طراحی خانه همراه فضای کار ؛ کار کن و زندگی کن / معماری RUST

طراحی خانه همراه فضای کار ؛ کار کن و زندگی کن / معماری RUST

طراحی خانه همراه فضای کار

معماری : RUST Architects

مکان : تل آویو، اسرائیل

مساحت : 53.0 مترمربع

سال پروژه : 2017

از زبان معمار: ” معماران RUST یک آپارتمان کوچک 53 مترمربعی را با یک سبک بین المللی و در قلب شهر تل آویو، طراحی کرده اند.

 

طراحی خانه 50 متری
طراحی خانه 50 متری

این ساختمان که بخشی از “زمین میراث جهانی شهر سفید” می باشد، 85 سال پیش ساخته شده است و شامل ویژگی هایی شاخص می باشد؛ ازجمله آپارتمان های کوچک با سقف هایی بلند و پنجره های نواری گسترده. ”

صاحبان این آپارتمان، یک زوج جوان که در خانه کار می کنند، درخواست خلق یک سالن نشیمن را در کنار یک فضای کار داشتند؛ در حالی که هر دو فضا به صورت خصوصی و جدا از یکدیگر باقی بمانند. چالش طراحی این آپارتمان شامل توجه به موارد بسیاری بود مانند ترکیب کردن چندین عملکرد مختلف، ایجاد کردن فضاهایی برای ذخیره سازی و به حداکثر رساندن نور طبیعی در این فضای کوچک – بدون نیاز به عملیاتی پیچیده.

این آپارتمان به دو بخش اصلی تقسیم شده است: یک بخش خصوصی که شامل یک اتاق خواب ، حمام و کمدها می شود، و یک بخش عمومی شامل سالن نشیمن و آشپزخانه.

یک فضای جعبه مانند که فضاهای کار درون آن طراحی شده است، بین دو بخش مذکور آپارتمان واقع شده است. این فضا شامل دو محیط کار راحت می باشد که با قاب هایی آهنی، پارتیشن های شیشه ای و یک کتابخانه چوبی که همچنین به عنوان یک بخش رسانه ای نیز عمل می کند، تعریف می شوند.

این کتابخانه شامل سیستم ارتباطی آپارتمان می باشد و کنترل سیستم های رسانه ای سراسر خانه از این بخش امکان پذیر می باشد.

به منظور تسهیل در استفاده از عملکردهای متفاوت به صورت همزمان، متریال های به کار رفته براساس کیفیت آکوستیک بودنشان انتخاب شده اند: چوب های دو لایه کف، دیوارهای عایق، آجرهای آشکار و در معرض دید و کاشی های آکوستیک سقف در فضای کار.

با توجه به اینکه مقدار زیادی جزییات در یک آپارتمان به این میزان کوچک به کار رفته است، معماران تصمیم گرفتند که از ساخت و سازها و متریال های نهایی کلاسیک استفاده کنند، مانند پالت رنگ سیاه و سفید، فولاد و چوب. متريال های متنوعی با هم ترکیب شده اند تا فضایی گرم و پر را خلق کنند که در عین حال راحت و خوشایند نیز می باشد.

اندازه آپارتمان، معماران را بر آن داشت تا جزییات خانه را به طور کامل طراحی کنند؛ از جمله مبلمان، آشپزخانه، فضاهای ذخیره سازی و حتی درها.

گرادیان (تغییر تدریجی نور یا رنگ) ملایم نور و همچنین وسایل فنی و تکنیکی نورپردازی که در خانه به کار رفته اند، حسی خوشایند را خلق کرده است و بر سازه های تزیینی نور که توسط طراح نور اسرائیلی Asaf Weinbroom طراحی شده اند نیز تأکید می کند.

 

طراحی خانه همراه فضای کار
طراحی خانه همراه فضای کار

طراحی خانه همراه فضای کار
طراحی خانه همراه فضای کار

 

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : archdaily