طراحی خانه با پنجره های بزرگ لس آنجلس، مقدار زیادی نور وارد فضا می کند.

طراحی خانه با پنجره های بزرگ لس آنجلس، مقدار زیادی نور وارد فضا می کند.

طراحی خانه با پنجره های بزرگ ؛ معمار William Hefner با همراهی همسرش Kazuko Hoshino  که یک طراح داخلی می‌باشد، اقامتگاه Toulon  را تکمیل کرده اند؛ خانه ای در حومه اقیانوس آرام در لس آنجلس، کالیفرنیا.

طراحی خانه با پنجره های بزرگ
طراحی خانه با پنجره های بزرگ

در جلوی این خانه یک مسیر وجود دارد که در اطراف آن محوطه سازی شده است و به سمت در ورودی چوبی بزرگی می رود که رنگی روشن و فرمی چرخشی دارد.

از سالن انتظار ورودی می توان کاملا به حیاط پشتی خانه دید داشت.

قبل از رسیدن به حیاط پشتی، یک فضای بار و یک فضای ناهارخوری وجود دارد که در آن دو میز ناهار خوری و یک قفسه برای نوشیدنی ها قرار داده شده اند.

درست در کنار فضای ناهارخوری، یک پاسیو نیمه باز سرپوشیده وجود دارد که شامل یک فضای استراحت و نشیمن و یک فضای ناهارخوری همراه با باربیکیو می‌باشد و به سمت حیاطی پوشیده از چمن با یک استخر شنا باز می‌شود.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به قسمت پشتی خانه که به شما ایده ای از ترکیب بندی آن می دهد؛ که شامل فضاهای نشیمن در طبقه اصلی و اتاق خواب ها در طبقه بالایی می‌باشد.

داخل فضا، در کنار پاسیوی نیمه باز، یک میز کوچک با صندلی های زرد رنگ وجود دارد که برای استراحتی کوتاه در میان تفریح های موجود بسیار مناسب است.

در کنار این میز کوچک، سالن نشیمن قرار دارد که درهای کشویی شیشه ای بزرگ این فضا را به حیاط خانه باز می کنند. از طرف دیگر صندلی هایی کنار دیوار و در دو طرف شومینه قرار گرفته اند و در پشت کاناپه نیز فضای ناهارخوری و بار وجود دارد.

در گوشه ای از فضای سالن ناهارخوری، فضایی دنج با میز صبحانه طراحی شده است. پنجره های بزرگ که دور تا دور این فضا را پوشانده اند، نور طبیعی را وارد فضا می کنند.

در کنار میز صبحانه، آشپزخانه قرار گرفته است؛ با کابینت هایی به رنگ روشن و یک میز جزیره ای بزرگ همراه با صندلی، و وسایلی ازجنس فولاد ضدزنگ.

در کنار در ورودی، پله هایی چوبی و با رنگی روشن وجود دارند که به سمت طبقه دوم خانه ادامه یافته اند. یک دیوار با بافتی عمودی از چوب و نورهای مخفی که در داخل آن تعبیه شده اند، به تاکید بر ارتفاع لابی خانه کمک می کنند.

طبقه بالای خانه شامل اتاق خواب ها می شود؛ مانند اتاق خواب مستر بزرگی که فضای کافی برای یک بخش نشیمن و شومینه را نیز دارد. همچنین اتاق مستر شامل حمامی بزرگ می شود که هر دو، هم حمام و هم فضای اتاق به یک بالکن باز می شوند.

در اتاق خواب دیگری از خانه، یک دیوار به رنگ کله غازی تیره وجود دارد که برای رنگ بخشیدن به فضا اضافه شده است. درهای شیشه‌ای کشویی اتاق به یک پاسیو خصوصی باز می شوند که چشم اندازی از درختان اطراف خانه را به فضا می دهد.

در این جا نیز یکی دیگر از اتاق خواب های خانه را می بینیم که در این اتاق هم دیوار و درهای شیشه ای مشابهی استفاده شده است که به فضای باز دیگری راه دارد.

چندین حمام در این خانه وجود دارد که در اینجا یکی از آنها را بررسی می‌کنیم؛ این حمام دارای یک میز روشویی شناور از جنس چوبی روشن می باشد که رویه ای از سنگ سفید و دو سینک فرو رفته دارد. پنجره ماتی که در فضا به کار رفته است، علاوه بر حفظ حریم و امن نگه داشتن آن در زمان استفاده از حمام، نور طبیعی را نیز وارد فضا می کند.

در این همان کوچک، پانل های سفید رنگ تندیس وار دور تا دور آینه را که از پشت آن نور پخش می‌شود، احاطه کرده اند.

این خانه همچنین یک دفتر کار خانگی دارد که به اندازه کافی بزرگ می باشد تا فضای کار برای دو نفر را شامل شود، و زمانی که افراد می‌خواهند استراحت کنند، دسترسی به یک بالکن نیز وجود دارد.

یک سینمای خانگی نیز در خانه طراحی شده است با صندلی های ردیفی که برای تماشای فیلم همراه با خانواده یا دوستان فضای بسیار مناسبی باشد.

بیرون خانه و درست در کنار در ورودی، یک راه کوچک وجود دارد که به سمت کارگاهی هنری می‌رود.

داخل کارگاه، سقف که از نورگیر های سقفی ساخته شده است، فضا را با نور طبیعی پر میکند.

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist