طراحی اتاق کودکان با 10 ایده که جنبه جذاب طراحی را به تصویر می‌کشد

طراحی اتاق کودکان با 10 ایده که جنبه جذاب طراحی را به تصویر می‌کشد

طراحی اتاق کودکان : این مطلب درباره طراحی اتاق کودکان نوشته‌ شده‌است و تصاویری که در ادامه خواهیم دید نشان می‌دهند که چگونه می‌توان اتاق کودکان را –حتی در مینیمال‌ترین خانه- طراحی نمود که آنها را به بازی تشویق کند.

بازسازی آپارتمان، فرانسه، طراحی توسط Les Ateliers Tristan & Sagitta

سطوح متفاوت کف و رنگ‌آمیزی دیوارها به دو رنگ آبی روشن متفاوت، یک تفکیک بصری را در اتاق کودک این خانه نوسازی شده پارسی ایجاد می‌کند و فضا را بین دو برادر تقسیم کرده و به هر یک یک ضلع برای بازی کردن می‌دهد. جزییات دیگر فضا شامل ماکت یک هواپیما است که از سقفی سنتی با گچکاری گل رز آویخته شده‌است.

 

خانه دوبلکس A|A، طراحی توسط Yael Perry

این آپارتمان نوسازی شده در شهر شارون، دارای یک محدوده کوچک برای بازی کودک است که با رنگ‌آمیزی‌هایی سه بعدی، اشکالی شبیه به جعبه‌های رنگی روی دیوارها بوجود آورده‌است و در آن قفسه‌هایی توکار در دیوار به شکل خانه و برای نگهداری وسایل کودک تعبیه شده‌است.

 

خانه Adorable، ژاپن، طراحی توسط Form

پنجره‌های سقفی قیفی‌شکل، نور خورشید را به طبقه اول خانه این خانواده پرجمعیت در توکیو وارد می‌کنند، که دارای یک اتاق کودک با دیوارهایی به رنگ سفید و مبلمان ساده چوبی می‌باشد.

 

خانه sleep and play، روسیه، طراحی توسط Ruetemple

این خانه ویلایی روسی دارای یک محوطه چند طبقه بازی می‌باشد. یک شبکه توری معلق در بالای اتاق‌ خواب مستر آویخته شده و به اهالی آن اجازه می‌دهد بدون این که از رختخواب خارج شوند بر فرزندانشان نظارت نمایند.

 

آپارتمان تل‌آویو، طراحی توسط Toledano Architects

یک اتاقک از جنس تخته چندلا در داخل این اتاق خواب کئدک در آپارتمان تل‌آویو، گوشه‌ای دنج برای کوچک‌ترین اهالی این خانه مهیا می‌کند تا در آن پناه بگیرند و مخفی شوند. طبق توضیحات معماران این خانه، ترکیب‌بندی فضا مانند یک زمین بازی است و با وسایلی پر شده که خلاقیت را برمی‌انگیزند.

 

خانه Toy Management، استرالیا، طراحی توسط Austin Maynard Architects

در این خانه از نو طراحی شده در ملبورن، قفسه‌های نگهداری اسباب‌بازی‌ها در اولویت هستند. این اتاق کودک دارای کابینت‌های زمینی توکار است که به مرتب و مخفی کردن بهم‌ریختگی‌ها کمک می‌کنند. از دیگر اجزای این اتاق می‌توان به یک تختخواب دوطبقه و یک جاکتابی اشاره نمود.

خانه‌ای برای یک عکاس، فرانسه، طراحی توسط علیرضا رضوی

یک سطح در ارتفاع نیم‌طبقه، اتاق زیر شیروانی خانه‌ای ویلایی در بریتانی را به یک اتاق خواب فشرد تبدیل می‌سازد. در این اتق زیر شیروانی، یک نردبان فضای خواب را با فضاهای بازی پیوند می‌دهد.

 

طراحی اتاق کودکانخانه Family Playground، تایوان، طراحی توسط HAO Design

این خانه تایوانی شامل مجموعه‌ای از پله‌هایی است که بعنوان جاکتابی نیز بکار می‌روند. این پلکان آشپزخانه را به یک فضای بازی مرتبط می‌سازد که دارای برش‌هایی به شکل پنجره و فضایی دارای کوسن و زیرانداز برای نشستن و مطالعه کردن است. این فضا با هدف تشویق خانواده به گذران وقتی بیشتر با هم طراحی شده‌است.

خانه Rough House، کانادا، طراحی توسط Measured Architecture

ایده طراحی در این نمونه به اینصورت است که قطعات سازنده اسباب‌بازی می‌توانند برای خلق نقاشی‌هایی روی کمدهای این اتاق بازی که در یک خانه در ونکوور قرار دارد توسط کودکان خانه مورد استفاده قرار گیرند.

 

خانه Bernoulli ، سوییس، طراحی توسط Rafael Schmid

در این خانه در زوریخ، یک اتاق کودک طراحی شده که دارای اشکال دیواری و اسباب‌بازی‌های نئون است و با طراحی داخلی مرتب و منظم این اتاق در تضاد قرار دارد. در این فضا به لطف دیوارها و قفسه‌های سفیدرنگ از بکارگیری رنگ اجتناب شده‌است.

 

 

 

طراحی اتاق کودکان

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen