طراحی انواع صندلی مدرن که شما را به نشستن دعوت می کنند

طراحی انواع صندلی مدرن که شما را به نشستن دعوت می کنند

طراحی انواع صندلی مدرن ؛ مسلما شما هم با مبلمان و صندلی های خاص مواجه شده اید. همان دسته ای که حتی اگر قصد نشستن هم نداشته باشید، آن قدر جذبتان می کنند تا برای چند لحظه هم شده رویشان بنشینید.

 

وقت آن رسیده تا با مدرن ترین صندلی های روز آشنا شوید.

بعضی از این صندلی ها به هیچ وجه شبیه صندلی نیستند و شاید اگر از زاویه دیگری به آن ها نگاه کنید یک المان بدون عملکرد به نظر بیایند. صندلی های خاص عمدا طوری طراحی شده اند که بیشتر در خدمت جنبه زیبایی شناسانه دکوراسیون باشند تا ایجاد فضای نشستن؛ بنابراین شاید با نشستن روی آن ها احساس عجیبی پیدا کنید. آن ها اغلب به راحتی مبل های معمولی نبوده و بیشتر یک اثر هنری به شمار می روند. این موضوع در برخی از انواع تا حدی پیش می رود که شاید در عین کنجکاوی، احساس کنید نشستن رویشان کار درستی نیست.

به هر حال این المان های جذاب، هرچند عجیب، نامعمول و حتی گهگاه خشن، صندلی نام دارند.

احتمالا بعضی از مدل های این سبک را در آتلیه های عکاسی، نمایشگاه های هنری و لابی هتل های لوکس دیده اید، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یکی از آن ها را در فضای منزل خود داشته باشید؟

درست است که این صندلی ها غالبا به آن راحتی نیستند که معمولا از یک صندلی انتظار دارید، اما در میانشان انواعی هم پیدا می شود که در کنار زیبایی و خلاقیت شامل فاکتورهای یک صندلی عادی نیز هستند.

شاید این سوال برایتان پیش آید که این فرم های صندلی از کجا آمده اند؟

پاسخ این است که این فرم ها همیشه وجود داشته اند، فقط نه به صورت صندلی. بسیاری از این فرم ها یا ارگانیک هستند یا از لوازمی الهام گرفته شده اند که شاید هرگز به نظر شما با فضای نشیمن ارتباطی نداشته باشند. برخی از این صندلی ها با توجه به فرم طبیعی بدن انسان در هنگام نشستن شکل گرفته اند؛ بنابراین با کمی دقت متوجه می شوید که این المان های عجیب، چندان هم ناآشنا نیستند. آن ها را قبلا دیده اید، اما هیچ وقت در قالبی نبوده اند که بتوانید رویشان بنشینید.

ایده شکل گیری این صندلی ها از آن جا شکل گرفت که طراحان علاوه بر در نظر گرفتن عملکرد لوازم دکوراسیون تصمیم گرفتند تا روح تازه ای در کالبد آن ها بدمند. احساسی که نشستن روی یک صندلی امروزی در شما به وجود می آورد، حاصل از انعطافی است که یک طرح کلاسیک هرگز به خود ندیده است.

وقتی در سبک معماری ساختمان های مدرن تا این حد خلاقیت دیده می شود، مسلما فرم یک صندلی که طراحی به مراتب ساده تری دارد نیز می تواند متفاوت، نوآورانه و خارق العاده باشد.

اغلب این صندلی ها از تغییر شکل فرم های هندسی ساده و یا به هم پیوستن چند المان خطی یا صفحه ای به وجود آمده اند.

طراحی انواع صندلی مدرن

بعضی از آن ها حاصل ساختارشکنی یک فرم آشنا هستند.

اگر به فرم های منحنی علاقه مند هستید، مدل های زیر نظرتان را جلب خواهند کرد.

بعضی دیگر آن قدر چالش برانگیز هستند که برای نشستن رویشان باید جرأت به خرج دهید.

طراحی انواع صندلی مدرن

صندلی فرمیک

اگر با اوریگامی آشنایی داشته باشید، احتمالا روش طراحی صندلی های زیر را تشخیص می دهید. الگوی ساخت این دسته به سادگی یک کاردستی است. البته فرم یک صندلی باید قابلیت تحمل وزن را داشته باشد.

برخی از انواع طوری طراحی شده اند که می توانید به راحتی اجزایشان را طبق خواسته خود سرهم کرده و به فرمی بدل سازید که هیچ شباهتی به حالت قبلی شان ندارد. این دسته برای کسانی مناسبند که فضای زیادی در اختیار ندارند و به دنبال یک صندلی راحت، زیبا و خاص هستند.

 

صندلی های دیگری هم هستند که به همراه یک میز کوچک از نوع خود، یک فضای کاملا کاربردی برای شما ایجاد می کنند. این صندلی ها به راحتی در فضای زیر میز جای گرفته و به همراه آن یک مجموعه یکپارچه را تشکیل می دهند.

 

فرم اکثر این صندلی ها به گونه ای نیست که بتوانید به عنوان مبلمان فضای نشیمن از آن ها استفاده کنید، اما احتمالا آن قدر برایتان جذابیت دارند که بخواهید یکی از انواع دلخواهتان را در گوشه اتاق، فضای کنار کتابخانه و یا محیط کوچک بالکن خانه تان داشته باشید. حتی می توانید یکی از فرم های مناسب را برای جذابیت بخشیدن به محیط کارتان انتخاب کنید.

اگر طرح های موجود نظر شما را جلب نمی کنند، می توانید با به کار بردن کمی خلاقیت، صندلی مخصوص خودتان را بسازید. در صورتی که ابزار آن را در اختیار ندارید، طرح مورد نظر خود را به افراد متخصص در این حیطه سفارش دهید.

با داشتن امکان سفارش یا انتخاب هزاران فرم، رنگ و جنس، یک صندلی مدرن قابلیت این را دارد که به عنوان عنصری تاثیرگذار در دکوراسیون فضای زندگی تان استفاده شود.

طراحی انواع صندلی مدرن
طراحی انواع صندلی مدرن

 

 

تحریریه پویانو