طراحی آکواریوم خانگی ؛ 32 دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی

طراحی آکواریوم خانگی ؛ دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی

طراحی آکواریوم خانگی ؛ 32 دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی

دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با طراحی آکواریوم خانگی ؛ بر طبق گفته سایت ویکی پدیا، یک آکواریوم محفظه ای است که متشکل از حداقل یک بخش شفاف می‌باشد که در آن گیاهان یا آبزیان نگهداری می‌شوند.

نگهداران ماهی از آکواریوم‌ها برای نگهداری ماهی‌ها، بی مهرگان، دوزیستان، پستانداران دریایی، لاک پشت و گیاهان آبزی استفاده می‌کنند. اصطلاحا در کلمه aquarium، ریشه لاتین aqua به معنای «آب» با پسوند arium به معنای «محل مربوط به آن» ترکیب می‌شود.

یک آکواریومیست فردی است که یا ماهی‌ها به او تعلق دارند و یا این که از آکواریوم نگهداری می‌کند. معمولا آکواریوم‌ها از شیشه یا پلاستیک آکریلیک با مقاومت بالا ساخته می‌شوند.

آکواریوم‌های معکب شکل به فیش تانک(مخزن ماهی) یا صرفا تانک معروف هستند، درحالی که آکواریوم های کاسه ای شکل به تنگ‌های ماهی شناخته می‌شوند. سایز و اندازه آن‌ها می تواند از تنگ های کوچک شیشه ای تا آکواریوم های پهناور مراکز عمومی متغیر باشد. تجهیزات تخصصی نگهداری، کیفیت آب و دیگر ویژگی‌های آن را برای آبزیان داخل آکواریوم مساعد می‌کند.

بسیاری از افراد دوست دارند که در خانه‌های شان ماهی داشته باشند. داشتن یک آکواریوم می‌تواند دکوراسیون منزل شما را زیباتر کند. اشکال گرد، استوانه ای، شش ضلع یا مستطیلی برای آکواریوم مناسب هستند.

بیایید در زیر نمونه عکس های آکواریوم‌ها در طراحی داخلی خانه ها را مشاهده کنیم.

معماری آکواریوم

01 طراحی آکواریوم خانگی ؛ 32 دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی
طراحی آکواریوم خانگی ؛ دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی

این یک آکواریوم پانوراما شگفت انگیز است.

سالن پذیرایی معاصر Austin

02 طراحی آکواریوم خانگی ؛ دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی
طراحی آکواریوم خانگی ؛ دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی

به این فضای زیبا نگاه کنید. دیواری که روی آن آکواریوم نصب شده از دو طرف قابل مشاهده است؛ از یک طرف به عنوان قاب عکس در اتاق پذیرایی و از طرف دیگر به عنوان کابینت سفارشی در اتاق رسمی تر پشتی.

03 آکواریوم در طراحی داخلی
آکواریوم در طراحی داخلی

این جا فضایی خیره کننده با یک آکواریوم کوچک وجود دارد که نمای اتاق پذیرایی را برجسته کرده است.

دیزاین سنتی و در عین حال معاصر

04 طراحی آکواریوم خانگی ؛ دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی
طراحی آکواریوم خانگی ؛ دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی

در یک سمت این آکواریوم دیواری بزرگ، اتاق پذیرایی مشاهده می‌شود و در طرف دیگر آن اتاق ناهارخوری واقع شده است.

اتاق پذیرایی مدرن

05

دو تانک ماهی با یک تلویزیون به عنوان نقطه کانونی اتاق نصب شده است. کابینت‌ها را از زیر با دیوار همتراز کنید تا فضایی برای ذخیره سازی بیشتر فراهم شود.

دیزاین اروپایی معاصر

06

به این آکواریوم بزرگ نگاهی بیندازید. در حاشیه و دور این آکواریوم کابینت ساخته شده است که در واقع با رنگ مبلمان در این اتاق سانفراسیسکویی هماهنگ گردیده است.

07 طراحی آکواریوم خانگی ؛ دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی
طراحی آکواریوم خانگی ؛ دکوارسیون سالن پذیرایی مدرن با آکواریوم ماهی یا مخازن ماهی

این جا نمونه جالبی از آکواریوم زیبا و طویل آورده شده است که نمای این اتاق پذیرایی ساده را پیچیده و پرزرق و برق کرده است.

08

طرح رنگ این اتاق پذیرایی شیکاگویی واقعا زیبا و تا حدی جذابیت‌های سبک وینتیج را دارا می‌باشد.

9 آکواریوم در طراحی داخلی
آکواریوم در طراحی داخلی

تقسیم فضای اتاق پذیرایی از ناهارخوری توسط آکواریوم های بزرگ در مرکز دیوار، به هیچ وجه ایده بدی نیست.

10

اتاق نشیمن لس آنجلسی

شرکت طراحی Synthesis می‌گوید که مشتری ما درخواست آکواریوم آب شوری را داشت که نقطه شروعی برای این اتاق نشیمن دارای تم ساحلی با کابینت‌های سفارشی زیبایش باشد.

11

اتاق نشیمن معاصر در شهر میامی

دیوار چوبی زیبایی با تمام دکوری‌های دیواری اضافه شده است(البته من قرار گرفتن تلویزیون در این جا را واقعا دوست ندارم). به آکواریوم بزرگی که در یک طرف کابینت وجود دارد نگاه کنید.

12

پروژه طراحی Naples

اتاق نشیمن رسمی زیبای این جا با صندلی و مبلمان Marge Carson و Raymond Waites مزین گردیده است و اثاثیه و لوازم مربوط به این قرن با پرده‌های سفارشی پنجره ترکیب شده و تمام رنگ‌ها به گونه ای هماهنگ انتخاب شده اند تا آکواریوم ماهی آب شور 1000 گالنی مرکز این اتاق را که در جنوب فلوریدا واقع است برجسته کنند.

13

در این جا اتاق نشیمن کوچکی را می‌بینید که چوب متریال اصلی استفاده شده در بیشتر قسمت های آن می‌باشد. به این آکواریوم بزرگ که سمت راست یک کابینت روشویی کوچک قرار گرفته است نگاهی بیندازید.

14

این اتاق نشیمن آرامش بخش برای یک خانواده ی شلوغ پنج نفره چشم اندازی زیبا با تانک ماهی روشن در شب فراهم کرده است.

15

 

16

طرح رنگ این اتاق نشیمن Detroit صرفا فانتزی و کم زرق و برق است. اما نمای آن بسیار زیباست و لازم به ذکر نیست که این زیبایی را مدیون یک آکواریوم تماشایی است.

17

آکواریومی زیبا و قابل ستایش! من دوست دارم یکی از این‌ها را در ورودی اتاق پذیرایی خود داشته باشم.

18

من صندلی‌ها و مبلمان این اتاق پذیرایی و حتی فرش آن را دوست دارم. اضافه کردن یک آکواریوم در این فضا اقدام خوبی هم برای مشتری و هم برای طراح آن بوده است.

19

این گوی‌های روشنایی خوشه ای را ببینید، مجموعه ای هستند که توسط طناب هایی به هم متصل اند. آیا واقعا زیبا نیستند؟ اما خب، این آکواریوم بسیار جذاب نیز ظاهری فانتری دارد.

20

صندلی‌های هر طرف شومینه به نظر من ظاهر زیبایی دارد اما آکواریوم بزرگ موجود در وسط اتاق به مرکز توجه اتاق پذیرایی تبدیل شده است.

21

یک آکواریوم حاشیه چوبی قابل مشاهده از هر دو طرف همیشه یک ایده جالب برای منزل شماست.

22

آیا این لیست آکواریوم‌ها برای شما جذاب نبودند؟ موضوع فنگ شویی طراحی داخلی اندکی به پست امروز ما مرتبط بود چرا که برخی از مردمان چین به تانک ماهی یا آکواریوم‌ها تمایل دارند چرا که اعتقاد دارند برای آن ها شانس و اقبال می آورد. اما چه شما این عقیده را داشته باشید یا این که صرفا ماهی ها را دوست داشته باشید، اضافه کردن یک آکواریوم در خانه همیشه ایده ی خوبی است.

23

24

25

تانک ماهی گرمسیری شما با طراحی سفارشی اش جلوه تحسین برانگیزی خواهد داشت و هر کسی که آن را ببیند لذت می برد.

26

27

28

29

30

31

 

 

32

درب های ریموت دار و آکواریوم سفارشی ساخته شده به این آشپزخانه روح بخشیده اند درحالی که جزیره آشپزخانه شکل و حالت تنظیم رنگ لطیف تر را به نمایش می‌گذارد. این آشپزخانه متناسب با هر مناسبت اجتماعی یا هر ساعت از روز است. دستیابی به بهره وری و تحقق زیبایی در هر سطح، دلیل این طراحی است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover