طراحی خانه معاصر و به سبک مزرعه ای برای خانواده ای در دره Silicon کالیفرنیا

طراحی خانه معاصر

طراحی خانه معاصر و به سبک مزرعه ای برای خانواده ای در دره Silicon کالیفرنیا

طراحی خانه معاصر ؛ شرکت معماری Bohlin Cywinski Jackson این خانه مدرن را همراه با خانه ای کوچکتر برای میهمانان، برای خانواده ای در لوس آلتوس کالیفرنیا طراحی کرده است.

این خانه تفسیر و تعبیر جدید و مدرنی از خانه های سبک مزرعه ای کالیفرنیای شمالی محسوب می شود.

این خانه یک طبقه به دور یک درخت افرا ژاپنی که از قبل در محوطه وجود داشته است، طراحی و ساخته شده است. در سراسر فضای خانه از چوب های متنوعی استفاده شده است تا حس فضایی گرم در خانه ایجاد شود؛ چوب هایی مانند صنوبر داگلاس، سرو قرمز رنگ غربی و نارون خاکستری.

وقتی وارد خانه می شویم، فضای اصلی را در ورودی می بینیم که یک سقف بلند چوبی دارد و شامل فضای آشپزخانه ، سالن غذا خوری ، فضای نشیمن و یک شومینه با طرح و بافتی خاص می باشد.یکی از عناصر اصلی در این فضای زندگی، میز بزرگی از جنس چوب گردوی Claro می باشد که منبع آن درختان محلی منطقه می باشند؛ این میز طولی به اندازه 10 فوت دارد. عنصر دیگری که در طراحی این خانه چشمگیر است، پنجره های عملکردی و پنجره های در ارتفاع تعبیه شده می باشد که در سراسر فضا پخش شده اند و به ساکنین خانه این امکان را می دهند که از عبور نسیم در خانه استفاده کنند و از این طریق خانه را به طور طبیعی خنک نگه دارند.

درهای شیشه ای کشویی، فضای اصلی خانه را به یک حیاط باز می کند که بخشی از آن سرپوشیده می باشد و درواقع مرز بین فضای نشیمن داخلی و خارجی را محو کرده است.

تمامی اتاق های این خانه، مانند دفتر کاری که در آن وجود دارد، چشم اندازهایی به باغی دارند که توسط معمار منظر Andrea Cochran طراحی شده است. در این فضا یک چمنزار با چمن و درخت های بلند، یک باغ برای تفکر و تعمق، یک استخر شنا با فضایی ایوان مانند در کنار آن و یک آشپزخانه فضای باز که در امتداد یک دیواره باغ با فرمی مسطح قرار گرفته است، وجود دارد.

در انتهای استخر یک خانه کوچک سوییت مانند برای میهمانان طراحی شده است که شامل یک اتاق خواب، فضای نشیمن و یک حمام می باشد.

طراحی خانه معاصر
طراحی خانه معاصر

درست در کنار اتاق خواب اصلی خانه، یک استخر کوچک آب گرم (Spa) خصوصی قرار داده شده است که داخل زمین فرورفته است و از طریق پنجره های سراسری کف تا سقف چشم اندازی به باغ دارد.

معماران طرح با شرکت نورپردازی معماری BANKS / RAMOS همکاری کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که خانه، باغ و چمنزار در شب نیز روشنایی کافی دارند و برای تفریح و سرگرمی در تاریکی شب نیز مناسب هستند.

طراحی خانه معاصر
طراحی خانه معاصر

برای درک بهتر ترکیب و چیدمان فضاها، در اینجا می توانید پلان خانه را بررسی کنید.

 

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : contemporist