صفحه کابینت کوارتز و کرورین اکنون محبوبیت بیشتری نسبت به کانترتاپ گرانیت در کابینت آشپزخانه پیدا کرده است

صفحه کابینت کوارتز و کرورین

صفحه کابینت کوارتز و کرورین اکنون محبوبیت بیشتری نسبت به کانترتاپ گرانیت در کابینت آشپزخانه پیدا کرده است

صفحه کابینت کوارتز و کرورین برای کابینت آشپزخانه ؛ زمان‌هایی بود که گرانیت تنها کلمه ای بود که شما درباره فانتزی‌های صاحبخانه‌ها در مورد آشپزخانه‌ های رویایی شان می‌شنیدید. با ظرافت کلاسیک و ارزش فروش مجدد خوب شان تعجبی نداشت که کانترتاپ‌های گرانیتی در صدر لیست طراحی و دیزاین منازل قرار بگیرد.

اما اکنون مشخص شده است که بیشتر طراحان متریال دیگری را برای کانترتاپ‌های آشپزخانه جایگزین گرانیت کرده اند و آن چیزی نیست جز «کوارتز». انجمن ملی آشپزخانه و حمام NKBA در آخرین گزارش خود در مورد گرایش های روز عنوان کرده است که محبوبیت کوارتز به ویژه در 5 سال اخیر افزایش پیدا کرده است درحالی که تمایل به گرانیت کاهش یافته است.

بیشتر از 450 طراح در نظر سنجی گرایش های پرطرفدار طراحی 2016 حضور به هم رساندند. این نظرسنجی از سال 2010 به بعد هرساله برای پیگیری گرایش‌ها و روندهای طراحی روز آشپزخانه‌ها و حمام انجام شده است.

در سال 2010، 73 درصد افراد پرکننده نظرسنجی گزارش دادند که از کوارتز در پروژه‌های طراحی آشپزخانه ها استفاده می‌کنند. در سال 2015، این میزان به 16 درجه ارتقا پیدا کرد و به درصد 89  رسید.

از سوی دیگر، صاحبخانه‌ها با 41% انتخاب این متریال گرانیت برای پروژه های نوسازی کابینت آشپزخانه شان در سال 2016 علاقه مندی شان را به این متریال اعلام کردند. این آمار و ارقام براساس شرکت Statista می‌باشد که یکی از شرکت های پیشرو در آمارگیری اینترنتی است. با این حال در این نظرسنجی کوارتز نیز خیلی پایین تر از 40% نبود.

اکنون می‌خواهیم بدانیم چه چیزی سنگ کوارتز را برای طراحان جذاب کرده است؟ در ادامه با پویانو همراه باشید. ما در زیر این سوال را از طراحان مختلف پرسیده‌ایم.

  1. مقاومت کانترتاپ‌های کوارتز در برابر خط و خش

برعکس سنگ گرانیت که یک سنگ طبیعی محسوب می‌شود، کانترتاپ های کوارتز سنگ های مهندسی ساخته شده به دست بشر هستند و از حدود 90% کوارتز با مقادیر اندکی مواد دیگر نظیر رزین و پلیمر ساخته می‌شوند و نیز رنگدانه‌های مختلف برای رنگ دادن به کوارتز بقیه مواد تشکیل دهنده آن را می‌سازد.

شارون بلاستین Sharon Blaustein طراح اصلی شرکت طراحی داخلی B در شهر نیویورک می‌گوید:«به خاطر ماهیت کوارتزی، این متریال در برابر لکه و خط و خش فوق العاده سخت و مقاوم است. از نظر نگهداری، این سطوح نیاز به هیچ چیزی ندارند، بنابراین دیگر مانند سنگ‌های گرانیت به صیقل دادن و واکس کشیدن نیاز ندارند».

از آن جایی که کانترتاپ های کوارتز غیرمتخلخل هستند، پاکیزه و تمیز کردن و دفع باکتری های روی سطح آن آسان تر است که این اساسا رویای پدر و مادرهاست.

جن فلدمن(Jenn Feldman) از شرکت  Jenn Feldman Designs واقع در لس آنجلاس می‌گوید:«کانترتاپ های کوارتز به انتخاب ارجح ما در همه پروژه‌های طراحی آشپزخانه تبدیل شده اند. دوام و ماندگاری آن ها در خانواده های جوان بی‌نظیر می باشد.»

Apartment Therapy گزارش می‌دهد که تنها عیب سطوح کوارتزی این است که باید به یاد داشته باشید که آن ها در برابر حرارت بالا حساس هستند، بنابراین از قرار دادن قابلمه ها و ماهیتابه های داغ مستقیما روی کانترتاپ کوارتزی بپرهیزید.

2- کوارتزها به خوبی می‌توانند با هر سبکی هماهنگ شوند

برخلاف گرانیت ها که به خاطر پروسه طبیعی ساختن شان در رنگ و طرح محدودیت دارند، کوارتزها در رنگ ها و طرح های گسترده ای عرضه می‌شوند. تولیدکنندگان این روزها قادر هستند کانترتاپ های کوارتز را در هر شکلی از رنگ های یک دست گرفته تا شبه گرانیتی بسازند که تقریبا به ذهن هیچ شخصی خطور نمی‌کند که این گرانیت واقعی نیست.

صفحه کابینت کوارتز و کرورین
صفحه کابینت کوارتز و کرورین

Blaustein می‌گوید:«در برخی مدل های سنگ کوارتز از سنگ های طبیعی تقلید می‌شود به گونه ای که تقریبا تشخیص آن ها از یکدیگر ناممکن است».

درحالی که کانترتاپ های کوارتز به پوسته درخشان و صاف شان شهرت دارند، آن ها جلوه‌های فراتر از این را نیز می‌توانند داشته باشند. برای مثال کوارتز Silestone دارای بافت هایی نظیر چرم با ظاهری صاف تر و نیز بافت آتشفشانی هستند که دومی بیشتر مناسب خانه‌هایی سبک روستیک است.

Feldman در ادامه می‌گوید:«به خاطر انتخاب های زیبای زیادی که کوارتز برای کنترل رنگ و ظاهر کلی در سراسر پروسه طراحی در اختیارمان قرار می‌دهد، با تمام مزایای اضافه شده فضاهای آشپزخانه ها را ساده و مدرن نشان می‌دهند».

3- کوارتز از نظر هزینه نیز یک سرمایه گذاری خوب به شمار می‌رود

Blaustein می‌گوید که هزینه کوارتز در محدود 80 تا 140 دلار به ازای هر فوت مربع متغیر است درحالی که قیمت گرانیت ها از 80 دلار شروع شده و تا اندکی بالاتر از 175 دلار نیز می‌روند. اما کوارتز به خاطر دوامی که دارد مقرون به صرفه بودن آن در بلند مدت مشخص می‌شود.

Feldman می گوید:«در حالی که هزینه های کوارتز ممکن است بالا به نظر برسند اما از آن جایی که این سطوح نیاز به مراقبت ندارد نسبت به گرانیت ها ارزش بیشتری دارند».

حالا تنها سوالی که بی جواب مانده این است:«چه کسانی می‌خواهند از گرانیت استفاده کنند؟!!»

صفحه کابینت کوارتز و کرورین
صفحه کابینت کوارتز و کرورین

 

صفحه کابینت کوارتز و کرورین
صفحه کابینت کوارتز و کرورین

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: elledecor