طراحی باغچه هنرمندانه : راهنمای نورپردازی افسانه‌ای خانه باغ

طراحی باغچه هنرمندانه : راهنمای نورپردازی افسانه‌ای خانه باغ

طراحی باغچه هنرمندانه : هنگامی که با زحمت زیاد باغچه‌تان را طراحی نموده‌اید، حیف است که با غروب خورشید زیبایی آن نیز محو شود –خصوصا وقتی که افزودن اندکی روشنایی به باغچه‌تان، تاثیر جادویی مثبتی بر آن بگذارد. سوسو کردن و درخشش چراغ‌ها ما را به سمت باغچه فرامی‌خواند و دورهمی‌های فضای باز را دنج‌تر و شادتر می‌کند. در ادامه 9 ایده برای افزودن روشنایی به باغچه و یا بهبود آن در گوشه‌های دلخواه باغچه‌تان آورده شده‌است.

  1. ترکیب و اتصال فانوس‌ها

یک درخت کهنسال تزیین شده با فانوس‌های درخشان، با طبقه‌بندی بر اساس سایز و شکل فانوس‌ها، یک نقطه تمرکز بزرگ در این حیاط خلوت ایجاد کرده‌است. یک ننو و تاب آویخته شده از شاخه‌های آن به کودکان و بزرگسالان بهانه خوبی برای بیرون رفتن و لذت از روشنایی باغچه می‌دهد.

 

نکته: اگر قصد آویختن چراغ‌های الکتریکی از درخت باغچه‌تان را دارید، نیاز به استخدام یک تکنسین برق خواهید داشت تا با حفظ ایمنی آن‌ها را نصب نماید. دنبال هزینه یا دردسر استفاده از چراغ‌های الکتریکی نیستید؟ فانوس‌هایی که با سلول خورشیدی روشن می‌شوند می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

  1. تزیین درخت تاک با چراغ

یک درخت تاک، با یا بدون شاخه‌هایی که در بالای مسیر بصورت افقی در هم تنیده شده‌باشند، یک جزء بسیار زیبا در باغچه است. با آویختن چراغ با زیبایی آن در طول شب بازی کنید. نور ملایم، مقدار مناسب روشنایی را برای دنج ساختن یک دورهمی در فضای باز مهیا می‌کند.

  1. نورپردازی زیر آب

اگر از تزیینات وابسته به آب در باغچه‌تان تعبیه کرده‌اید –مانند یک برکه، آبشار یا جوی آب- با نورپردازی در زیر آب آن‌ها به درخشش آن‌ها بعد از غروب خورشید کمک کنید. درخشش نور زیر آب خروشان یک تاثیر جادویی ایجاد می‌کند و منظر باغچه را با ملایمت روشن می‌کند. نورپردازی زیر آب بایستی توسط یک متخصص نصب و اجرا شود.

  1. آبنمای نورپردازی شده

نورپردازی زیر آب تنها روش نورپردازی آبنماها نیست. یک آبنما زیبا را قراردادن چراغ‌های مخصوص نورپردازی منظر در کنار آن، و ایجاد درخشش در جهت مناسب چشمگیر نمایید. فقط به یاد داشته‌باشید، هرچه مینیمال‌تر، بهتر: از نورپردازی ملایم و نه متمرکز و خیره‌کننده استفاده نمایید.

  1. استفاده از لوستر در فضای خارجی

چه چیزی می‌تواند رمانتیک‌تر از آن باشد که برای صرف شام پشت میزی در باغچه حیاط خود نشسته باشید و یک لوستر زیبا میز شامتان را روشن کرده‌باشد؟ اگر قصد هزینه کردن برای سیم‌کشی خارجی را دارید، یک لوستر آویخته در بالای میز غذاخوری قطعا ارزش این هزینه را دارد. اگر برای انجام این ایده مصمم هستید، از یک سوییچ تنظیم کننده شدت نور برای کنترل فضایتان استفاده نمایید.

 

  1. مسیری از درخت‌های نورپردازی شده از پایین

در یک حیاط بزرگتر، مسیری نورپردازی شده به همراه درختان، راهی زیبا برای گذر از یک سمت باغچه به سمت دیگر آن یا به سمت درب ورودی خانه است. با قراردادن چراغ‌های رو به بالا در پای درختان، پیاده‌روی عصرانه لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید.

طراحی باغچه هنرمندانه

  1. نورپردازی ملایم مسیر در طراحی باغچه هنرمندانه

برای درخششی ملایم‌تر، بجای نورپردازی مستقیم رو به بالا، از گوی‌هایی که به ملایمت نورپردازی شده‌اند یا ستون‌های تزیینی که با نور خورشید شارژ می‌شوند استفاده نمایید. نورپردازی‌ای مانند در طول پله‌های خارجی، سنگ‌های پله‌ای یا مسیرهای شنی انتخابی عالی است.

  1. خانه درختی جادویی

یک خانه درختی یا خانه بازی برای بازی بچه‌ها در حیاط خلوتتان دارید؟ آن را نورپردازی کنید تا با ورود به پاییز و کوتاه شدن روز، طول ساعات بازی بچه‌ها را افزایش دهید. این خانه درختی فانتزی در کولورادو یک اتاق زیرشیروانی برای خوابیدن دارد که همانقدر که برای بچه‌ها جذاب است، برای بزرگسالان نیز هیجان انگیز است.

  1. روشنایی شمع

استفاده از شمع‌ بسیار ساده و انعطاف‌پذیر است. می‌توانید شمع‌ها را در هرجایی قرار دهید و نیازی به نگرانی برای سیم‌کشی ندارید و بهترین راه برای ایجاد یک روشنایی ملایم دور یک میز یا یک محدوده نشستن است. به دنبال جاشمعی‌ها و حفاظ‌هایی برای آن باشید که شعله شمع را از خاموش شدن در اثر وزش باد یا نسیم حفظ نماید، و از استفاده فراوان از شمع خجالت نکشید.

 

 

 

طراحی باغچه هنرمندانه

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz