طراحی باغ چهار فصل در میلان / معماری Carlo Ratti

طراحی باغ چهار فصل در میلان / معماری Carlo Ratti

طراحی باغ چهار فصل ؛ معمار ایتالیایی Carlo Ratti برنامه هایی را برای یک باغ سرپوشیده در میلان طراحی کرده است؛ باغی که با استفاده از فناوری کنترل آب برای بازدیدکنندگان امکان تجربه فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان را در هر زمانی از سال فراهم کرده است.

Carlo Ratti این باغ چهار فصل را با این هدف طراحی کرده است تا به شهروندان از دیدگاه نزدیک تری چرخه طبیعت را نشان دهد. تابستان، زمستان، پاییز و بهار همگی توسط چهار پاویون در زیر یک سقف منحنی بزرگ و در طرح هایی برای باغ 2500 مترمربعی به نمایش گذاشته شده اند.

این پروژه توسط یک توسعه دهنده املاک یعنی “Citylife” سفارش داده شد تا در پارکی در شمال غربی این شهر ایتالیایی که توسط زاها حدید، دنیل لیبسکیند و آراتا ایسوزاکی طراحی شده است، قرار بگیرد.

طراحی باغ چهار فصلبرای دستیابی به آب و هوای مختلف فصول متفاوت، باغ چهار فصل از یک سیستم کنترل آب و هوا با میزان مصرف انرژی صفر استفاده می کند؛ این سیستم با کانسپتی از Barbara Romer، بنیان گذار استودیو مشاوره خلاق Romer طراحی شده است.

پانل های فتوولتاییک که روی سقف نصب شده اند، انرژی خورشیدی را جمع آوری کرده و آن را به میزان مناسبی به پاویون های مختلف انتشار می دهند.

یک مبدل حرارتی فضای زمستانی باغ را سرد کرده و فضای تابستانی آن را گرم می کند – تیم طراح این سیستم را مانند یک یخچال توصیف می کنند، خارج کردن هوای گرم از یک طرف و ایجاد هوای سرد در طرف دیگر. حرارت همچنین در بین پاویون ها نیز منتقل می شود.

پوسته سقف که از اتیلن تترا فلورو اتیلن (ETFE) ساخته شده است – یک پلاستیک شفاف از جنس فوئور – به حسگرها پاسخ می دهد و برای کمک به حفظ سازگاری سطح گرما با فصول مختلف سال، باز و بسته می شود.

طراحی باغ چهار فصل ؛

پاویون بهاری در ورودی باغ قرار داده خواهد شد، و سپس پاویون تابستان، پاییز و پاویون زمستان در انتهای آن؛ به این شیوه مسیر عبور بازدیدکنندگان یک مسیر طبیعی را در میان فصول برای آن ها پدید می آورد. طراحان همچنین برای این پاویون ها طیف وسیعی از فعالیت ها را در نظر گرفته اند.

به گفته Carol Ratti: ” در این باغ، افراد می توانند به شیوه های مختلفی با طبیعت در تعامل باشند – از کار کردن در طبیعت تا غذا خوردن در زمستان های سرد میلان و یا برگزاری جشن عروسی در فضای همیشه بهاری باغ. ”

ویژگی های دیگر این باغ چهار فصل شامل سنسورهای دیجیتالی می باشد که سطح آب ها، رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز هر نوع گیاه را اندازه گیری می کنند و آن را در زمان درست نشان می دهند. انتظار می رود که این تصور ایجاد شود که انگار گیاهان خود شرایط خود را گزارش می دهند.

باغ چهار فصل، بخشی از مجموعه پروژه هایی می باشد که با کنترل آب و هوا کار می کنند و Ratti برای پاسخ به تغییرات آب و هوایی آن ها را ایجاد کرده است؛ برای مثال Cloud Cast که یک سیستم خنک کننده کم مصرف را برای اقلیم های بیابانی و گرمسیری ارائه می دهد و یا یک دفتر کار با “حباب زیست محیطی” شخصی برای جلوگیری از مشکلات دستگاه تنظیم حرارت.

به گفته Ratti: ” از آن جایی که تغییرات آب و هوایی ممکن است تشدید یابد، اهمیت استراتژی های کارآمد برای اصلاحات آب و هوایی نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. ”

” این موضوع الهام بخش طراحی چهار باغ بوده است – استفاده از تکنیکی برای شبکه ای پایدار و محکم از گیاهان. ”

 

 

 

طراحی باغ چهار فصل

تحریریه پویانو

منبع: dezeen