طراحی اولین خیابان هوشمند جهان در لندن که ردپاهای مردم را به انرژی تبدیل می کند

طراحی اولین خیابان هوشمند جهان در لندن که ردپاهای مردم را به انرژی تبدیل می کند

طراحی اولین خیابان هوشمند ؛ کمپانی تکنولوژی Pavegen نخستین “خیابان هوشمند” جهان را که در West End لندن قرار دارد، معرفی کرده است. در این خیابان از قطعات سنگفرشی منحصر به فرد و وابسته به نیروی محرکه که ساخته این کمپانی می باشد، استفاده شده است تا از گام های عابرین پیاده برای تولید انرژی استفاده کنند. اما این سیستم برخلاف سازه های اینچنینی قبلی Pavegen که در شهرهایی مانند واشنگتن دی سی و ریودژانیرو قرار داده شده اند (که از پانل هایی برای پایه یک زمین فوتبال استفاده می کنند)، خیابان هوشمند لندن با برنامه های خاص خود ارائه شده است – به بازدیدکنندگان درباره نیرویی که آن ها تولید می کنند اطلاعات دقیقی می دهد و آن ها را با ارائه کوپن های فروشگاه در عوض قدم زدن در این پیاده رو تشویق می کند.

این پیاده رو که 107 فوت مربع مساحت دارد، در امتداد خیابان Bird لندن واقع شده است، جایی که برای چراغ های خیابان، فرستنده های بلوتوثی و بلندگوهای مخفی – که برای ایجاد محیطی آرامش بخش صدای پرنده ها را پخش می کنند – که در نزدیکی وجود دارند، انرژی تولید می کند.

مدیرعامل شرکت Pavegen ” Laurence Kemball-cook ” در بیانیه ای اعلام کرد: ” با سازه هایی که در واشنگتن دی سی و در قطب های حیاتی حمل و نقل نصب کرده ایم، این که قادر به اثبات این موضوع باشیم که چگونه تکنولوژی ما می تواند تجربه خرید به صورت خرده فروشی را زنده کند، یک گام حیاتی برای ما محسوب می شود. از آن جایی که خرده فروش ها به صورت آنلاین رقابت می کنند، تکنولوژی هایی مانند آنچه که ما ایجاد کرده ایم، بودن در خیابان های شلوغ را هیجان انگیزتر و همچنین ارزشمندتر کرده است؛ هم برای مردم و هم برای برندهای تجاری به یک میزان.

از سال 2009 تا کنون، شرکت Pavegen بیش از 150 پروژه را در سراسر جهان تکمیل کرده است. این سیستم برای تولید انرژی از ژنراتورهای القایی الکترومغناطیسی استفاده می کند – وقتی که کاشی بر اثر وزن فرد به پایین فشرده می شود، چرخ های ذخیره انرژی به چرخش درمی آیند تا انرژی جنبشی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. سپس از این انرژی می توان برای روشن کردن چراغ ها و وسایل برقی اطراف استفاده کرد.

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily