طراحی داخلی آپارتمان Pirogovka پیروگووکا / Le Atelier

طراحی داخلی آپارتمان Pirogovka پیروگووکا / Le Atelier

طراحی داخلی آپارتمان Pirogovka

معمار: Le Atelier

موقعیت: مسکو، روسیه

متراژ: 59 مترمربع

سال: 2017

سفارش‌دهنده این پروژه تمام کودکی‌اش را در این آپارتمان گذرانده‌است و وظیفه طراحان تبدیل این خانه به خانه‌ای مناسب برای زندگی او و همسرش بود. تفاوتی بزرگ میان بازسازی یک آپارتمان قدیمی و کار کردن با یک آپارتمان جدید است که بایستی در آن تنها یک فضای خالی را شخصی‌سازی کنید.

در این پروژه فضا اساسا خالی نبود بلکه سرشار از خاطره و احساس بود. این دقیقا زمانی است که شما باید همزمان دوجنبه از یک پدیده را مد نظر قرار دهید –بایستی ضمن گذشتن از برخی خاطرات و افزودن جزییات جدید، بدنه اصلی خاطرات را حفظ نمایید. بسیاری از تصمیمات فضایی طراح این پروژه بر اساس همراهی این دو امر متضاد بود.

طراحی داخلی آپارتمان Pirogovkaترکیب‌بندی آپارتمان شامل سه قطعه اصلی است که انگار یک فضای جمعی را پر کرده‌اند: یک کابینت بلند و مشکی، جزیره آشپزخانه و یک قطعه زمردی‌رنگ، شامل آشپزخانه، سرویس و اتاق‌خواب. طراحان تعمدا مرز میان فضای تعمیر شده و دست‌نخورده، مرز میان اتاق‌ها و رنگ‌ها را محو کردند. رنگ اتاق خواب از مرزهای فضای اتاق فراتر می‌روند. لبه‌‌ رنگی بلوک زمردی می‌توانست واضح و تعریف‌شده باشد، اما به‌جای آن به گونه‌ای ادامه یافته که مرزهای فضا را محو کند.

رنگ سفید کف طبقات، به نوعی تمام آن‌چه در اتاق روی می‌دهد را بازتاب می‌کند، روی دیوارها امتداد می‌یابد و به آرامی محو می‌شود تا سقفی ساده را نمایان سازد که از گذشته بسیار دور به همین شکل در این خانه بوده‌است و به این ترتیب، این خانه با خاطرات گذشته‌اش پیوند می‌خورد. کابینت مشکی که تمام فضای اتاق نشیمن را پوشش می‌دهد، به همراه جزیره مشکی آشپزخانه، بخش تعریف‌شده مشکی‌رنگ خانه را به نمایش می‌گذارد. با این حال کابینت که در آینه راهرو دیده می‌شود، بی‌انتها به‌نظر می‌رسد. تم دیگر آپارتمان از طریق شبکه حکاکی شده روی صندلی‌ها، مبل‌ها، پنجره سرویس و شبه لوله‌های سفید تجهیزات روی سقف به تصویر کشیده شده‌است. شبکه کاشی‌ها قابل تغییر است و با رنگ‌های مختلفی می‌درخشد. برخی اجزاء بازمانده از خانه قدیمی – از جمله بلوریجات و چند قطعه مبلمان پر از خاطره- انگار که حرفی مهم را زمزمه می‌کنند. اما ما نمی‌توانیم چیزی در مورد آن بگوییم، زیرا این خاطره برای ما نیست.

 

 

 

طراحی داخلی آپارتمان Pirogovka

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily