طراحی خانه ای به نام پل / معماری توسط استودیو دیزاین HAO

طراحی خانه ای به نام پل / معماری توسط استودیو دیزاین HAO

طراحی خانه ای به نام پل 

معماری : استودیو دیزاین HAO

مکان: منطقه شرقی شهر تاینان، تایوان

مساحت: 785.0 مترمربع

سال پروژه: 2017

 

از زبان معمار: ” آقای Wang، صاحب ملک، فردی است که از زندگی اش لذت می برد، بنابراین ایده روشن و مشخصی درباره آن چه که از خانه اش انتظار دارد اظهار کرد. اینکه برای خانواده اش بهترین کار ممکن را انجام دهیم. آقای Wang به معماران استودیو HAO رویکردی زیبا از آینده خانه داد که یک پیش بینی درخشان برای خانه را در چشم همه ما ایجاد کرد.

جبهه شرقی ساختمان خانه در ساعات صبح گرمای تسکین دهنده ای را وارد فضای خانه می کند، در حالی که پشت ساختمان که به سمت غرب می باشد، بعد از ظهرهایی آرام و دلپذیر را فراهم کرده است.

خانواده Wang به شدت به یکدیگر اهمیت می دهند؛ بنابراین برای تکمیل دیدگاه زیبای آن ها از زندگی جدیدشان، در نهایت تصمیم گرفته شد تا یک پل ساخته شود که عامل ارتباط و اتصال آن ها به یکدیگر باشد.

طراحی خانه ای به نام پل

برای اطمینان یافتن از اینکه وسعت خانه بین اعضای آن فاصله ای نخواهد انداخت، استودیو HAO تصمیم گرفت که حداکثر استفاده را از فضای موجود داشته باشد.

حالا زمانی که از ورودی اصلی وارد خانه می شویم، یک پلکان وجود دارد که به طبقه دوم وصل شده است.

ساختمان جلویی به عنوان یک آشپزخانه با فضایی باز کاربرد دارد، در حالی که ساختمان پشتی یک کتابخانه بزرگ را شامل می شود.

گسترش بیشتر خانه، یک محیط مناسبی را برای گرد هم آمدن و دیدن یکدیگر فراهم کرده است. یک پنجره که به صورت استراتژیکی در گوشه فضا قرار گرفته است، یک دید و منظر – از سراسر پل چوبی – را فراهم کرده است که باعث می شود افراد بدانند اگر که کسی در کتابخانه قرار داشته باشد. از فضای کتابخانه نیز دیدی به آشپزخانه وجود دارد – که از همین طریق رایحه های خوشبوی آشپزخانه افراد را به هوس می اندازد – و زیبایی فعالیت های روزمره را به نمایش گذاشته است.

فضای منحصر به فرد باز بیرون، با پیش آمدگی نیمه باز شیشه ای لبه بام و نماهای کناری یکپارچه همگی با هم کمک می کنند تا این پل را تبدیل به یک باغ جنوبی در طول روز بکنند، جایی که شاخ و برگ های رقصان آن بیننده را به مکان و زمان دیگری می برد.

در هنگام غروب، زمانی که چراغ های دیواری روشن می شوند، اتمسفری شبیه به کشورهای اروپایی در محیط ایجاد می شود. زمانی که آقای Wang در آفریقا به صورت داوطلبانه کار پزشکی انجام می داده است، انواع مختلف کلکسیون های محلی به او داده شده است که در حال حاضر زینت بخش و تزیین کننده این منظره دوست داشتنی و آرام می باشند و آن را با مفهومی غیرقابل بیان ارزشمند کرده اند.

طراحی خانه ای به نام پل
طراحی خانه ای به نام پل

   

آشپزخانه با محیطی باز و جادار، یک میط جزیره ای بسیار بزرگ دارد. این موضوع به خانم Wang که یک آشپز حرفه ای می باشد، امکان دسترسی آسان به موادغذایی و چاشنی های مورد علاقه اش را می دهد.

 

در انتهای راهروی طولانی خانه، فضایی که آن را “قصر خرد” نامیده اند، در پشت یک درب شیشه ای نیمه بسته پنهان شده است و قوس آجری قرمز رنگ نیز تصویر پل را که در پشت آن قرار گرفته است وارد فضا می کند.

 

وقتی که به طبقه پنجم می رسیم توسط یک در کشویی به رنگ چای سبز مورد استقبال قرار می گیریم که به یک سالن نشیمن با دکور به سبک ژاپنی باز می شود. در این خانه خارج از سنت معمول، در هر طبقه به صورت جدا سالن نشیمنی در نظر گرفته شده است.

در نتیجه آرایش نیمه باز فضاها، برای پل بین دو ساختمان نور طبیعی فوق العاده ای را در طول روز داریم – که با یک فضای دعوت کننده مخصوص پخت و پز در فضای باز، به صورتی یکپارچه ادغام شده است. در امتداد یک طرف آن یک استودیو نقاشی وجود دارد که فضای آن شامل اتمسفر عمیق هنری می باشد؛ جایی که این خانواده بااستعداد می توانند خلاقیت درونی خود را رها کنند.

طراحی خانه ای به نام پل
طراحی خانه ای به نام پل

اگر فضاهای عمومی، حس گرما و ارتباط را در افراد ایجاد کنند، در این صورت با یک در بسته، اتاق های جدا هرکدام تبدیل به مکان هایی برای زمان تنهایی افراد می شوند. اتاق پسر بزرگ تر خانواده دیوارهایی به رنگ خاکستری مایل به سبز دارد و کمدی دارد به اندازه یکی از دیوارها که به سبک قفسه های آمریکایی طراحی شده است و نشان دهنده وضع شاد و لذت بخش یک ورزشکار سالم می باشد. در حالی که سلایق پسر جوان تر خانواده، توسط یک چراغ سقفی که در بالای تخت خواب آویزان شده است، به نمایش گذاشته شده است.

در اتاق خواب اصلی به جای یک تخت خواب دو نفره، دو تخت خواب تک نفره قرار داده شده است که مکمل مناسب تری برای زندگی روزمره آقا و خانم Wang می باشند.

   

بالش های تزیینی با رنگ های شاد و پر جنب و جوش می توانند به طور آزادانه ای مطابق با روحیه فصل های متفاوت هماهنگ شوند، در حالی که در اطراف کاناپه های که به هم متصل شدند نیز، فضاهای مطالعه شخصی را ایجاد کرده اند.

از آن جایی که خانواده Wang خاطرات و نقاشی ها و عکس های قدیمی خود را بسیار ارزشمند می دانند و آن ها را سالیان سال با علاقه نگه داشته اند، در محیط جدید اجازه داده اند تا داستان های قدیمی با فضا در ارتباط باشند تا کمک کنند این یادگاری های گرانبها خانه جدیدی را برای خودشان پیدا کنند.

طراحی خانه ای به نام پل
طراحی خانه ای به نام پل

           

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : archdaily