نگاهی به طراحی خانه پنهان بیندازید / شرکت معماری Dan and Hila Israelevitz

نگاهی به طراحی خانه پنهان بیندازید / شرکت معماری Dan and Hila Israelevitz

طراحی خانه پنهان ؛ گروه معماری Dan and Hila Israelevitz خانه پنهان را طراحی کرده اند. خانه دارای یک نوع تضاد، از طرفی بسته و درونگرا و از طرفی باز در مقابل نور طبیعی و محیط بیرون می باشد.

 

طراحی خانه پنهان
طراحی خانه پنهان

 

تناقضی بین رنگ ها و نمایش احجام. این عوامل، بنا را که بر بستر نسبتا کوچکی ساخته شده است جذاب می سازند.

بستر چهارگوش که برای ارضای نیازهای طراحی کوچک است، کانپست ساختاری را دیکته می کند.

طبقه همکف دارای حداکثر فضای باز و میزان نور، ارتباط برجسته فضای درون و بیرون با امکان استفاده از استخر و فضاهای نشیمن خارجی در ارتباط با ساختمان می باشد.

حریم خصوصی مورد نیاز توسط نمای خاص جلویی بدین صورت شکل گرفته که تنها یک شکاف جهت عبور نور در آن وجود دارد.

نمای ساختمان از تیر های بتنی و داربست های چوبی تشکیل شده است.

هدف این بوده که نما تیره منظور شود، ولی نه به این صورت که جلوی نورگیری اتاق ها گرفته شود. این امکان با تعبیه پنجره های نواری شکل در سرتاسر ساختمان و اتاق ها ایجاد شده است.

ار لحاظ هندسی، ساختمان بسیار ساده طراحی شده و حجم مکعب وار طبقه اول دقیقا روی طبقه همکف قرار گرفته است.

هدف ایجاد تضاد میان دو حجم بالایی و پایینی با بکارگیری ستون های باریک از جنس آهن به جای بتن و به رنگ سیاه درآوردن کل مکعب مستحقق شده است.

این اثر متضاد برجسته، بازی جذاب نور را طی روز و شب به وجود می آورد.

دیگر المانی که باعث ایجاد تفاوت و تمایز بین دو طبقه می شود، ساخت یک دیوار تمام شیشه ای یکپارچه در سرتاسر طبقه همکف است که در امتداد لبه موازی استخر کشیده شده است.

برای استفاده درست از خصوصیات بستر بنا، استخر در فضای بلااستفاده پیاده رو و در راستای اتاق نشیمن و آشپزخانه در نظر گرفته شده و در نتیجه یک فضای نشیمن در قسمت باریک تر به وجود آمده است.

جهت ایجاد ارتباط بین دو طبقه و جلوگیری از تبدیل خانه به یک محیط بدون تعامل، فضایی طراحی شده که به خارج کشیده شده و از هال ورودی تا اتاق نشیمن و در امتداد پله ها می گذرد.

بنا در سه طبقه طراحی شده است. طبقه ورودی، همان طور که اشاره کردیم، جهت تعاملات معاشرتی خانه، فضای غذاخوری و نشیمن در عین اینکه آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر آن به شمار می رود، طراحی شده است.

پلکانی که به اتاق والدین و فرزندان کوچک راه دارد، به دیوار خارجی متصل است. در طبقه زیرزمین یک اتاق نمایش راحت و ضد صدا در نظر گرفته شده که در کنار آن دو اتاق کودک مخصوص فرزندان بزرگتر جای گرفته اند.

طراحی خانه پنهان
طراحی خانه پنهان

 

 

 

برگرفته از: Contemporist