صندلی های روز دنیا : بررسی 8 مدل از مدرن‌ترین و متفاوت‎‌ترین صندلی ها در طراحی داخلی

 صندلی های روز دنیا : بررسی 8 مدل از مدرن‌ترین و متفاوت‎‌ترین صندلی ها در طراحی داخلی

انواع صندلی های روز دنیا : صندلی‌هایی که مشاهده می‌کنید، هشت مدل از جدیدترین مدل‌های صندلی‌های مدرن هستند که هر کدام دارای طراحی ویژه و کاربری خاص و متفاوتی هستند. برخی از آنها به دلیل نوع طراحی و فضایی که دارند چند کاربری هستند و جای چند وسیله برای شما کار می‌کنند و برخی دیگر با ایجاد راحتی بیشتر باعث می‌شوند فضایی دلنشین و دوست داشتنی داشته باشید. وجود هر یک از این صندلی‌ها در هر دکوراسیون مدرنی، آن فضا را به فضایی شیک و متفاوت تبدیل می‌کند. هرچند با دیدن این صندلی‌ها دلتان می‌خواهد همه آنها را با هم داشته باشید! در ادامه به بررسی دقیق‌تر این صندلی‌ها می‌پردازیم.

صندلی “فلاکس” ( flux ) توسط دو طراح به نام‌های Tom Schouten و Douwe Jacobs طراحی شده است و زیبایی‌های یک اثر مدرن را با حال و هوایی لوکس به بیننده منتقل می‌کند. نوع طراحی این صندلی به گونه‌ای است که قطعات آن روی هم تا شده و به حجم کوچکی تبدیل می‌شود، چیزی که رویای حمل و نقل آسان را به واقعیت تبدیل کرده است. طراحی منحصر به فرد این صندلی به گونه‌ای است که در هنگامی که بسته بندی شده است تنها به اندازه یک کیف دستی فضا را اشغال می‎‌کند، سه دقیقه زمان می‌برد که کاملا به یک صندلی تبدیل شود و در عین ناباوری می‌بینیم که از استقامت بالایی برخوردار است. با اینکه این صندلی بسیار راحت و کاربردی است اما نوع طراحی آن به گونه‌ای است که به تنهایی می‌تواند به عنوان یک اثر هنری در گوشه‌ای از منزل قرار بگیرد.

صندلی ” ورژن 1085 ” از انواع صندلی های روز دنیا توسط شرکت ایتالیایی Bartoli Design طراحی شده است. این صندلی ظاهری نرم و پوشیده از چرم دارد حال آنکه سازه درونی آن از فلز ساخته شده که بسیار محکم و با استقامت است. ترکیب چوب و چرم زیبایی خیره‌کننده‌ای به این صندلی داده است و وجود سازه فلزی استقامت آن را تکمیل کرده است. جزییات این صندلی و نوع دوختی که در جلو و پشت صندلی مشاهده می‌کنید احساس نرمی و لطافت را به این صندلی اضافه کرده است. شرکت ایتالیایی سازنده این صندلی یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های طراحی و ساخت صندلی است که همه ساله برخی مدل‌های محبوب و پرطرفدار شرکت را بازسازی می‌کند و صندلی‌هایی را با طراحی و فرمی جدید اما در عین حفظ اصالت طراحی گذشته، به بازار عرضه می‌کند.

“صندلی کتابخانه‌ای” از انواع صندلی های روز دنیا اثر منحصر به فرد استودیو “YOY” ژاپنی است و برای کسانی طراحی شده که عاشق کتاب و کتابخوانی هستند و زمان زیادی را برای این کار صرف می‌کنند. این صندلی هم نشیمن نرم و راحتی دارد و هم برخلاف تصور پشتی راحتی دارد که با تکیه دادن به آن احساس ناراحتی نخواهید کرد. قفسه‌هایی که پشت صندلی قرار دارند بسیار محکم و استوار طراحی شده است و به راحتی می‌توانید آن را پر از کتاب‌های مختلف کنید. این صندلی ایده‌آل برای اتاق نشیمن، اتاق کار، کنار کتابخانه و حتی کنج خالی منزل است. همچنین یک گزینه عالی برای منازل کوچک به شمار می‌رود. در جایی که هر سانتی‌متر فضا حکم طلا را دارد، داشتن وسیله‌ای که هم صندلی است و هم کتابخانه گزینه‌ای باور نکردنی محسوب می‌شود.

صندلی 570 توسط پاتریشیا اورکویولا طراحی شده و ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک است. دیواره‌های داخلی نرم و دیواره‌های خارجی سخت و محکم این صندلی، با یک متریال میانی به یکدیگر وصل شده است. این صندلی یک نمونه بی‌نظیر از رعایت اصول ارگونومی در طراحی مبلمان است. اصولی که هم در طراحی فرم و ساختار این صندلی رعایت شده است و هم در انتخاب متریال و رویه صندلی به بهترین شکل خود را نشان می‌دهد.

صندلی ” BuzziCane ” که توسط شرکت ” BuzziSpace ” طراحی شده است در نگاه اول شبیه مدل‌ها نه چندان مدرن و قدیمی است، اما وقتی به جزییات آن دقت کنید دیگر این نظر را نخواهید داشت. نوع پایه‌های این صندلی به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت تغییر زاویه را دارد و این امکان را به شما می‌دهد که تنها با تغییر زاویه پایه‌ها صندلی راحتی یا رسمی داشت باشید. سازه و اندازه‌های این صندلی کاملا ارگونومیک طراحی شده است و بسیار راحت است. همچنین در انتخاب متریال برای این صندلی دقت فراوانی شده تا کاملا قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست باشد.

صندلی ” پاکت ” توسط شرکت سوئدی ” Bla Station ” طراحی شده است و همانطور که از نامش پیداست پاکتی برای نگهداری وسایل دارد! این صندلی با این هدف طراحی شده است که از فضای بی استفاده زیر قسمت نشیمن صندلی به شکلی مفید استفاده کند و ظاهرا در این کار موفق بوده است. این فضای پاکتی شکل برای قرار دادن کیف، لپ‌تاپ، کت، کتاب، روزنامه و هر وسیله دیگری که ممکن است در هنگام استفاده از ثندلی به همراه داشته باشید مناسب است. این صندلی نه تنها برای فضاهای مسکونی ومنازل کاربردی و کار راه انداز است، بلکه یک گزینه عالی برای کافه‌ها، رستوران‌ها و فضاهای عمومی است. چرا که جایی دارد که افراد بدون نگرانی از آن برای قرار دادن وسایلشان در هنگام صرف غذا و … از آن استفاده کنند. سازه اصلی این صندلی از فولاد است و با چهار لایه از متریال‌های مختلف روکش شده است. رویه نهایی این صندلی در دو نوع پارچه‌ای و چرمی و در رنگ‌های متنوع به بازار عرضه شده است.

 صندلی های روز دنیاشاید بتوان گفت مهم‌ترین هدف طراحی صندلی ” توکسیدو ” ( Tuxedo High Back Chair ) توسط شرکت ” Nienkamper  ” ایجاد فضایی بی‌نظیر برای حفظ حریم خصوصی است. افراد چه در منزل باشند و چه در فضایی عمومی، وقتی احساس امنیت کنند و حس کنند حریم خصوصی آنها حفظ شده است، احساس آرامش بیشتری خواهند داشت و این اتفاق با صندلی توکسیدو به سادگی به وجود آمده است. پشتی صندلی حدود 115 سانتی متر است و این ارتفاع در دسته‌های این صندلی نیز ادامه پیدا کرده است. این یعنی وقتی روی این صندلی می‌نشینید از سه طرف کاملا محصور و دور از دید دیگران هستید! در عین حفظ حریم خصوصی و ایجاد فضایی اختصاصی و امن، این صندلی بسیار ارگونومیک و راحت طراحی شده است. به طوری که ساعت‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. به این منظور یک بالشتک کوچک به عنوان پشتی برای حفظ فرم صحیح ستون فقرات در هنگام تکیه دادن به این صندلی طراحی شده است. صندلی توکسیدو یک صندلی همه چیز تمام است. وجود یک صفحه میز کوچک و کاربردی روی دسته این صندلی فضایی برای قرار دادن کتاب، موبایل، تبلت و … را فراهم کرده است. همچنین یک پورت یو اس بی برای وصل کردن شارژر انواع وسایل الکترونیکی بر روی دسته تعبیه شده است تا دیگر نگران تمام شدن شارژ گوشی و تبلت خود نباشید!

 صندلی های روز دنیاوقتی برای اولین بار چشمتان به صندلی ” مانت ” (Manet Chair ) بیوفتد، احساس می‌کنید یک جعبه سیب زمینی سرخ کرده در انتظار شماست که به داخلش شیرجه بزنید! این صندلی به ظاهر سخت و هندسی به نظر می‌رسد، اما به مانند یک بالش نرم و فشرده، راحت است. نوع طراحی این صندلی به گونه‌ای است که به مدل‌های مختلف قابل استفاده است. شما می‌توانید روی آن بنشینید، لم دهید، دراز بکشید و این صندلی به راحتی با نوع نشستن شما خود را تطبیق می‌دهد. هر بالشی فرم بدن شما را می‌گیرد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و وقتی از روی صندلی بلند شوید به حالت اولیه خود باز می‎‌گردد. این صندلی که توسط ” Marta Szymkowiak ” طراحی شده است ظاهری سخت دارد اما با اولین استفاده از آن متوجه خواهید شد که یکی از راحت‌ترین صندلی‌های جهان در اختیار شما است.

 

 

صندلی های روز دنیا

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: digsdigs