طبقه بندی و نظم دهی وسایل در دکوراسیون منزل: این لوازم معجزه خواهند کرد!

طبقه بندی و نظم دهی وسایل در دکوراسیون منزل: این لوازم معجزه خواهند کرد!

طبقه بندی و نظم دهی وسایل : جمع و جور کردن وسایل مختلف و نظم دادن به آن ها کار دشواری است. تقریبا همه افراد در سازماندهی وسایل منزل خود به مشکل بر می خورند، مگر آن ها که می دانند باید دقیقا چه کار کنند! شما جزو کدام دسته هستید؟ اگر شما هم مثل میلیون ها نفر دیگر در ساماندهی فضا منزل و طبقه بندی وسایل خود مشکل دارید، کاملا طبیعی است. اصلا مهم نیست که چقدر برای مرتب نگه داشتن وسایل تان وقت صرف می کنید؛ همیشه باز هم به هم می ریزند و این شما را کلافه می کند.

برخی هم دیگر از خیر مرتب نگه داشتن فضا می گذرند و آن را به حال خود می گذارند که مسلما به خاطر ایجاد شلوغی بیش از حد بر زندگی شما تاثیر منفی می گذارد. هیچ کس دوست ندارد این همه انرژی منفی را فقط به خاطر نامرتب بودن فضا در منزل خود داشته باشد. گذشته از این در بسیاری از اوقات، مشکل شما کمبود فضای کافی است. در چنین مواقعی مرتب بودن خیلی سخت تر خواهد بود، اما غیر ممکن نیست. به هر حال، مشکل تان هر چه باشد، احتمالا با اجرای راهکارهای پیشنهادی پویانو حل خواهد شد. همراه ما باشید.

باکس زباله

شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشید، اما پراکندگی کیسه های زباله در محیط حیاط یا ورودی آپارتمان یا ویلای شما زشت ترین منظره ای است که می توان برای یک ساختمان رقم زد. هر چقدر هم که ساختمان زیبا و فوق العاده ای داشته باشید، اگر کیسه های زباله تان در گوشه و کنار فضای ورودی به چشم بخورند، این تصویر ایده آل را خراب خواهند کرد و آن وقت است که جلوی مهمانان خود خجالت زده می شوید. اینجاست که باکس های زباله به کمک می آیند. یک مدل ساده از این باکس ها می تواند به راحتی کیسه ها و سطل های زباله شما را پنهان کرده و زیبایی حیاط یا ورودی منزل تان را حفظ کند.

جای مجله

اگر اهل مجله ورق زدن یا روزنامه مطالعه کردن باشید، طبیعتا یکی از مشکلات تان این است که نمی دانید آن ها را کجا نگه داری کنید. مسلما بسیاری از افراد مجله های خود را پس از مدتی دور می ریزند. عده ای هم هستند که بعد از چند ماه مطالعه و استفاده از یک مجموعه، آن را بسته بندی کرده و در انباری می گذارند. نکته این جاست که در آن بازه ای که می خواهید مجله را مطالعه کنید و هنوز برای کنار گذاشتن شان آماده نیستید، آن ها را کجا جای دهید که نظم منزل تان را به هم نریزند. یک جا مجله ای می تواند راهکار مناسبی باشد. شما می توانید به دلخواه خود اندازه مناسبی از آن را تهیه کنید.

دراور توکار

برای آن ها که می خواهند از همه فضاهای موجود در منزل خود بهره بگیرند، حتی قسمت های پرت و کوچک نیز قابل توجه هستند. اگر حفره ای در دیوار یکی از فضاهای منزل خود دارید که به عملکرد دیگری اختصاص دارد ولی به کار نمی آید یا به خاطر اجرای غیر اصولی ایجاد شده، فرصت را غنیمت بشمارید و از آن استفاده کنید. به سراغ ایده های متنوعی بروید که می توانند در بهره گیری شما از چنین فضاهایی کارا باشند. شما می توانید با تعبیه کردن یک دراور توکار کوچک از فضای مورد نظر استفاده کنید. قفسه های باز نیز مناسب هستند، اما دراورها به خاطر داشتن درب گزینه بهتری خواهند بود.

زیر صندلی

خیلی مهم است که بتوانید از همه فضاهای موجود استفاده کنید. وقتی از این فضاها صحبت می کنیم، منظورمان می تواند قسمت زیرین نیمکت موجود در حیاط یا مبل راحتی موجود در نشیمن هم باشد. زمانی که به خرید مبلمان و وسایل می روید به دنبال گزینه هایی باشید که در کنار داشتن عملکرد اصلی مد نظر شما فضای اضافه ای نیز جهت قرار دادن وسایل داشته باشند. صندلی ها و مبل هایی که در زیر خود کشو دارند، فضای بسیار خوبی برای گذاشتن وسایل کوچک و متعددی که مدام به آن ها احتیاج پیدا می کنید، دارند. چنین صندلی هایی در حیاط می توانند نقش یک قفسه مخصوص لوازم باغبانی را ایفا کنند.

شلف دیواری

شلف ها گزینه های معروف و محبوب دکوراسیون داخلی هستند. تقریبا هر خانه ای دست کم یک سری شلف دارد که برای قرار دادن وسایل متنوعی به کار می رود. حال شاید شما فضای کافی برای قرار دادن شلف روی زمین را نداشته باشید، اما مسلما روی دیوار به اندازه ای فضا هست که بتوان از وجود یک شلف دیواری بهره گرفت. شلف های دیواری کوچک و جمع و جور می توانند از بهترین گزینه های شما در طبقه بندی وسایل منزل باشند و وسایل دکوری یا وسایلی که باید به آن ها نظم دهید را نگه داری کنند. برخی از شلف ها قابلیت گسترده شدن را نیز دارند و بسته به تمایل شما قابل تنظیم هستند.

صندوقچه چوبی

شاید از زمان استفاده از صندوقچه های چوبی مدت زیادی گذشته باشد، اما این دلیل نمی شود که حضور یکی از آن ها در منزل شما به کار نیاید. صندوقچه ها فضای بسیار زیادی دارند و زمانی که همه وسایل کوچک و بزرگ خود را داخل آن ها می ریزید و درب شان را می بندید، دیگر کسی از شلوغی داخل آن ها خبردار نمی شود. اگر راستش را بخواهید، صندوقچه ها بیش تر در زمانی به کار می آیند که می خواهید سریعا یک فضا را مرتب کنید و نمی دانید وسایل را کجا پنهان نمایید. گذشته از این، صندوقچه ها را می توان به عنوان وسایل دکوری نیز در دکوراسیون به کار برد.

قفسه باغبانی

برای کسانی که صاحب ویلا هستند و علاوه بر سازماندهی فضای داخلی منزل خود برای نظم دادن به فضای حیاط و خصوصا ابزار باغبانی شان نیز دغدغه دارند، وجود یک فضای مناسب برای قرار دادن وسایل خیلی مهم است. یک حیاط شلوغ و به هم ریخته که هر بار برای هرس کردن شاخه درخت ها و رسیدگی به وضع باغچه های آن باید دنبال وسایل خود بگردید یا از وضع نامرتب تجهیزات آبیاری در گوشه و کنار آن ناخرسند باشید، جای جالبی نخواهد بود. قفسه ها به شما کمک می کنند به این وسایل نظم بدهید و قسمت مشخصی از حیاط را برای نگهداری آن ها در نظر بگیرید تا دیگر فضاها را اشغال نکنند.

قفسه کتاب

کتابخانه از دیگر وسایلی است که در فضای منازل مختلف به چشم می خورد. کتابخانه ها شاید امروزه مثل قدیم کاربرد نداشته باشند، اما همچنان جزو دکوراسیون منزل به شمار می روند. چند دلیل مختلف برای این که مجاب به استفاده از کتابخانه شوید، قابل ذکر است. اول این که مسلما در هر خانه ای آن قدر کتاب وجود دارد که باید فضایی برای نظم دادن به آن ها در نظر گرفته شود. گذشته از این، کتابخانه ها می توانند فضای مناسبی برای قرار دادن سایر وسایل باشند. این را هم در نظر بگیرید که کتابخانه ها عناصر دکوری جالبی در چیدمان منزل هستند.

کابینت حمام

حمام هم از آن فضاهایی است که باید به داد نظم و ترتیب آن برسید. حمام ها عموما فضای بزرگی ندارند و همین هم باعث می شود دست شما در نظم دادن به وسایلی مختلفی که آن جا نگه داری می کنید، کمی بسته باشد. معمولا وسایل مختلفی مثل حوله ها، شوینده ها، برس ها و سایر مواردی که در حین حمام کردن یا نظافت فضا به آن ها احتیاج پیدا می کنید، نیاز به فضای خاصی دارند. یک کابینت می تواند جای مناسبی برای قرار دادن همه این وسایل باشد و از آن جا که درب نیز دارد، آن ها را از دید نیز مخفی می کند. البته قفسه ها و سبدها هم می توانند در این رابطه مفید باشند.

زیر تخت در طبقه بندی و نظم دهی وسایل

یکی دیگر از معضلاتی که شاید در اکثر منازل وجود داشته باشد، نبود فضای کافی برای قرار دادن وسایل در اتاق است. با وجود کمدها، دراورها و قفسه های مختلفی که معمولا در فضای اتاق خواب ها وجود دارند، باز هم معضل کمبود جا وجود دارد. اضافه کردن کمد و قفسه هم تا حدی جواب می دهد و بیش از این باعث شلوغ شدن فضای اتاق می شود. اینجاست که فضای زیر تخت می تواند گزینه مناسبی باشد. تخت خواب ها فضای زیادی را اشغال می کنند و به همین خاطر بهتر است از آن ها بیش ترین استفاده را ببرید. تخت هایی که در فضای زیر خود کشو دارند، فضای بسیار زیادی در اختیار شما می گذارند.

مبل کوسنی

مبل کوسنی یا همان پوف از مبلمان جدیدی است که اخیرا به جمع وسایل منزل اضافه شده است و به خوبی هم توانسته جای خود را در چیدمان منازل امروزی باز کند. احتمالا با این مبل ها و کاربرد آن ها آشنایی دارید، اما شاید برخی از عملکردهای جنبی شان را ندانید. برخی از مدل های مبل کوسنی هستند که دارای درب می باشند و فضای کوچکی برای قرار دادن وسایل دارند. این مبل ها در عین این که فضای نشیمن شما را افزایش می دهند، می توانند برخی از وسایل تان را نیز در خود جای دهند. مزیت این مبل ها جمع و جور بودن شان است.

میز باربیکیو در طبقه بندی و نظم دهی وسایل

برای کسانی که در فضای پشت بام یا حیاط خود باربیکیو تعبیه کرده اند، مسلما فضای خاصی نیز برای جای دادن وسایل مخصوص آن مورد نیاز است. زمانی که می خواهید با باربیکیو کار کنید، به وسایل مختلفی احتیاج دارید که باید جای مشخص داشته باشند. اگر در قسمتی از فضا کابینت در نظر گرفته باشید، مشکلی وجود نخواهد داشت، اما به فرض این که فضای کافی برای قرار دادن کابینت نداشته باشید، باید به دنبال یک روش جایگزین باشید. میز متحرک باربیکیو در این موارد به کار می آید. این میزها کوچک و جمع و جور هستند و به واسطه چرخ هایی که دارند، می توان به راحتی آن ها را حرکت داد.

میز تحریر

اگر میز تحریر هم جزو وسایلی است که شما در منزل خود احتیاج دارید، بهتر است در انتخاب آن دقت داشته باشید. سطح میزهای تحریر به طور معمول شلوغ و آشفته است. وسایل بسیار زیادی وجود دارد که شما در حین کار به آن ها احتیاج پیدا می کنید. کتاب ها، وسایل کار و کامپیوتر شخص تان از جمله این موارد هستند. خیلی خوب است که در هنگام خرید میز به دنبال گزینه ای باشید که قفسه یا کشو داشته باشد. وجود این فضاها کمک می کند تا به موارد مذکور نظم بدهید و از ایجاد آشفتگی در سطح میز تحریر خود جلوگیری کنید. اگر میز را قبلا تهیه کرده اید، سعی کنید قفسه های کوچکی روی سطح آن جای دهید تا همین کار را انجام دهند.

میز کنسول در طبقه بندی و نظم دهی وسایل

میز کنسول را شاید اکثر افراد به عنوان یک عنصر دکوری بشناسند، اما حقیقت این است که میز کنسول در عین داشتن زیبایی و خصوصیات تزیینی خود که در دکوراسیون مد نظر قرار می گیرد، فضای نسبتا زیادی برای قرار دادن وسایل دارد. البته معمولا میز کنسول را برای قرار دادن ظروف و اشیای تزیینی مورد استفاده قرار می دهند، اما به طور کلی می توان وسایل دیگری را نیز در میز کنسول جای داد. خلاصه این که اگر به فکر خرید یک عنصر تزیینی هستید و می خواهید فضای مناسبی نیز برای قرار دادن وسایل خود در نظر بگیرید، می توانید میز کنسول را در نظر داشته باشید.

 

 

 

 

 

طبقه بندی و نظم دهی وسایل

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو