طراحی بالکن و تراس منزل با ایده های تابستانه

طراحی بالکن و تراس منزل با ایده های تابستانه

طراحی بالکن و تراس ؛ تابستان یک بار دیگر اینجاست و بهانه ای برای وقت گذرانی در فضای بالکن منازل به ما داده است. برای کسانی که در آپارتمان ها زندگی می کنند، داشتن یک بالکن، موهبتی بزرگ محسوب می شود، پس اگر منزل شما دارای بالکن است، هر چقدر کوچک هم که باشد، حیف است که از آن بهره نبرید. بالکن خود را می توانید با اجرای چند ایده تابستانه به فضای مطلوبی برای استراحت و گذران وقت تبدیل کنید و حالا که روزهای تابستان را می گذرانید، سعی کنید از لحظه های اوقات فراغت خود لذت ببرید.

برای این که بالکن خود را به فضایی برای وقت گذرانی تبدیل کنید، باید طراحی آن را مثل دیگر قسمت های منزل جدی بگیرید. این یعنی هر چقدر که راحتی شما در دیگر فضاها اهمیت دارد، این جا نیز مهم خواهد بود و در نتیجه، اگر یک بالکن با فضای دلچسب می خواهید، باید کمی سلیقه به خرج دهید. به هر حال داشتن یک فضای دوست داشتنی به فکر و عمل نیاز دارد.

با پویانو همراه باشید تا ایده های تابستانه طراحی بالکن را بشناسید.

یک صندلی راحتی داشته باشید

اگر می خواهید از لحظات خود در فضای بالکن لذت ببرید و در آن جا احساس راحتی کنید، بهتر است در انتخاب نوع صندلی برای این فضا دقت کنید. بهترین صندلی برای بالکن شما یک صندلی راحتی است که بتوانید با نشستن بر روی آن احساس آسایش داشته باشید. اگر مبل های قدیمی تان دیگر استفاده ای در سالن ندارند، می توانید یکی از آن ها را به بالکن خود انتقال دهید. اگر می خواهید یک صندلی جدید برای این فضا تهیه کنید، بهتر است به راحتی آن توجه بیشتری داشته باشید تا ظاهری که دارد.

به جای نرده از شیشه در طراحی بالکن و تراس استفاده کنید

معمولا بالکن ها با نرده های چوبی یا فلزی محصور می شوند و یا دارای یک جان پناه کوچک بتنی هستند که در هر صورت چشم انداز بالکن را تا حدی از بین می برد و فضا را بسته نشان می دهد. اگر می خواهید کمی مدرن تر به طراحی فضای بالکن خود بپردازید، جالب است بدانید که در سبک های امروزی، بالکن ها با یک دیواره شیشه ای محصور می شوند. این دیواره می تواند به صورت یک درب کشویی نیز باشد و به این ترتیب علاوه بر ایفا کردن نقش حصار، چشم انداز را نیز حفظ می کند.

فضا را خودمانی طراحی کنید

اگر از ما بپرسید، به شما می گوییم که هیچ چیز مثل گذارندن وقت در یک بالکن با فضای خودمانی دلچسب نخواهد بود. بالکنی که قرار است تنها و تنها برای شما طراحی شود، بهتر است فضای راحتی داشته باشد که در آن احساس خوبی داشته باشید. شما بالکنتان را برای نمایش دادن به دیگران طراحی نمی کنید و به همین خاطر لازم نیست به تجمل ظاهری آن اهمیت بدهید. همین که فضا زیبا و دوست داشتنی باشد و از همه مهم تر در آن احساس راحتی داشته باشید، برای داشتن اوقات خوش در بالکن شما کافی است. بنابراین، سعی کنید فضا را طوری طراحی کنید که برای گذراندن ساعات طولانی نیز مناسب و راحت باشد.

امکان گپ و گفت را فراهم آورید

یک بالکن بدون داشتن فضای گفتمان حتما چیزی کم خواهد داشت. اگر بالکن شما آن قدر فضا دارد که می توانید چند نفره در آن وقت بگذرانید، نباید این موهبت را از خودتان دریغ کنید. یکی دو صندلی کوچک به علاوه یک میز جمع و جور می تواند خواسته شما را در این رابطه برآورده کند. با داشتن میز در بالکن می توانید عصرانه خود را نیز در فضای باز میل کنید و از هوای آزاد لذت ببرید. زیاد به جزییات وارد نشوید و کار را برای خودتان سخت نکنید. شما فقط جای کوچکی برای گپ و گفت هایتان در فضای باز می خواهید که می تواند به سادگی ایجاد شود. اگر مایل باشید می توانید از چند کوسن هم استفاده کنید.

گیاهان را به خلوت خود دعوت کنید

هر جا که گیاهی وجود داشته باشد، پر از حس زندگی است. به همین خاطر است که در طراحی فضای بالکن نباید حضور گیاهان را فراموش کنید. گیاهان محبوب خود را در فضای بالکن قرار دهید و اجازه دهید در عین این که از هوای آزاد و نور خورشید لذت می برند، محیط را برای شما نیز آرامش بخش کنند. اگر دوست داشته باشید، می توانید یک باغچه کوچک در بالکن خود درست کنید و گیاهان را به آن جا انتقال دهید که البته این کار در صورتی قابل انجام است که برای تخلیه آب باغچه محل مشخصی تعیین شده باشد. با این کار منظره بیرونی اتاق یا سالنی که به بالکن دید دارد، نیز زیبا و دلپذیر خواهد شد.

از رنگ های تابستانه در طراحی بالکن و تراس استفاده کنید

اوقات تابستان را می توانید با استفاده از رنگ های شاد تابستانه لذت بخش تر کنید. بالکن خود را با رنگ های شاد و پر انرژی فضل تابستان طراحی کنید و اجازه دهید این رنگ ها به بالکن شما حال و هوای تازه ای دهند. یک فرش خوش آب و رنگ در فضا پهن کنید تا محیط گرم تر و صمیمی تر شود. استفاده از رنگ ها را با سلیقه انجام دهید، چرا که بر روحیه شما در هنگام وقت گذراندن در بالکن تاثیر خواهد گذاشت. رنگ هایی مثل زرد، نارنجی، سبز و بسیاری موارد دیگر از جمله گزینه های شما برای ایجاد یک حال و هوای تابستانه در بالکن منزل تان هستند.

علایقتان را در اولویت قرار دهید

بالکن شما متعلق به خود شماست. این بدان معنی است که هیچ کس نمی تواند آن طور که شما می خواهید، آن را برایتان طراحی کند، مگر خودتان و علایقی که دارید. اگر می خواهید یک بالکن جذاب با فضای دلچسب داشته باشید، علایق خودتان را در نظر بگیرید. هر چیزی را که دوست دارید به فضا بیاورید و اجازه دهید فهرست دوست داشتنی هایتان حکمران طراحی بالکن باشند. فانوس، گلدان، کتاب، آویز، کوسن و هر مورد دیگری را که در ذهنتان هست در فضا قرار دهید. هر چه باشد، این شما هستید که قرار است در این بالکن وقت بگذرانید، پس به دنبال لیستی از چیزهایی که در اوقات فراغت خود لازم دارید، بروید و فضا را مطابق میل خودتان طراحی کنید.

مراقب تابش نور خورشید باشید

وقتی از طراحی بالکن و تراس تابستانه حرف می زنیم، نباید یادمان برود که تابستان فصلی است با آفتاب سوزان و گرمایی که می تواند آزار دهنده باشد. به همین دلیل است که در طراحی فضای بالکن باید به این نکته توجه داشته باشید که نور خورشید موجب ناراحتی شما نشود. در نظر گرفتن سایه بان می تواند یکی از راه حل های این مشکل باشد. همچنین می توانید از یک چتر بزرگ در فضا استفاده کنید تا در این روزهای گرم از تابش مستقیم آفتاب در امان بمانید. خوبی این چترها به این است که هر وقت مایل باشید می توانید آن ها را جمع کنید.

روشنایی فضا را در طراحی بالکن و تراس در نظر بگیرید

یک بالکن همه چیز تمام جایی است که بتوان حتی در ساعات شب و به هنگام تاریک شدن هوا نیز از آن استفاده کرد. اگر می خواهید همیشه بهانه ای برای رفتن به بالکن داشته باشید و تاریکی مانعی برای وقت گذرانی تان در هوای آزاد نباشد، برای روشنایی فضا فکری کنید. یک لامپ، چند فانوس کوچک، یک یا دو شمع و حتی یک آویز زیبای نورانی می توانند روشنایی دلپذیری را در ساعات تاریکی به فضای بالکن شما هدیه دهند. با وجود روشنایی، می توانید هر وقت که مایل باشید از فضای بالکن خود استفاده کنید و شب های لذت بخشی را تجربه نمایید.

طراحی بالکن و تراس

 

 

 

طراحی بالکن و تراس

تحریریه پویانو