طراحی داخلی آپارتمان بازسازی شده ساختمان کاست آیرن هاوس

طراحی داخلی آپارتمان بازسازی شده ساختمان کاست آیرن هاوس

طراحی داخلی آپارتمان بازسازی شده : تصاویر جدیدی منتشر شده‌است که یکی از خانه‌های داخل ساختمان «کاست آیرن هاوس» را نشان می‌دهد –ساختمانی 135 ساله در نیویورک که در حال بازسازی توسط معمار ژاپنی، «شیگرو بان» است. شیگرو بان فضای داخلی کاملا جدیدی را برای این ساختمان که در نبش خیابان فرانکلین 67 قرار دارد و در سال 1882 ساخته شده، طراحی نموده‌است. هنگامی که بازسازی تکمیل شود، ساختمان دارای یازده آپارتمان دوبلکس و دو پنت‌هاوس خواهدبود.

ساخت یکی از خانه‌ها با وجود آن که تصاویر آن تا همین حالا منتشر نشده‌بود، در داخل ساختمان در اواخر سال 2016 کامل شد. طراحی داخلی آن توسط «براد فورد» صورت گرفت و در آن از مبلمان وینتج و رنگ‌های خنثایی استفاده شد که برای فضاهای این آپارتمان دوبلکس طراحی شده توسط شیگرو بان مناسب باشند.

کابینت‌هایی که بطور اختصاصی ساخته شده‌اند، کف‌های چوبی و وسایل روشنایی مجسمه‌وار، با انتخاب رنگ‌آمیزی و مجسمه تکمیل شده‌اند، و حمام‌ها دارای سیستم گرمایش از کف و لوازمی از جنس کروم صیقلی هستند.

پروژه کاست آیرن هاوس توسط توسعه‌دهنده املاک نایتزبریج مدیریت می‌شود. دیدگاه شیگرو بان برای بازسازی ساختمان، احیاء نمای آهنی ساختمان و افزودن دو طبقه جدید به بام را شامل می‌شد.

این معمار که برنده جایزه پرایتزکر سال 2014 است، کانسپت این طرح را بصورت «کشتی‌ای در یک بطری» توصیف نمود.

بان در توضیح این تشبیه گفت: «نمای اصلی این ساختمان بطری است، در حالیکه فضای داخلی جدید ساخته‌شده –که کاملا تغییر کرده- همان کشتی است.».

طراحی داخلی آپارتمان بازسازی شدهآپارتمان‌های دوبلکس هر یک شامل سه و پنج اتاق خواب خواهندبود. فضاهای نشیمن آنها دارای ارتفاع دوطبقه (هفت متر) خواهدبود تا بیشترین بهره را از پنجره‌های قوسدار ببرند.

علاوه بر این ساکنین این آپارتمان‌ها به امکانات گسترده‌ای دسترسی خواهندداشت، از جمله یک باشگاه، یک سونا و حمام بخار، یک استودیوی یوگا، یک سالن بازی کودکان و فضاهای انبار.

بان بیش از هر چیز برای طرح‌های بشردوستانه‌اش و خصوصا برای استفاده‌اش مقوای کارتون در پروژه‌هایی مانند کلیسای مقوایی در کلیسای زلزله‌زده «کریسچارچ» شهرت یافته‌است. با این حال او پروژه‌های مسکونی متعددی را نیز به انجام رسانده، از جمله یک بلوک آپارتمانی در نیویورک با نمایی متشکل از پنجره‌های کرکره‌ای فلزی.

 

 

 

طراحی داخلی آپارتمان بازسازی شده

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

تحریریه پویانو: dezeen