طراحی خانه کوهستانی Manigod / شرکت معماری رضوی

طراحی خانه کوهستانی Manigod / شرکت معماری رضوی

طراحی خانه کوهستانی ؛ طراحی این خانه که به تازگی ساخت آن در میان کوه های Manigod فرانسه به پایان رسیده است، توسط استودیو معماری رضوی انجام شده است. این خانه به گونه ای طراحی شده است که گاراژ به سمت عناصر محیطی کاملا باز می باشد؛ اما با این حال به اندازه کافی پوشیده می باشد تا از فضا در ماه های خنک تر سال محافظت کند. درست در ورودی خانه، اتاقی در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند لباس های خیس و چکمه های گلی خود را در آن بگذارند.

طبقات مختلف این خانه توسط پله هایی چوبی به یکدیگر وصل شده اند، و از طرفی نیز طاقچه های موجود در دیوارهای این راه پله در کنار پنجره های مربع شکل آن، فضا را پر از نور کرده اند.

به طور معمول، اتاق خواب ها را در طبقات بالاتر خانه می سازند، اما در این خانه، شاهد جای گذاری اتاق خواب ها در طبقات پایین تر خانه می باشیم.

استفاده از پالت رنگی ساده ای شامل دیوارهایی به رنگ طوسی تیره، که با دیوارهای چوبی ترکیب شده اند و یک فرش تیره رنگ، دیزاین تمامی اتاق خواب ها را مدرن و معاصر نگه داشته است.

در این اتاق خواب، تخت خواب دو طبقه متصلی که وجود دارد، در کنار کمدهای چوبی، یک طرف اتاق را پر کرده اند، اما پنجره موجود در اتاق فضا را با نور طبیعی پر کرده و به آن احساس زندگی می دهد.

در حمام های خانه نیز از پالتی مشابه اتاق خواب ها استفاده شده است، با این تفاوت که به جای دیوارهایی به رنگ طوسی تیره، طراحان از کاشی های سنگی به رنگ طوسی تیره استفاده کرده اند. به منظور ایجاد امکان عبور نور در فضای حمام ها، برای جداسازی فضای دوش از سایر قسمت های فضا، از پارتیشن های شیشه ای استفاده شده است.

حمام های دیگر خانه نیز ظاهری مشابه حمام قبلی دارند و در خانه حسی از یکپارچگی را ایجاد کرده اند.

وقتی به بالاترین طبقه خانه می رسیم، متوجه سقف شیب دار محیط خواهیم شد که باعث ایجاد حس مرتفع و باز بودن فضا شده است.

در بالای پله ها، آشپزخانه قرار گرفته است. دیوار آشپزخانه توسط کابینت هایی به رنگ سیاه مات پر شده است که شکلی موازی با خط سقف دارند.

درست در کنار آشپزخانه یک تراس سرپوشیده وجود دارد که مناظری تماشایی از کوه ها را فراهم کرده است.

در سمت دیگر آشپزخانه، سالن نشیمن طراحی شده است. دیواری از پنجره هایی به موازات خطوط سقف در این سالن دیده می شود که منظره بیرون را قاب گرفته اند. در بخشی از سالن یک شومینه بزرگ سیاه رنگ وجود دارد که خانه را برای ماه های سردتر سال آماده کرده است.

 

 

طراحی خانه کوهستانی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist