طراحی داخلی اتاق خواب مناسب برای تجربه یک خواب راحت!

طراحی اتاق خواب

طراحی داخلی اتاق خواب مناسب برای تجربه یک خواب راحت!

اگر به این موضع فکر کنیم که در زندگی پر از استرس، فشار، شلوغی، کار و مبارزه با زمان، یک سوم از عمر خود را در خواب می گذرانیم، متوجه خواهیم شد که با گذر زمان این بخش از زندگی ما بسیار اهمیت می یابد. این یک حقیقت است که اگر خوابی خوب و راحت نداشته باشیم، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی نمی توانیم به اندازه کافی استراحت کنیم. برای یک خواب راحت و با کیفیت باید محیطی مناسب آماده کنیم. با پویانو همراه باشید تا با طراحی داخلی اتاق خواب مناسب برای یک خواب راحت آشنا شوید:

  1. روشنایی

برای یک خواب راحت، کنترل میزان نور و روشنایی اتاق خواب بسیار اهمیت دارد. استفاده از چراغ های کنترل دار برای کاهش و کنترل میزان نور و قرار دادن کنترل چراغ در بالای تخت خواب، کار را برای شما بسیار آسان خواهد کرد. این گونه بعد از خوابیدن بر روی تخت نیز می توانید چراغ را خاموش و روشن کرده و یا میزان نور آن را کاهش دهید. استفاده از لامپ هایی با نور گرم برای اتاق خواب مناسب تر است.

میزان نور و روشنایی اتاق خواب

  1. تشک، پتو و ملحفه مناسب

برای این که بتوانید برای تجربه یک خواب راحت، تشکی مناسب با فرم بدن خود را پیدا کنید، باید زمان و هزینه کافی در اختیار داشته باشید. در مورد پتو و ملحفه ها نیز باید با دقت برخورد کرده و انتخابی مناسب با فصل انجام دهید.

  1. دمای اتاق خواب

برای یک خواب ایده آل دمای مناسب 18 تا 21 درجه سانتی گراد است. دمای بالای 24 درجه ممکن است باعث بروز بیماری و ناراحتی جدی شود. در مکان هایی که دارای سیستم گرمایشی از کف هستند، نباید تخت خواب بر روی بخشی قرار بگیرد که بیشترین میزان لوله های گرمایشی زیر آن قرار دارد. عدم توجه به این موضوع باعث افزایش میزان گردش خون و فشار خواهد شد. در روز های گرم تابستانی جهت وسیله سرمایشی که از آن استفاده می کنید نباید به طور مستقیم بر روی تخت خواب تنظیم شود. هم چنین ورود هوای طبیعی به اتاق خواب و خوابیدن در معرض هوای تازه در تجربه خواب راحت بسیار تاثیر گذار است.

دمای اتاق خواب

  1. رنگ دیوار ها

رنگ مناسب برای دیوار های اتاق خواب را باید بر اساس میزان روشنایی اتاق انتخاب کنید. برای اتاقی که دارای روشنایی مناسب است می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید، اما برای اتاقی با روشنایی کم بهتر است که رنگ های روشن و پاستلی به کار برده شوند. رنگ های قرمز و نارنجی به دلیل این که هیجان را افزایش می دهند ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کرده و موجب بی خوابی شوند. رنگ هایی مانند طوسی روشن، گلبهی، آبی و سبز پاستلی، کرم و بژ را می توانید با خیال راحت برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

رنگ مناسب برای دیوار های اتاق خواب

  1. گوشه ای برای کتاب خواندن در طراحی داخلی اتاق خواب

یکی دیگر از نکات مهم برای تجربه خواب خوب، راحتی است. سعی کنید تا در اتاق خود مکانی جذاب و دوست داشتنی برای کتاب خواندن آماده کنید. اگر نمی توانید مکانی مناسب در اتاق خواب برای این منظور طراحی کنید، کنار تخت خواب را نیز می توانید برای کتاب خواندن آماده کنید. با قرار دادن یک چراغ مناسب در بالای تخت و گوش کردن به موسیقی آرام و کتاب خواندن، سلول های مغز آرام شده و شما را آماده برای یک خواب راحت خواهد کرد.

گوشه ای برای کتاب خواندن در طراحی داخلی اتاق خواب

  1. گوشه ای برای علایق شخصی در طراحی داخلی اتاق خواب

در اتاق خواب مکانی برای قرار دادن لوازم مورد علاقه و یا دیواری برای خاطرات خود طراحی کنید. عکس های عزیزان، یک یا دو عدد از عکس های سفر های خاطره انگیز، اشیائي که عزیزانتان به شما هدیه کرده اند و لوازم مورد علاقه تان را در اطراف و در معرض دید خود قرار دهید. این گونه احساس بهتری در اتاق داشته و خواب خوبی را تجربه خواهید کرد.

گوشه ای برای علایق شخصی در طراحی داخلی اتاق خواب