طراحی آپارتمان نوساز در تایوان که توامان به نیازهای والدین و فرزندان توجه کرده‌است

طراحی آپارتمان نوساز در تایوان

طراحی آپارتمان نوساز در تایوان که توامان به نیازهای والدین و فرزندان توجه کرده‌است

طراحی آپارتمان نوساز در تایوان ؛ گروه HAO با کنترل رخنه‌ای که میان طراحی کلاسیک و معاصر وجود دارد این آپارتمان را در شهر پینگ تانگ در تایوان و برای خانواده‌ای چهار نفره با نیازهای متفاوت طراحی کرده‌است.

طراحی آپارتمان نوساز در تایوان
طراحی آپارتمان نوساز در تایوان

کار طراحی داخلی این تیم تایوانی زمانی آغاز شد که این آپارتمان نوساز در مرحله پیش فروش قرار داشت، با این هدف که هم والدین و هم فرزندان یک خانواده چهار نفره مشخص، از آن رضایت داشته باشند.

طراحی آپارتمان نوساز در تایوان
طراحی آپارتمان نوساز در تایوان

پدر و مادر خانواده خواهان یک سبک کلاسیک برای خانه سه خوابه‌شان با مساحت 165 مترمربع بودند، در حالی که تمایل فرزندان خانواده به سمت سبک گزینشی و معاصر بود.

برای پاسخگویی به این نیازها، گروه طراحی HAO دیوارهای سفید را به همراه صفحات و کتیبه‌های دکوراتیو در نظر گرفت. علاوه بر این، تیم طراحی در راستای پنجره اتاق نشیمن که بر یک پارک مشرف است، یک قوس تعبیه کرد.

3.333

 

طبق اظهارات تیم HAO، با این که سبک کلاسیک درخشان بوده و با مجموعه آمیخته شده‌است، ما منظره تماشایی آنسوی پنجره را به عنوان نقطه حرکت خود انتخاب کردیم و رفته رفته به سمت این تصمیم رفتیم که تمام فضای داخلی را خالی بگذاریم.

4.444

 

این تیم در ادامه افزود: «پیشنهاد ما خلق فضایی سرشار از صفاء و آرامش و با به کارگیری سفید خالص به‌عنوان پس زمینه اصلی بود.»

برای هرچه بهتر به نمایش گذاشتن جنبه‌های طراحی کلاسیک، ما به کمک تفسیر زیبایی کلاسیک با رویکرد مدرن از عناصر سمبلیک و خطوط پیچیده ساده استفاده کردیم.

5.555

 

این آپارتمان با اجزایی ساخته شده که به سلایق تک تک اعضای خانواده پاسخگو هستند.

مصالح استفاده شده در اتاق فرزند پسرچرم و جزییات فلزی‌ -همچون کمربندهایی که دیوار بالای تخت را نگه می دارند -است.

درحالیکه در اتاق فرزند دختر، تاکید بر دنج بودن و گرم بودن فضا بوده‌است، و با دیوارهایی با بافت سیمان و با مبلمانی تداعی‌گر چمدان‌های رو هم انباشته، به این هدف نزدیک شده‌است.

طراحی آپارتمان نوساز در تایوان
طراحی آپارتمان نوساز در تایوان

اتاق والدین که دارای یک اتاق لباس با درب‌های جداکننده کشویی است، همان دیوارهای سفید اتاق نشیمن را تکرار کرده است. با این حال، کفپوش آن چوب تیره‌تر و دیوارهای آن دارای صفحات چوبی روشن تر با الگوی برگ هستند که در سقف ادامه دارند.

7.777

 

هر اتاق دارای یک سرویس سرخود است و یک سرویس اضافه نیز دورتر از فضاهای اصلی زندگی قرار گرفته است. شخصی سازی فضا به اتاق نشیمن که پلانی آزاد دارد نیز راه یافته است و یک پارتیشن جدا کننده که یک سمت آن تلویزیون و سمت دیگر آن تجهیرات پخش موسیقی قرار دارد، قابلیت چرخیدن 360 درجه را دارد.

 

این ویژگی، به اعضای خانواده این امکان را می دهد که از این وسایل چه در اتاق نشیمن اصلی و چه در گوشه‌ای کوچکتر با یک صندلی راحتی استفاده کنند.

جزییات شخصی تا نیمکت روی بالکن نیز ادامه می یابند، تا جایی که یک «تشت حمام پا» در آن تعبیه شده تا پدر خانواده بتواند حین تماشای منظره پیش رو ، بدون اذیت شده از سرمای زمستان، از رویاهایش لذت ببرد.

6.66666

 

کاشی های مرمر در سرتاسر خانه به وفور یافت می شود، شامل سنگ مرمر سرپگنانت وینتیج روی میز غذاخوری

تمام اینها نهایتا در یک خانه آن جا به اوج خود می‌رسند که هر فرد بتواند در فضای دلخواهش و در فضایی که به وی فرصت تعمق و آسایش می‌دهد جای گیرد.

8.888

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen