طراحی اتاق بازی کودک : جذاب برای کوچک‌ترها، شیک برای بزرگ‌ترها

طراحی اتاق بازی کودک : جذاب برای کوچک‌ترها، شیک برای بزرگ‌ترها

طراحی اتاق بازی کودک : خانم لوسی لیو، بازیگر، کارگردان و تهیه کننده مطرح امریکایی و مادر یک پسر بچه، به دنبال ایجاد فضایی برای بازی فرزندش بود. فضایی که هم زیبا و کاربردی برای فرزندش باشد و هم دکوراسیون شیک منزلش را حفظ کند. او ایده‌های خودش را با شرکت طراحی وان کینگز مطرح می‌کند و نتیجه طراحی این شرکت براساس نیاز و خواسته‌های خانم لیو، یک اتاق بازی شیک و متفاوت می‌شود که از نظر کودکان بسیار جالب و دوست داشتنی و از نظر بزرگ‌ترها بسیار زیبا و شیک است.

خانم لیو می‌گوید: آنچه برای من در اولویت بود، داشتن فضایی بود که برای کودکان دوست داشتنی و جالب باشد و نکات ایمنی مربوط به کودکان در آن رعایت شده باشد و در عین حال فضایی باشد که در آن بتوان از والدین نیز در کنار کودکان پذیرایی کرد. چون پلان طبقه دوم خانه، جزو پلان‌های باز محسوب می‌شود، یعنی فضای آشپزخانه، هال و پذیرایی و باقی قسمت‌ها به هم مرتبط است و به یکدیگر دید دارند، آنچه در درجه دوم برای من اولویت داشت هماهنگی فضای بازی با سایر قسمت‌ها بود، به طوری که این فضا در عین کودکانه بودن با سایر بخش‌های بزرگسالانه فضا در هماهنگی باشد.

نیکول فیشر، طراح اصلی این پروژه می‌گوید: آنچه در ابتدا به ذهن ما رسید، استفاده از رنگ‌های گرم و خنثی بود تا فضایی گرم و صمیمی برای بچه‌ها ایجاد کند، در عین حال که رنگی کودکانه و به دور از هماهنگی با سایر قسمت‌های منزل نیست. تلاش کردیم با انتخاب جزییاتی در رنگ‌های شاد، فضا را کمی کودکانه‌تر کنیم، به طوری که در نگاه اول این رنگ‌ها دیده نشوند اما تاثیر خود را اتاق بازی بگذارند.

آنچه در ادامه برای ما در اولویت بود، مرتب بودن همیشگی فضا بود چرا که این اتاق بازی بخشی از یک پلان باز بود و با سایر قسمت‌های منزل در تعامل بود و به همین دلیل باید همیشه مرتب و به دور از شلوغی‌های همیشگی اتاق‌های بازی مجزا می‌بود. برای همین تصمیم گرفتیم فضاهایی کافی برای ذخیره کردن اسباب بازی‌ها و وسایل کودکانه در نظر بگیریم. فضاهایی که خیلی وقت کودک را برای جمع کردن نگیرد و در عین حال همه چیز را مخفی نگه دارد.

انتخاب کاناپه‌هایی با ارتفاع کم و با فرم‌های راحت، دو مزیت دارد که هم برای استراحت و استفاده والدین مناسب است و هم کودکان به راحتی می‌توانند روی آنها بنشینند.

خانم لیو می‌گوید: آنچه برای من مهم بود، این بود که خانه‌ام شبیه خانه‌های زیبای ژورنالی نباشد. دوست داشتم حس زندگی و خاطرات و سلیقه من در تمام قسمت‌های منزلم جاری باشد. و اتاق بازی هم یکی از همین قسمت‌ها بود. به همین دلیل با همفکری و کمک نیکول، بخشی از وسایل و خاطرات فرزندم را به عنوان وسایلی دکوری در اتاق بازی‌اش استفاده کردیم. مانند قاب کردن کتاب‌هایی که وقتی کوچکتر بود قبل از خواب برایش می‌خواندیم .

همه بچه‌ها آرزوی داشتن یک خانه کوچک بازی را دارند، اما قرار دادن این کلبه سرخپوستی در اتاق بازی فقط به همین دلیل نبوده است. لوسی می‌گوید ما در کشوری با فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنیم، کشوری که سرخپوست‌ها یکی از قدیمی‌ترین ساکنین آن هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا کلبه کوچک بازی فرزندم شبیه چادرهای سرخپوستی باشد. دوست دارم فرزندم از همین سنین کم با فرهنگ‌های مختلف آشنا شود و آنها را بپذیرد.

طراحی اتاق بازی کودکدر طراحی اتاق بازی کودک چند قاب تخته سیاه روی دیوار، فضا را برای نقاشی دیواری‌های کودکانه فراهم کرده است. یک رول کاغذی هم روی دیوار نصب شده که برای نقاشی و خط خطی های بچه‌ها عالی است. با این کار هم دکوراسیون اتاق شیک و زیبا است و هم فضا برای بازی و خلاقیت کودکان مهیاست.

 

 

 

طراحی اتاق بازی کودک

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: elledecor