طراحی استودیو چاپ و نجاری در خانه ای در شمال اسپانیا / شرکت معماری Enrique Jerez و Jesús Alonso

طراحی استودیو چاپ و نجاری در خانه ای در شمال اسپانیا ؛ شرکت معماری Enrique Jerez و Jesús Alonso

طراحی استودیو چاپ و نجاری در خانه ای در شمال اسپانیا / شرکت معماری Enrique Jerez و Jesús Alonso

طراحی استودیو چاپ و نجاری در خانه ای در شمال اسپانیا ؛ کرکره های به رنگ سبز کمرنگ، دیوارهایی سفید و سقف استودیو و خانه که با سفال های قرمز روی آن کار شده است، توسط معماران Enrique Jerez و Jesús Alonso ساخته شده اند و این خانه را جایگزینی برای خانه دهه 1940 در نزدیکی شهر اسپانیایی بورگوس کرده اند.

 

زمانی که از Jerez، از استودیو معماران Gaztelu Jerez، و Alonso خواسته شد که پلان های جایگزین این خانه فرسوده و رو به ویرانی را بکشند و ارائه دهند، این معماران تصمیم داشتند که اطمینان حاصل کنند که خانه کاملا با محیط اطرافش تطبیق داشته باشد و متناسب باشد.

در حالی که در این ناحیه سازه های بتنی، بیشتر معمول هستند، آن ها تصمیم گرفتند که خانه را با چارچوبی فلزی بسازند که این امکان را می داد که خانه به طور کامل فقط طی مدت هشت ماه ساخته شود.

قسمت زیرین صفحات فلزی کف در سراسر فضای داخلی در معرض دید قرار دارد، ولی معماران با استفاده از متریال های سنتی، تکنیک های ساخت مدرن و معاصر ساختمان را از بیرون پوشانده اند.

طراحی استودیو چاپ و نجاری در خانه ای در شمال اسپانیا ؛ شرکت معماری Enrique Jerez و Jesús Alonso
طراحی استودیو چاپ و نجاری در خانه ای در شمال اسپانیا ؛ شرکت معماری Enrique Jerez و Jesús Alonso

دیوارهای بیرونی ساختمان کاملا سفید هستند، یک حیاط در جلوی ساختمان وجود دارد که با سنگ آهک و کفپوش های فلزی احاطه شده است و همچنین سقفی دارد که با سفال های قرمز رنگ پوشیده شده است.

به گفته معماران: ” امروزه، معماری در این ناحیه رو به ویرانی دارد، چرا که خانه های جدید بسیاری بدون هیچ پیوند و یا حساسیتی نسبت به موجودیت قبلی خود ساخته شده اند. ”

آن ها همچنین افزودند: ” فراتر از پاسخی ویژه به مشکلی خاص که مطرح بود، این پروژه راه حلی ممکن را ارائه داده است برای آن که آینده در معماری این منطقه مداخله داشته باشد، درواقع سعی کرده است که سازه های جدید را با احترام به معماری و شهرسازی اصیل هماهنگ کند.

این پروژه چند اصل را به طور فرضیه برای وفق دادن معماری سنتی با معماری معاصر و امروزی در نظر گرفته است. به این ترتیب، اصول قدیمی و جدید شروع به مذاکره ای می کنند که براساس منطق، طبیعت گرایی و بردباری است. ”

مقررات برنامه ریزی محلی، خواستار نزدیک شدن و اتصال این خانه با خانه همسایه بود، این مسئله ای است که معماران آن را با تقسیم فضاهای نشیمن سراسر دو بلوک و وصل کردن آن ها به یکدیگر به وسیله گاراژ حل کرده اند.

یک حیاط کوچک بین دو بلوک با آرایش های سه گوشه ای محصور شده است و تمامی فضاهای مجموعه در اطراف آن به یکدیگر متصل شده اند.

یکی از فضاهای اصلی مجموعه – استودیو چاپ و نجاری – در طبقه همکف یکی از دو بلوک که دو طبقه می باشد قرار گرفته است و شامل اتاق خواب ها در طبقه فوقانی می باشد.

حیاط فضای کار را به فضای اصلی زندگی که در بلوک یک طبقه قرار دارد و در مجاورت آن قرار گرفته است، پیوند می دهد.

از طبقه ای که اتاق خواب های خانه PI در آن قرار گرفته اند، خانه ای که اسمش را از حروف اول اسم صاحبانش گرفته است، ساکنین می توانند منظره رودخانه پوشیده از انبوه درختان Arlanzon را، از بالای سقف فضای نشیمن کوچکتر، تماشا کنند.

این پروژه توسط Javier Bravo در یک بعد از ظهر گرم تابستانی عکس برداری شده است، و معماران را نشان می دهد که کلاه حصیری بر سر دارند.

Jerez، کسی که در عکس ها به عنوان مدل حضور دارد، در اینباره می گوید: ” برای ما، عکس های نهایی بخش مهم دیگری از فرایند طولانی پروژه هستند، همچنین روند عکسبرداری خود موقعیت خوبی است برای لذت بردن و سپری کردن اوقات خوشی در کنار دوستان. ”

طراحی استودیو چاپ
طراحی استودیو چاپ

          

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : dezeen