طراحی آپارتمان 30 متری با ایده‌های طراحی خلاقانه برای به حداکثر رساندن فضای مفید

طراحی آپارتمان 30 متری با ایده‌های طراحی خلاقانه برای به حداکثر رساندن فضای مفید

طراحی آپارتمان 30 متری ؛ تاکنون چند آپارتمان و خانه کوچک را دیده اید که فضاهای کوچک آن را تعداد زیاد وسایل، شلوغ و متراکم تر نشان داده است؟ مطمئنا تاکنون یک مورد را دیده‌اید و این‌ها همان آپارتمان هایی هستند که توسط افراد حرفه ای طراحی نشده‌اند. اگر پروژه طراحی خانه کوچکی را که کارشناسان خبره درگیر پروژه طراحی آن هستند نظاره کنید با کمال تعجب می‌بینید و متوجه می‌شوید که واقعا کارهای زیادی می‌توان در آپارتمان‌های کوچک انجام داد مخصوصا از نظر طرح بندی و فضاهای ذخیره سازی.

ما در سایت پویانو نمونه های زیادی برای طراحی آپارتمان‌های کوچک ارائه کرده ایم و امروز نیز به معرفی یک مورد دیگر می‌پردازیم.

این آپارتمان کوچک تنها 30 متر مربع مساحت دارد و در شهر میلان ایتالیا واقع شده است. درست است که این خانه کوچک است اما  شامل همه چیزهای مورد نیاز اعم از آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق خواب، حمام و اتاق ناهارخوری می‌شود.

در حین طراحی آپارتمان، شرکت PLANAIR قصد داشت طرح بندی خلاقانه‌ای در آن پیاده کند تا همه چیز متناسب و شامل فضای ذخیره سازی حداکثری باشد در حالی که ظاهر آپارتمان همچنان دلباز و پرروح نگهداشته شده‌است.

نتیجه طراحی آن ها بسیار قابل توجه بود و مطمئنا تعجب خواهید کرد که آن‌ها چطور این کار را انجام داده اند.

شرح پروژه طراحی این ساختمان

مکان: میلان، ایتالیا

طراح: استودیو Planair

سبک: مدرن

نوع فضا: آپارتمان

ویژگی خاص: یک آپارتمان کوچک طراحی شده با ایده‌های خلاقانه و فضاهای ذخیره سازی زیاد

طراحی آپارتمان 30 متری با ایده‌های طراحی خلاقانه برای به حداکثر رساندن فضا
طراحی آپارتمان 30 متری با ایده‌های طراحی خلاقانه برای به حداکثر رساندن فضا

هنگامی که در جلوی درب ورودی هستید و در امتداد پنجره نگاه می‌کنید می‌توانید سالن استراحت و آشپزخانه را در امتداد یک دیوار این آپارتمان کوچک مشاهده کنید، با دیوار مقابل فضای اتاق خواب و اتاق ناهارخوری از دید پنهان شده است.

درب جلویی به سمت سالن استراحت(مبل توکار) و آشپزخانه باز می‌شود که در آن تعداد زیادی کابینت برای ذخیره سازی مواد غذایی، لباس ها، کتاب ها و غیره وجود دارد.

کنار اتاق خواب یک مکان برای شام خوردن یا مطالعه وجود دارد که برای 4 نفر در نظر گرفته شده است و یک پنجره طاق دار کوچک نیز در دیزاین اتاق خواب به کار رفته است.

طراحی آپارتمان 30 متری با ایده‌های طراحی خلاقانه برای به حداکثر رساندن فضا
طراحی آپارتمان 30 متری با ایده‌های طراحی خلاقانه برای به حداکثر رساندن فضا

 

در این جا شما می‌بینید که چطور دیوار باز شده و فضای اتاق خواب و اتاق غذاخوری نمایان می‌گردد.

در این جا نیز منظره دیگری از باز شدن دیوار را می‌بینید که اتاق خواب را نشان داده است.

هنگامی که دیوار باز شود می‌توانید ببینید که تخت روی ارتفاع قرار دارد و یک اتاق ناهارخوری در کنار آن وجود دارد. پنجره موجود در آن نور بیشتری برای آپاتمان فراهم می‌کند.

پله‌هایی که به تخت خواب منتهی می‌شوند می‌توانند به درون جمع شده و مسیر رفت و آمد را شلوغ نکنند و اگر متعجبانه به دنبال ورودی حمام می‌گردید، آن کنار و سمت راست شلف‌هایی است که روی آن چند گلدان گذاشته شده است. حمام در پشت این دیوار سیاه قرار گرفته که پنجره دایره ای شکل آن در بالای تخت نصب شده است.

آیا این خوب نیست که در صورت  نیاز می‌توانید از پله‌هایی که به مکان خوابیدن می‌رسند به عنوان فضاهای ذخیره سازی استفاده کنید؟ اگر در آپارتمان خود به فضای بیشتری نیاز دارید این ایده جالبی است.

از آن جایی که تخت در ارتفاع قرار گرفته است، این امکان به وجود آمده تا از فضای زیر آن برای ذخیره سازی وسایل استفاده شود اما در این دیزاین، طراحان آن را به گونه‌ای ساخته اند که تخت بالا رفته و شما به کمد کوچک توکار زیر آن دسترسی خواهید یافت.

در این اتاق خواب، دستگاه تهویه هوا نیز در بالای یک قفسه کتاب توکار پنهان شده است. خب، بدیهی است که طراحان در این پروژه به هدف خود رسیده اند. به علاوه، شما می‌توانید رنگ های جذابی در اتاق خواب بینید همچون رنگ بالشت‌ها و روتختی.

طراحی آپارتمان 30 متری با ایده‌های طراحی خلاقانه برای به حداکثر رساندن فضا
طراحی آپارتمان 30 متری با ایده‌های طراحی خلاقانه برای به حداکثر رساندن فضا

در این جا نما را از داخل اتاق خواب موقعی که اطراف آن بسته می‌شود می‌بینید. از سوراخ های کوچک روی دیوارهای چوبی که یک تم مشترک در سرتاسر خانه هستند، همچنان مقداری نور بیرون می‌آید. به علاوه این سوراخ ها دو منظوره هستند وهنگام باز کردن درب کابینت‌ها به عنوان دستگیره عمل می‌کنند.

در واقع دیدن خانه‌هایی که در آن‌ها با استفاده از روش های هوشمندانه ذخیره سازی، فضا به حداکثر رسیده باشد همیشه شگفت انگیز است. شما ممکن است آپارتمانی را ببینید که شاید کوچک باشد اما به خاطر تغییرات اساسی در انتخاب وسایل، بزرگ دیده می شوند. مطمئنا، شما انتظار نداشتید که یک تخت درون کابینت ببینید، درست است؟ شگفت آور است که این آپارتمان در یک لحظه می‌تواند نمای کاملا متفاوتی داشته باشد و در لحظه دیگر با باز شدن درب ها و کابینت‌ ها همچون خانه ای راحت و جادار به نظر برسد. این کار استودیو طراحی  Planair می‌باشد که نتیجه آن طراحی داخلی آپارتمانی زیباست که از نظر دیزاین ذخیره سازی کاملا موثر و قابل توجه است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover