طراحی خانه چوبی با استخر خصوصی برای خانواده ای کانادایی / طراحی معماران Amantea

طراحی خانه چوبی با استخر خصوصی برای خانواده ای کانادایی / طراحی معماران Amantea

طراحی خانه چوبی با استخر خصوصی ؛ شرکت تورنتویی معماران Amantea، استخری را در باغ خانه ای در آنتاریو ساخته است، تا فضایی را برای شست و شو و تعویض لباس فراهم کند و در عین حال دید املاک همسایه به خانه را نیز مسدود کند.

طراحی خانه چوبی با استخر خصوصی
طراحی خانه چوبی با استخر خصوصی

لین پروژه شامل ساخت یک پاویون در انتهای زمینی بود که در شهر King قرار دارد؛ زمینی که متعلق به خانواده ای چهار نفره می‌باشد.

ردیفی از درختان بلند صنوبر اند نروژی، مرز حیاط خانه را مشخص کرده اند، اما شاخ و برگ درختان به اندازه ای نیست که دید خانه همسایه به سالن نشیمن را مسدود کند.
بنابراین معماران Anantea  سازه ای را طراحی کردند که فضاهای باز خصوصی را فراهم کند و همچنین امکاناتی را برای ایجاد یک استخر شنای جدید پدید آورد.

این پاویون در امتداد خط ردیف درختان قرار گرفته است تا متنع دیگری را ایجاد کند، و همچنین شما یک فضای تعویض لباس، دوش، و توالت نیز می‌باشد.
به گفته معماران: ” دیزاین سازه به عنوان یک پاویون مجسم شده است – اجتماعی از سطوح کف، دیوارها، و سقف – که در کنار ردیف درخت ها قرار گرفته و این دو با یکدیگر دید خانه های ییلاقی اطراف را به داخل بسته اند.

الوار هایی از جنس چوب صنوبر داگلاس، صفحه جلوی سازه را پوشانده اند – در یک سمت به صورت افقی و در سمت دیگر عمودی – در حالی که صفحات صلب از جنس همان چوب، نمای پشتی ساختمان را پوشانده اند.
به گفته تیم: ”  تطبیق پذیری چوب این امکان را ایجاد کرده است که پاویون به طور همزمان مات و شفاف و در زمان هایی نیز درخشان باشد، و به جای خانه های همسایه به عنوان نقطه مرکزی و اصلی حیاط مشخص شود.

برای عرشه جلوی استخر، تخته های IPE با توجه به مقاومتی که دارند انتخاب شده اند، و از همین نوع چوب برای قسمت زیرین سقف نیز استفاده شده است.
ساختمان در میان چشم انداز طبیعی سایت، روی شمع های مارپیچی بالا آمده است؛ به دلیل حداقل تأثیراتی که این روش در مقایسه با پی ریزی های سنتی، روی ریشه‌های درختان دارد.

یک فضای ایوان مانند که بین استخر و فضای اصلی خانه قرار گرفته است، غذا خوری نیمه باز و سرپوشیده ای را همراه با یک میز سفارشی از جنس چوب بلوط ایجاد کرده است. ستون‌های فولادی، سقفی چوبی را نگه داشته اند که با ساختمان پاویون نیز هماهنگ می باشد.
در کنار خانه، کانتری بتنی وجود دارد که به عنوان یک آشپزخانه فضای باز کاربرد دارد و شامل یک باربیکیو و یک سینک ظرفشویی می‌باشد.

کانتر ۹۰ درجه چرخیده و کمی پایین تر آمده است و در زیر سایبان فضای ناهارخوری تبدیل به یک باغچه شده که در قسمتی از آن نیز یک گودال آتش (شومینه) تعبیه شده است.

 

طراحی خانه چوبی با استخر خصوصی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen