طراحی استخر شنای خانه با چشم انداز باغ توسط پنجره ای بزرگ

طراحی استخر شنای خانه با چشم انداز باغ توسط پنجره ای بزرگ

طراحی استخر شنای خانه با چشم انداز باغ ؛ یک سالن استخر در بالای این خانه در کلون و توسط استودیوی آلمانی معمارانCorneille uedingslohmann  طراحی شده است که شامل دیوار هایی است که با نوارهای کوارتزیت اندود شده اند و دارای یک پنجره بزرگ می باشد که رو به باغ قرار گرفته است.

استخر و آبنما
طراحی استخر شنای خانه
طراحی استخر شنای خانه
طراحی استخر شنای خانه
طراحی استخر شنای خانه

این استودیو محلی در اصل توسط ساکنین مورد درخواست قرار گرفت تا خانه موجود را برای داشتن یک سالن استخر آماده کند؛ اما تیم معماران به این نتیجه رسیدند که این کار ممکن نیست، بنابراین پیشنهاد تخریب و بازسازی خانه را دادند.

این خانه با ارتفاع دو طبقه اش که توسط معماران به اسم “خانه الماس شکل” شناخته می شود، شامل دیوار های زاویه داری است که در واقع از خطوط زمین سایت پیروی می کنند و از قسمت جنوبی تا سمت شمالی زمین گسترش یافته اند.
استخر، طبقه بالایی خانه را که کوچکتر می باشد اشغال کرده است. این طبقه نسبت به طبقه پایینی مقداری جابجا شده است تا یک گوشه بزرگ را خلق کند که در قسمت شمالی کمی برآمده شده است. همچنین یک تراس در قسمت غربی آن وجود دارد که به باغ پشتی خانه مشرف می باشد.

معماران که این پروژه را “خانه ای برای استخر شنا” نام گذاری کرده اند، چنین توضیح داده اند: ” علاقه شدیدی که صاحبان خانه برای داشتن یک استخر خصوصی داشتند، آنها را به گرفتن این تصمیم تشویق کرد که خانه اصلی را کاملا خراب کنند و یک خانه جدید بسازند تا بتوانند ایده های خود را در آن به اجرا درآورند. ”

آنها همچنین افزودند: ” معماری منحصر بفرد این پروژه توسط جا به جایی صفحه طبقه فوقانی تعریف می‌شود؛ که یک حرکت بصری را برای این ساختمان بزرگ پدید آورده است و تراس مورد نظر ساکنین را توسط برآمدگی های متعاقبی تولید کرده است. ”
درهای کشوری شیشه ای بزرگ، از سالن استخر به تراسی مشرف به باغ باز می شوند و مقدار زیادی نور وارد فضا می کنند. استخر L شکل ؛ دیواری پوشیده شده از نوارهای کوارتزیت خاکستری مات دارد که منبع آن Vals می باشد – روستایی در سوئیس.

سنگ به کار رفته در استخر به عنوان تکمیل کننده ای برای تم آبی آب استخر و همچنین نمای خارجی خانه می باشد. از طرف دیگر توسط پانل های بتنی که دو طبقه را از هم جدا کرده اند نیز تفکیک شده است.
یک درب شیشه ای فضای استخر را به یک سونا و حمام در قسمت پشتی طبقه وصل می‌کند که همچنین دیوارهای پوشیده شده از کوارتزیت دارد که تا اتاق خواب اصلی امتداد یافته اند.

استخر آب بخش بزرگی از خانه را اشغال کرده است و مقدار محدودی از فضا را برای دیگر فضاهای زندگی باقی گذاشته است. در نتیجه، معماران یک پلان باز را برای فضای نشیمن، آشپزخانه و ناهارخوری خلق کرده اند تا احساس بزرگتر بودن را در خانه ایجاد کنند. وسعت زیاد شیشه های به کار رفته، چشم انداز های زیادی از باغ را توسط در‌هایی که به پاسیو باز می‌شوند، ایجاد کرده است.

دو اتاق خواب دیگر و یک دفتر کار، بقیه فضای طبقه همکف را اشغال کرده اند. و همچنین یک گاراژ در طبقه زیرزمین ساختمان طراحی شده است.

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen