طراحان مشهور جهان در زمینه کاغذ دیواری ، لباس و لوازم دکوری

طراحان مشهور جهان در زمینه کاغذ دیواری ، لباس و لوازم دکوری

طراحان مشهور جهان در زمینه کاغذ دیواری و لباس : دنیای طراحی شامل بخش های مختلفی می شود، اما می توان همه ی این بخش ها را از یک لحاظ یکسان دانست و آن هنر است. هنر در طراحی ساختمان، دکوراسیون، لباس و زیورآلات به شکل های مختلفی در می آید، اما همچنان هنر باقی می ماند و همین موضوع است که شاخه های مختلف هنری و خصوصا طراحی را در همه حیطه ها به یکدیگر مرتبط می سازد.

طراحان بسیاری در سراسر دنیا پا به عرصه ی وجود نهاده اند که هر یک در حیطه ی تخصصی خود و حتی در زمینه های دیگر به خلق آثار شگفت انگیزی پرداخته اند. در این مطلب، معروف ترین طراحان دنیا را به همراه تاریخچه ی مختصری از افتخارات و آثارشان به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی بیش تر با بهترین های دنیای طراحی داخلی، مد و لوازم تریینی، همراه پویانو باشید.

کریم رشید

بدون شک یکی از برترین طراحان امروزی در سطح دنیا کریم رشید است. او با داشتن بیش از ۳۰۰ جایزه بین المللی و افتخارات زیادی که کسب کرده، امروزه به یکی از مطرح ترین طراحان تبدیل شده است. بسیاری از آثار او امروزه در موزه های مختلف نگهداری می شوند. او تبار انگلیسی – مصری دارد و در نیویورک زندگی می کند. کریم رشید، اولین کلکسیون کاغذ دیواری اش را برای ماربورگرتاپتنفابریک ارائه داده است. کریم رشید یک طراح صنعتی برجسته به شمار می رود. آثار کریم رشید تقریبا هر حیطه ای را در بر می گیرند. کارهای او مواردی مثل مبلمان، مد، کاغذ دیواری و بسیار موارد دیگر را در بر می گیرند.

زاها حدید

نام این معمار برجسته از جمله نام های آشنا در دنیای طراحی است. زاها حدید، معمار برجسته بریتانیایی که در واقع عراقی تبار است، آثار بسیار معروفی به سبک دیکانستراکشن یا واسازی دارد. او که در بغداد متولد شده، تحصیلات معماری خود را در یکی از دانشگاه های لندن گذرانده است. حدید علاوه بر داشتن آثار بی نظیر در زمینه ی معماری، در حیطه های دیگری مثل طراحی داخلی و طراحی محصول نیز دارای آثار قابل توجهی می باشد.

طراحان مشهور جهان در زمینه کاغذ دیواریاولف موریتز

مسلما یکی از مشهور ترین طراحان پارچه در سطح جهان را می توان اولف مورتیز آلمانی دانست. این طراح خبره، کار خود را در ماربورگر تاپتنفابریک آغاز کرد و از آن پس موفقیت های بسیاری در این زمینه کسب نموده است. مورتیز در کنار کار حرفه ای طراحی پارچه در زمینه ی کلکسیون ها، غرفه های نمایشگاهی و چندین پروژه ی معماری نیز دست داشته است. آثار او را می توان در موزه های آمستردام، نیویورک و تیبورگ مشاهده کرد. موریتز همچنین مدیریت گروه انسان و هویت را در آکادمی طراحی آیندهوون بر عهده داشته است.

دیتر رمس

دیتر رمس از دیگر طراحانی است که نامش در میان برترین ها جای می گیرد. او که در آلمان به دنیا آمده، به همراه تیم طراحی اش به عنوان یکی از برجسته ترین طراحان لوازم خانگی و مبلمان قرن بیستم شناخته می شوند. او در رشته ی معماری و دکوراسیون داخلی به تحصیل پرداخته است. رمس با پیشرفت فوق العاده خود توانست در زمینه طراحی محصول نیز وارد شود. دیتر رمس یک طراحی خوب را شامل ده اصل می داند که به ترتیب، نوآوری، مفید بودن، زیبایی، قابل درک بودن، محبوبیت، صداقت، دوام، سازگاری با محیط زیست و سادگی را در بر می گیرد.

لوئیجی کولانی

یکی دیگر از طراحان معروف بین المللی که افتخارات و جوایز زیادی را از آن خود کرده است. کولانی یک طراح صنعتی بسیار تاثیر گذار به شمار می رود. ایده های آرمانی و فوق العاده ی کولانی در زمینه ی طراحی و هنر توانسته دنیای انسان را با ماشین ها پیوند زده و ارتباط خوبی بین آن ها ایجاد کند. کولانی را می توان یکی از پیشروهای بیونیک دانست که مفهوم الهام گرفتن از طبیعت را در بر دارد. اولین کلکسیون کولانی با مضمون آب برای ماربورگ تهیه شده بود.

هادی تهرانی

هادی تهرانی یکی از معماران مشهور ایرانی است که در آلمان فعالیت دارد. او متولد تهران است و پیش از سفر خود به آلمان برای تحصیل، در ایران اقامت داشته است. تهرانی تحصیلات خود را در رشته ی معماري و در دانشگاه صنعتي براونشوايك به پایان رسانده است. او در حین تحصیل بر روی پروژه های معماری نیز مشغول به کار بود. تهرانی یکی از معدود معمارانی است که طرح های بی نظیرش در بسیاری از شهرهای آلمان و دیگر شهرهای توریستی دنیا به چشم می خورد. آثار هادی تهرانی در سطح بین المللی شهرت دارند.

بیژن پاکزاد

یکی از طراحان به نام ایرانی که آوازه اش در سراسر جهان پیچیده، بیژن پاکزاد است. پاکزاد که در تهران متولد شده است، یکی از طراحان موفق در زمینه ی تولید لباس های مردانه و عطر و ادکلن به شمار می رود. پاکزاد با نام تجاری خود، یعنی «بیژن» شناخته شده است. او پس از مهاجرت به آمریکا فروشگاه خود را در بلوار رودیو درایو (واقع در بورلی هیلز) افتتاح کرد. او همچنین به خاطر داشتن اتومبیل های فوق العاده ی خود شهرت زیادی پیدا کرده است. پاکزاد در فروردین ۱۳۹۰ به علت سکته ی مغزی در محل کار خود درگذشت.

کریستین دیور

یکی از نام آشناترین طراحان بین المللی که بدون شک از بهترین ها نیز به شمار می رود، کریستین دیور که یک طراح لباس فرانسوی است، به خاطر نگاه مبتکرانه و متفاوتی که به این حیطه داشت، شهرت زیادی در سراسر جهان کسب کرد. طرح های نوین او به قدری شگفت انگیز و متمایز بودند که تا امروز، شهرت نام او را در صنعت مد و طراحی لباس حفظ کرده اند. دیور در سال ۱۹۵۷ به علت ناشناخته ای از دنیا رفت. شاگردان دیور، پس از مرگ او راهش را ادامه داده و در کنار طراحی لباس به طراحی لوازم و زیور آلات نیز پرداختند.

فرویک هلستون

فرویک هلستون یکی از طراحان لباس مشهور آمریکایی است. خصوصیتی که طرح های او را شاخص و متمایز می سازد، استفاده از پارچه های ابریشمی در طراحی لباس و همچنین، تنوع کلکسیون تابستانی او برای بانوان و لباس های شب قابل توجهی است که طراحی کرده است. او تحصیلات خود را در دانشگاه ایالت ایندیانا ناتمام گذاشت و در یک مدرسه ی هنری در شهر شیکاگو به تحصیل پرداخت. استفاده از رنگ های سیاه و سفید از ویژگی های دیگر کارهای هلستون به شمار می رود. هلستون در اوج موفقیت خود به خاطر اعتیاد و همچنین ابتلا به ایدز درگذشت.

رالف لورن

رالف لورن یکی دیگر از طراحانی است که مطمئنا نام او را شنیده اید. او از طراحان برجسته آمریکایی در زمینه ی مد به شمار می رود که مدیر شرکت پولو رالف لورن نیز می باشد. لورن در آغاز به طراحی و تولید کراوات و دستمال گردن با طرح های منحصر به فرد پرداخت که نظر بسیاری را به خود جلب کرد و پس از آن با پیدا کردن شریک تجاری خود وارد مرحله جدیدی از موفقیت شد و توانست محصولات خود را که مخصوص آقایان و بانوان طراحی شده بودند، در یکی از فروشگاه های مهم نیویورک به عرضه بگذارد. لورن پس از آن موفق به تاسیس یک فروشگاه شخصی شد. آرم تجاری پلو به شکل یک بازیکن چوگان سوار بر اسب طراحی شده است.

کالوین کلاین

کالوین کلاین یکی دیگر از چهره های مشهور و به نام در دنیای مد و طراحی لباس می باشد که در نیویورک متولد شده است. کلاین، تحصیلات خود را در یک موسسه ی معتبر در نیویورک آغاز کرد و با استعداد و پیشرفتی که در این زمینه داشت، توانست خیلی زود راه خود را در این راستا هموار کرده و طرح های اختصاصی خود را عرضه نماید. نکته ای که کارهای کلاین را تا این حد شاخص کرده است، نحوه ی طراحی اوست که با توجه به شور و شوق جوانان صورت می گیرد. همین موضوع باعث شده جوانان علاقه زیادی به لباس های طراحی شده توسط او نشان دهند. کلاین پس از این به حیطه ی طراحی لباس برای بانوان نیز مشغول شد. کالوین کلاین در زمینه ی تولید وسایل تزیینی و عطر نیز کارهای زیادی انجام داده است.

جیانی ورساچه

جیانی ورساچه یک طراح لباس مشهور ایتالیایی است که بدون شک از بهترین های این حرفه به شمار می رود. ورساچه فنون دوخت لباس، انتخاب پارچه و مدل های مختلف بافت را از مادر خود یاد گرفت. ورساچه از ابتدا با مفاهیم دوخت لباس آشنایی داشت و تجربه های زیادی نیز در این رابطه کسب کرد. او پس از مدتی این کار را کنار گذاشت و به سراغ معماری رفت، اما متوجه شد که زندگی اش با دنیای مد و لباس گره خورده است و موفقیت خود را در همین راه دید. ورساچه به خاطر استعداد فوق العاده اش در انتخاب رنگ ها و قرار دادن آن ها در کنار یکدیگر توانست نمونه های بسیار زیبایی خلق کند. او در بسیاری از کارهای خود از نقاشی های رومی و حروف یونانی بهره گرفته است. ورساچه توانست با ایده های متمایز خود به سالن های مد راه پیدا کند. او سرانجام در سال ۱۹۹۷ به دلیل نامعلومی درگذشت.

جورجیو آرمانی

آرمانی یکی از نام های پرآوازه و محبوب در دنیای مد امروز است که بسیاری از افراد آن را می شناسند. جورجیو آرمانی در ایتالیا چشم به جهان گشود. او پیش از این که به یکی از نامدارترین طراحان لباس تبدیل شود، در حرفه های مختلفی از جمله پزشکی و عکاسی مشغول به کار بود، اما نهایتا به سوی مد و علاقه ذاتی خویش قدم برداشت و کار خود را با اجاره ی یک غرفه در یکی از فروشگاه های زنجیره ای آغاز کرد. آرمانی لباس هیا طراحی شده ی خود را برای خانه مد نینو فرستاد و به این شکل توانست طرح ها و ایده های خود را به مردم بشناساند. جورجیو آرمانی به خاطر طراحی بی نظیر و فوق العاده ی کت و شلوارهای مردانه اش معروف شد که نظر افراد شیک پوش را به خود جلب نمود. طراحی های آرمانی، امروزه محبوبیت زیادی در میان افراد مشهور پیدا کرده اند.

والنتینو گاوارانی

گاوارانی از دیگر طراحان لباسی است که در شهر ایتالیا متولد شده است. او تحصیلات خود را در شهر پاریس تکمیل کرد و کار خود را در رم آغاز نمود. والنتینو یکی از محبوب ترین طراحان لباس در میان بانوان شیک پوش است. والنتینو تناژ خاصی از رنگ قرمز را برای طراحی‌های خود برگزید. این طیف رنگی بعدها به افتخار او «قرمز والنتینو» خوانده شد. طرح های والنتینو در عرض چند سال به محبوب ترین طرح های ایتالیایی در سراسر جهان تبدیل شدند. او پس از کسب این موفقیت ها شرکت خود و شریکش را به فروش رساند، اما ارتباط خود را با شرکت حفظ کرد. والنتینو گاوارانی آخرین شوی خود را در سال ۲۰۰۷ در موزه ی رودین پاریس برگزار کرد.

السا شیاپارلی

یکی دیگر از طراحان لباس ایتالیایی که به خاطر ایده های تخیلی اش در این حیطه شهرت پیدا کرد، السا شیاپارلی نام دارد. او با آثار شگفت انگیزی که در زمینه ی طراحی لباس خلق کرد، شهرت بسیار زیادی یافت. نکته ای که در کارهای او دیده می شود، استفاده از سایه روشن های صورتی رنگ در طرح های لباسش بوده است که با دقت و هماهنگی فوق العاده ای همراه بود. شیاپارلی در زمینه ی نویسندگی نیز از خود اثر به جای گذاشته است. طرح های هنری و غیر عادی او علاقه ی بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. این طرح ها دارای تضاد کامل با دیگر طرح های معروف آن زمان داشتند. او پس از کسب موفقیت های بسیار، خانه ی مد خود را بست، اما یکی از دستیارانش کار او را ادامه داد و باعث شد نامش تا امروز در صنعت طراحی لباس حفظ شود.

 

 

 

 

طراحان مشهور جهان در زمینه کاغذ دیواری و لباس

تحریریه پویانو