طراحی خانه با سبک شرقی و غربی Feature House واقع در بانکوک

طراحی خانه با سبک شرقی و غربی Feature House واقع در بانکوک

طراحی خانه با سبک شرقی و غربی ؛ در طراحی یک خانه می‌توان چندین ماهیت زیست محیطی را ترکیب کرد که این به فضای خانه سبک منحصربه فردی اضافه می‌کند.

خانه های بسیاری وجود دارند که این ویژگی‌های پایدار را از طریق اضافه کردن بام‌های سبز پیاده سازی می‌کنند که در این پشت بام ها پنل‌های خورشیدی و آبی فراهم قرار داده می‌شود. دیگران نیز ممکن است این کار را از طریق اضافه کردن باغ های عمودی یا صرفا چند گلدان به خانه هایشان انجام دهند.

خانه‌ای واقع در بانکوک تایلند که نام آن Feature House می‌باشد کاندومنیومی است که در درجه اول با هدف ساخت یک فضای مسکونی که بتواند راه حل‌های معماری را برای رسیدن به یک فضای هنری و در عین حال کاربردی وفق دهد ایجاد گردید.

از این رو ساکنان آن، خانه‌ای  آرامش بخش و مفرح می‌خواستند که امکاناتی چون باغ عمودی در حیاط خلوت، فضای سه‌گانه، مبلمان در اندازه مگا، کلکسیون التقاطی، سبک ها و تزئینات چینی و خانه ای مبتکرانه که ماه از زیر سقف آن پیداست داشته باشد.

طراحان گفتند که این خانه با یک فضای سه گانه شروع می‌شود که دارای محوطه خالی در مرکز خود می‌باشد که یک بام همچون پنجره سقفی اتومبیل‌ها در بالای آن نصب شده که باعث می‌شود نور طبیعی از طریق آن به داخل فضا انتشار یابد. یک سیستم اتوماتیک می‌تواند مقدار نور ورودی به خانه را تنظیم و کنترل کند.

تزئینات چینی به بازتفسیر تزئینات شرقی به سنت های غربی اشاره دارد. به علاوه شما می‌توانید مبلمان در اندازه مگا و نیز کلکسیون التقاطی را که روی شلف بسیار بلندی چیده شده اند را مشاهده کنید.

در طبقه اول چیزهایی را می‌بینید که دربردارنده مفهوم زمین و منشاء موجودات هستند. طبقه دوم با زیستگاه و دنیای مربوط به حیوانات ارتباط دارد و طبقه سوم نیز مربوط به هوا، باد و حشرات می‌باشد. در بخش پشتی خانه باغ عمودی وجود دارد که ارتفاع آن 7.5 تر است. بیایید نگاهی دقیق تر به این خانه بیندازیم.

موقعیت: بانکوک، تایلند

طراح: استودیو طراحی Apostrophy

سبک: مدرن

نوع فضا: خانه شهری

خصوصیات منحصربه فرد: طراحی داخلی خانه‌ای زیبا که در آن زیبایی فرهنگ و طراحی های شرقی و غربی ترکیب می‌شود. این خانه دارای امکاناتی از قبیل باغ عمودی و نیز شلف بلندی از کلکسیون التقاطی صاحبخانه می‌باشد.

 

خانه  Feature House یکی از خانه های این منطقه است که طراحی داخلی و تنظیمات روشنایی آن جدا از دیگر خانه‌ها می باشد.

این خانه در واقع یک خانه شهری است که به سمت بالا گسترش پیدا کرده و با این که فضای محدودی دارد اما طراح توانسته تمام چیزهای مورد نیاز ساکنان آن را تامین کند.

طراحی خانه با سبک شرقی و غربی
طراحی خانه با سبک شرقی و غربی

گذشته از باغ عمودی، همانطور که می بینید یک درخت در بالکن طبقه بالایی آن اضافه شده است.

فضای کلی دارای ظرافت سبک غربی می‌باشد اما همچنان روح شرقی بودن خود را نیز حفظ کرده است. مبلمان استفاده شده در این جا با هدف حمایت و ترویج خلاقیت‌های بومی از طرح های یک طراح تایلندی انتخاب شده است.

طراحی خانه با سبک شرقی و غربی
طراحی خانه با سبک شرقی و غربی

مبلمان استفاده شده در این خانه شامل مبل تبتی، صندلی عجیب و میز شگفت آور در اندازه مگا می‌باشد. این فضا به خاطر این نوع انتخاب مبلمان بسیار منعطف و پرظرافت به نظر می‌رسد.

کلکسیون نمایش داده شده در اتاق پذیرایی زیبایی فضا را دوچندان کرده است و با روکش طلایی ساخته شده توسط صنعتگران حرفه‌ای بومی تایلند روح شرقی بودن خود را به نمایش گذاشته اند.

این ها کلکسیون گزینشی و شخصی مربوط به صاحبخانه می باشند که آن ها را از نقاط مختلف جهان گردآوری کرده است. هر کدام از این اشیاء حکایتی در پشت خود دارند. برخی از این لامپ ها روشن شده اند که در برجسته کردن ظاهر این کلکسیون ها نقش بسزایی ایفا کرده است.

طراحی خانه با سبک شرقی و غربی
طراحی خانه با سبک شرقی و غربی

در طبقه دوم، جای کوچکی برای نشستن وجود دارد که در آن یک مبل راحتی چرمی قرار داده شده است. بالای آن نیز یک لوستر زیبای کریستالی مشاهده می‌شود.

همانطور که می‌بینید میز ناهارخوری با استفاده از متریال های انعکاسی زیادی ساخته شده که نمای آن را پرظرافت و پیچیده کرده است. شما حتی می‌توانید رنگ های شاد و متمایزی نظیر بشقاب ها و زیربشقابی های قرمز و نیز حاشیه ها و دکوری های طلایی را مشاهده کنید.

در این جا مجموعه‌ای از نقاشی‌ها که با همکاری شرکت  Apostrophy و آقای Jackkrit Anantakul(طراح گرافیک تایلندی که سبک های دکوری نیمه تایلندی-چینی را با حیوانات قوی و قدرتمند مثل ببر و اژدها به نمایش می‌گذارد) طراحی شده است را مشاهده می‌کنید. این نقاشی ها استفاده شده اند تا روح قدرت و خوش شانسی در این خانه حاکم باشد.

این همان پشت بامی است که از زیر آن نمای ماه پیداست که باعث می‌شود نور به داخل خانه انتشار یابد. اما میزان این نور توسط یک سیستم اتوماتیک کنترل می‌شود.

این باغ عمودی با ارتفاع 7.5 متر به گونه‌ای زیبا، طبیعت سبز را به فضای خانه به ارمغان می‌آورد. گذشته از گیاهان دورتادور آن، این مکانی خوبی برای خواندن کتاب، آرامش گرفتن و خلوت کردن با خود است.

این باغ طراحی شده است تا پلی میان زندگی و طبیعت برقرار کند. انواع مختلف گیاهان در این جا کاشته شده اند که به نیازهای آبی هر کدام توجه شده است. به علاوه سیستم کوددهی وجود دارد که به بهترین شیوه تعدیل گردیده است.

طراحی خانه با سبک شرقی و غربی
طراحی خانه با سبک شرقی و غربی

این تصویری است که نشان می‌دهد نمای گیاهان این باغ از بالا به پایین چگونه است. لامپ های UV روی زمین نصب شده اند بنابراین هر گیاه می‌توان به میزان یکسان رشد داشته باشد.

این حمام با کاشی های طرح مرمر روی کف و دیوارها فضای دلبازی دارد. گذشته از جای دوش شیشه ای یک بخش اسپا نیز در این حمام وجود دارد.

طراحی خانه با سبک شرقی و غربی
طراحی خانه با سبک شرقی و غربی

در این جا نمای سه بعدی درون این خانه را مشاهده می‌کنید.

در پلن این طبقه، شما می‌توانید ببینید که کجا باغ عمودی و نیز دیگر بخش‌های خانه واقع شده اند.

در طبقه دوم دو اتاق خواب وجود دارد که هر کدام حمام مخصوص به خود را دارند.

همانطور دیده می شود در طبقه سوم این خانه فضاهای شخصی مربوط به هر فرد وجود دارد.

این یک خانه واقعا منحصربه فرد است! طراح این خانه آن را به عنوان «ترکیبی از چیزهای متضاد» معرفی می‌کند که در آن سبک شرقی با غربی، تکنولوژی با طبیعت و هنر و صنعت سنتی با طراحی رادیکال در هم می آمیزند.

می توانیم ببینیم که این طراح به طور موفقیت آمیزی توانسته اشیاء مختلف را با یکدیگر ترکیب کند و همزمان جلوه های آن را درون این فضای محدود برجسته نشان دهد.

استودیو طراحی Apostrophy در طراحی این خانه واقعا شاهکار کرده است چرا که نه تنها به خوبی از پس طراحی این خانه برآمده است بلکه توانسته به آن ظاهری پیچیده و پرظرافت بدهد.

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover