طراحی خانه روی مسیر دایره ای محوطه در Mukainada هیروشیما

طراحی خانه روی مسیر دایره ای محوطه در Mukainada هیروشیما

طراحی خانه روی مسیر دایره ای محوطه ؛ استودیو ژاپنی معماران FujiwaraMuro خانه ای در هیروشیما را تکمیل کرده اند که در میان خود یک مسیر بتنی و چوبی مدور دارد که هم از میان ساختمان و هم باغ پیچ خورده و می گذرد.

 

 

شرکت معماری FujiwaraMuro این خانه در Mukainada را برای زن و شوهری مسن طراحی کرده است که می خواستند خانه ای داشته باشند که جوابگوی ذوق و علاقه آنها به باغداری و باغبانی باشد. این ساختمان که در حاشیه شهر Mukainada قرار گرفته است، به عنوان ساختمانی انعطاف پذیر در نظر گرفته شده است؛ به طوری که می تواند در آینده به عنوان یک فروشگاه ، گالری و یا یک فضای کار استفاده شود.

طراحی خانه روی مسیر دایره ای محوطه

معماران خانه ای را پیشنهاد دادند که با زاویه ای نسبت به مرزهای سایت قرار بگیرد، همراه با یک مسیر گیاهکاری شده که که از دو طرف آن به بیرون گسترش یافته است.

به گفته معماران: ” برای اینکه از درختان گل ابریشم بیشترین استفاده را داشته باشیم، خانه به صورت اریب و زاویه دار در زمین قرار گرفته است؛ با در نظر گرفتن چشم اندازی از کوه ها در سمت جاده، نور طبیعی روزانه از سمت جنوب و بی نظمی که در احجام کنار هم قرار گرفته ساختمان به چشم می آید. ”

این عنصر مدرو به کار رفته به عنوان یادآوری از Doma در نظر گرفته شده است – فضایی داخل ساختمان های سنتی ژاپن که سطحی از زمین فشرده شده دارد. خارج از ساختمان این عنصر جنسی از بتن دارد در حالی که در داخل روکشی از چوب دارد.

این مسیر در ارتفاعی یکسان با سطح ساختمان ساخته شده است که در میان باغ اطراف ساختمان بالا آمده و مقطع بتنی آن دارای باغچه های گیاهکاری شده مدوری است که اندازه های گوناگونی دارند.

گل ها و درختان در حفره های گرد به تدریج رشد خواهند کرد و باعث تغییر ظاهر باغ و ایجاد ارتباطی بین ساختمان و آن خواهند شد.

دو بازشوی شیشه ای بزرگ، نقاط برخورد مسیر بتنی با دیوارهای خانه را مشخص کرده اند.

یک در چوبی در نمای غربی خانه، ورودی اصلی را پدید آورده است، در حالی که درهای کشویی شیشه ای در سمت جنوب خانه، به یک بخش خصوصی تر باز می شوند.

سطح چوبی این حلقه با بقیه زمین داخل خانه متفاوت می باشد و به جدا کردن آن از سطوح دیگر فضا کمک می کند. همچنین سقف به نظر می رسد که برجسته شده باشد تا شکل دایره وار را در داخل ساختمان نیز گسترش دهد.

بخشی در جلوی خانه که توسط این عنصر مدور بسته شده است، شامل یک فضای فرورفته می باشد که به عنوان یک فضای کار و یا یک فضا مخصوص مهمانان استفاده می شود.

یک فضای ناهارخوری، بخش باز مرکز خانه را اشغال کرده است، همراه با یک آشپزخانه جمع و جور و اتاق خواب و حمام که در سه گوشه دیگر قرار گرفته اند.

طراحی خانه روی مسیر دایره ای محوطه
طراحی خانه روی مسیر دایره ای محوطه

 

طراحی خانه روی مسیر دایره ای محوطه
طراحی خانه روی مسیر دایره ای محوطه

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen

نظرات (1)

simin

جالب بود