طراحی خانه بتنی در کویر نیومکزیکو

طراحی خانه بتنی در کویر نیومکزیکو

طراحی خانه بتنی ؛ استودیو معماری Specht  اخیراً این خانه مدرن در Santa Fe  در نیومکزیکو را تکمیل کرده است؛ خانه ای که دور دو دیواره بتونی به شکل مسطح و عمود بر هم  سازمان یافته است.

طراحی خانه بتنی
طراحی خانه بتنی
طراحی خانه بتنی
طراحی خانه بتنی
طراحی داخلی خانه بتنی
طراحی داخلی خانه بتنی



طراح منظر جیمز دیوید باغ های اطراف خانه را طراحی کرده است، با ردیفی از گیاهان رنگارنگ و شن های تیره که مسیر روشن محوطه بیرونی را ساخته اند.

وقتی که از این مسیر عبور میکنیم، که در شب توسط نورها روشن می شود، به یک حیاط پشتی می‌رسیم که یک آبنما ساده دارد.

درست قبل از رسیدن به درب جلوی خانه یک نیمکت بتنی کوچک متصل وجود دارد با یک پنجره که دیدی اجمالی از فضای داخلی را ارائه می دهد.

وقتی وارد فضای خانه می شویم، یک لابی وجود دارد که ما را به سمت سالن نشیمن هدایت می کند. از این زاویه می‌توانیم بخشی از یکی از دیوارهای بتنی تخت را ببینیم.

وقتی که از لابی به سمت پایین می رویم، نور خورشید توسط یک نورگیر سقفی باریک که در تمام طول یکی از دیوارها امتداد یافته است (۱۲۵ فوت) به داخل می تابد و سایه هایی را در طول روز ایجاد می‌کند.

معماران با طراح داخلی Norine Hayes  همکاری کرده اند تا یک فضای ساده، زیبا و راحت را خلق کنند. سالن نشیمن توسط پنجره های بزرگ و درهای کشویی دارای مناظر پانورامایی از کوه های
Sangre de Christos  می باشد.

در گوشه ای از سالن نشیمن آشپزخانه قرار گرفته است. جایی که کابینت های چوبی از کانتر ها و کاشی ها و کابینت های دیگر سفید رنگ تفکیک شده اند و تضادی چشم نواز ایجاد کرده اند. یک میز جزیره ای کوچک از جنس فولاد ضد زنگ که در وسط فضا قرار گرفته است نیز با لوازم فولادی به کار رفته در آشپزخانه هماهنگی دارد.

درست در کنار آشپزخانه فضای ناهارخوری سرپوشیده ای وجود دارد که توسط دو در کشویی که در گوشه باز می شوند قابل دسترسی می باشد.

در کنار فضای ناهارخوری نیمه باز و در داخل ساختمان، یک دفتر خانگی در راهرو طراحی شده است همراه با یک قفسه کتاب و یک میز چوبی. همچنین این راهرو به سمت اتاق خواب اصلی خانه نیز راه دارد.

در اتاق خواب اصلی خانه پنجره های بزرگ چشم انداز های خوش منظری را از محیط اطراف ایجاد کرده اند و درهای شیشه ای کشویی نیز به صاحبان خانه این امکان را می‌دهند که از فضای ایوان به صورت مستقیم و از اتاق خوابشان لذت ببرند.

در حمام اتاق خواب اصلی نور طبیعی از پنجره های در ارتفاع قرار گرفته شده وارد فضا می شود و از طرف دیگر نیز آیینه های بزرگ تمامی عرض دیوار را پر کرده اند. یک میز چوبی با دو سینک در فضا وجود دارد که تعداد زیادی کشو و قفسه های باز برای وسایل دارد‌.

در اتاق خواب میهمان دیوارهای بتنی و سفید رنگ و قفسه ها و کفپوش چوبی به کار رفته، در تضاد قرار گرفته اند و از یکدیگر تفکیک شده اند.

در پشت خانه و در فضای بیرون، ایوانی در امتداد طول خانه وجود دارد. ایوان های بیرونی خانه توسط یک سقف معلق سایه اندازی شده اند و فضا را برای استراحت کردن دور از نور مستقیم خورشید فراهم کرده اند.

در اینجا عکسی از پلان خانه را می بینید که در آن دو دیوار بتنی عمود بر هم مشخص شده اند، که در سراسر خانه امتداد یافته اند.

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist