طراحی خانه در دامنه کوه مشرف به لاس وگاس / شرکت معماران SB

طراحی خانه در دامنه کوه مشرف به لاس وگاس / شرکت معماران SB

طراحی خانه در دامنه کوه ؛ معمار آن شرکت سانفرانسیسکویی SB با همکاری با توسعه دهنده املاک و مستغلات Henry Cheng، طراحی اولین خانه از شش خانه با دیزاین معمارانه را تکمیل کرده اند؛

طراحی خانه در دامنه کوه
طراحی خانه در دامنه کوه

خانه هایی که به عنوان بخشی از توسعه Ascaya محسوب می‌شوند و در کوهپایه های رشته کوه McCullough در خارج از لاس وگاس،Nevada  قرار دارند.

این خانه که روی یک زمین مثلث شکل منحصر به فرد قرار گرفته است، فضایی کاملاً خصوصی نسبت به خیابان دارد.

یک مسیر ساده از سنگریزه و سنگ فرش در پشت دیوار سنگی خانه وجود دارد که از گاراژ تا ورودی خانه، امتداد یافته است

در فضای داخلی خانه، تمامی فضاها چشم اندازی به منظره پیرامون دارند. سقف بلند خانه که از چوب پوشیده شده است، نظر را به خود جلب می‌کند و فضا را بزرگ تر و جادارتر از آنچه هست نشان می‌دهد. سالن نشیمن، فضای ناهارخوری، و آشپزخانه همگی در یک سالن و در کنار هم قرار گرفته اند. فضای سالن نشیمن روی یک شومینه بزرگ متمرکز شده است.

فضای ناهارخوری با یک میز چوبی تیره رنگ بزرگ در فضا ثابت شده است، همراه با دو چراغ آویزی تندیس وار که در بالای آن آویزان شده اند.

در آشپزخانه، یک میز جزیره ای بزرگ فضای کانتر زیادی را ایجاد کرده است و همچنین فضایی را برای نشستن ۶ نفر خلق کرده است. پنجره‌های در ارتفاع قرار گرفته، دو طرف فضای نشیمن/آشپزخانه را پر کرده اند و به شناور نشان دادن سقف در بالای فضا کمک می کنند.

این خانه همچنین دارای سالن نشیمن دیگری می باشد که دارای شومینه ای است شبیه به آنچه در سالن اصلی وجود دارد. این سالن همچنین به فضای بیرون نیز باز می شود.

اتاق خواب اصلی دارای چشم اندازهایی بدون مانع به دره پایینی است و کاملاً به فضای حیاط و استخر خانه باز می باشد.

در کنار اتاق خواب اصلی، یک نشیمن خصوصی وجود دارد که دارای یک کاناپه و چند صندلی راحتی می باشد.

در اینجا نگاهی به حمام مستر خانه می اندازیم‌‌. در این فضا یک کابینت روشویی بزرگ با دو سینک، چندین قفسه برای وسایل در مقابل فضای دوش که با پارتیشن شیشه ای جدا شده، و یک وان با دیواری پوشیده از کاشی های طرح دار در پشتش وجود دارد.

حیاط پشتی خانه/فضای استخر فضاهای مختلفی برای استراحت کردن و دراز کشیدن در زیر نور آفتاب و لذت بردن از منظره را در خود جای داده است.

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist