طراحی خانه درختی کوهستان کی‌یان / معماری Bengo

طراحی خانه درختی کوهستان کی‌یان / معماری Bengo

طراحی خانه درختی کوهستان ؛

معماری : Bengo Studio

موقعیت: شیونینگ، آنهوئی، چین

زیربنا: 120 مترمربع

سال: 2016

The Qiyun Mountain Tree House / Bengo Studio

 

خانه درختی کوه کی‌یان واقع در منطقه شیونینگ است که در 33 کیلومتری جنوب شهر هوانگشان، در استان آنهوئی قرار دارد. بعنوان جزیی از منطقه خوش‌منظره کوه کی‌یان، این خانه درختی با دریایی از درختان سدر سرخ محصور شده‌است.

این خانه درختی که یازده متر ارتفاع دارد، هم ارتفاع با درختان سدر بالغ در همسایگی‌اش است. این خانه یک چیدمان از هفت اتاق به مساحت‌های 6 الی 9 مترمربع بر روی هم است، که شامل سالن ورودی، دو  اتاق خواب ، دو حمام، اتاق نشیمن و اتاق منظر است. دو مجموعه اتاق‌‌های خواب و حمام‌ها توسط سالن ورودی از یکدیگر تفکیک شده‌اند، بنابراین برای استفاده دو خانواده به طور همزمان و بدون ایجاد مزاحمت برای یکدیگر فراهم هستند. اتاق نشیمن و اتاق منظر به عنوان فضاهای جمعی در بالاترین قسمت خانه ساخته شده‌اند. هر هفت اتاق توسط یک پلکان مارپیچ که در مرکز خانه قرار دارد به یکدیگر متصل می‌شوند.

این خانه، میهمانان را قبل از دستیابی به راه‌پله،، از طریق گالری شیبشه‌ای واقع در لایه مرکزی خانه که راه به سالن ورودی دارد، به دو مجموعه اتاق مجزا دعوت می‌کند. میهمانان از طریق پلکان مارپیچ مرکزی به هر اتاق راه می‌یابند. طی حرکت آن‌ها به سوی اتاق‌های گوناگون خانه، یک منظر 360 درجه از جنگل برای آن‌ها مهیا می‌شود و یک تجربه منحصربفرد از لذت بردن از منظر جنگل در ارتفاعات گوناگون را در اختیار بازدیدکننده قرار می‌دهد.

اتاق‌های خانه درختی به‌هیچ‌وجه بزرگ نیستند. در واقع، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا کوچک باشند. با این حال، پنجره شیشه‌ای در انتهای یک اتاق به اندازه تمام دیواری است که رو به منظره قراردارد. اگرچه میهمانان در یک اتاق کوچک می‌مانند، توجه آنان به سوی وسعت زیادی از جنگل در خارج خانه جلب می‌شود.

این خانه دارای سازه فلزی می‌باشد. در ابتدا هسته سازه‌ای پلکان مرکزی ساخته‌شد، و سپس به ساختار طره‌ای اتاق‌ها متصل گشت. به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است استفاده از چوب درختان نواحی دیگر موجب انتقال امراض و آفات به این منطقه شود، چوب درخت سدر سرخ بعنوان چوب نمای این ساختمان انتخاب شد.

طراحی خانه درختی کوهستان
طراحی خانه درختی کوهستان

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily