شیک تر شدن دکوراسیون خانه در یک لحظه با 10 ایده دکوراتیو !

شیک شدن دکوراسیون خانه

شیک تر شدن دکوراسیون خانه در یک لحظه با 10 ایده دکوراتیو !

همه ما دوست داریم که در مکانی زیبا زندگی کنیم و برای این منظور همیشه به دنبال ایده های جدید در دکوراسیون هستیم، اما در واقع نیازی نیست که شیک تر شدن دکوراسیون خانه در یک لحظه تمام دکوراسیون آن را تغییر داده و یا متحمل هزینه زیادی شوید. با توجه به جزئیات می توانید محیط زندگی خود را در یک لحظه زیباتر کنید. اگر می خواهید خانه خود را با اقدامات ساده و کوچک شیک تر کنید با پویانو همراه باشید:

  1. به هارمونی رنگ ها دقت کنید.

در دکوراسیون اولین چیزی که بیشتر از همه توجهات را به خود جلب می کند، ازدیاد رنگ ها است. اگر در دکوراسیون منزل خود یک پالت رنگی را در نظر داشته باشید، می توانید به مکانی زیبا دست پیدا کنید. برای خود یک پالت رنگی که دارای تعداد زیادی رنگ نباشد مشخص کرده و لوازمی را که با این پالت رنگی هماهنگی ندارند از مکان مورد نظر خارج کنید. اگر رنگ های اصلی را ترجیح می دهید، گاهی از رنگ های فرعی نیز در میان آن ها استفاده کنید. برای مثال اگر مبلمانی با ترکیب رنگی سفید و قهوه ای دارید می توانید با استفاده از کوسن هایی به رنگ کرم، هم یک هماهنگی میان رنگ ها ایجاد کرده و هم به سبکی چشم نواز دست پیدا کنید.

شیک شدن دکوراسیون خانه

  1. به پرده ها توجه کنید.

شاید پرده ها در حالت معمول زیاد مورد توجه قرار نگیرند، اما در واقع پرده در راس جزئیاتی قرار می گیرد که باعث شیک تر شدن مکان می شود. با توجه به علاقه خود پرده ای به سبک رمانتیک، مجلل و یا مینیمال انتخاب کنید. نکته مهم این است که نوع پارچه و مدل پرده با کیفیت به نظر برسد. بیشتر افراد پرده های توری را ترجیح می دهند، اما فراموش نکنید که پرده های ضخیم و مات نیز انتخاب های مناسبی هستند. این مدل پرده ها جلوه ای متفاوت به فضا بخشیده و باعث شیک تر و زیباتر شدن خانه می شوند.

شیک شدن دکوراسیون خانه در یک لحظه

  1. ابعاد فرش باعث ایجاد تغییر می شود.

در دکوراسیون داخلی نیز مانند بسیاری از موارد دیگر می توان با ترفند های کوچک جادو کرد. فرش یکی از لوازمی است که در تمام خانه ها یافت می شود. در هنگام انتخاب فرش، به غیر از طرح و رنگ باید به اندازه و ابعاد آن نیز توجه کنید. با انتخاب فرش بزرگ تر مکان را از آن چه که هست بزرگ تر نشان دهید. هم چنین رنگ ها و طرح های ساده نیز باعث دلباز تر و بزرگتر شدن مکان می شوند.

ابعاد فرش باعث ایجاد تغییر می شود.

  1. از جزئیات خسته کننده فاصله بگیرید.

در تمام خانه ها تعدادی لوازم دکوری یافت می شود که هرگز از آن ها دست نمی کشیم؛ یادگاری هایی که در تعطیلات و از شهر های مختلف خریداری شده اند، هدیه های دوستان صمیمی و لوازم دکوری ای که روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود. هر چه قدر هم که این اشیاء دارای خاطره و ارزش معنوی باشند، باعث می شوند تا خانه شما شلوغ و نامرتب به نظر برسد. تعدادی  از این اشیاء را که می توانید از آن ها دل بکنید را جدا کرده و از جلوی چشم بردارید. مابقی را با توجه به پالت رنگی مورد نظرتان هماهنگ کرده و در اتاق ها و مکان های مختلف خانه پخش کنید و به دکوراسیونی زیباتر دست پیدا کنید.

از جزئیات خسته کننده فاصله بگیرید.

  1. هماهنگی را حفظ کنید.

در راس مواردی که باعث شیک تر و زیباتر شدن خانه می شوند، هماهنگی اشیاء با یکدیگر قرار دارد. همان طور که به ارتباط و هماهنگی اشیاء بزرگ مانند مبل ها و میز غذاخوری و فرش ها با یکدیگر توجه می کنیم، باید هماهنگی اشیاء کوچک را نیز در نظر داشته باشیم. برای مثال در نظر بگیرید که در گوشه ای از خانه مکانی برای قرار دادن عکس های یادگاری دارید. هرچقدر هم که عکس ها به تنهایی زیبا و دارای ویژگی باشند، زمانی که از قاب عکس های متفاوت با رنگ های مختلف استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد ظاهری شلوغ و ناهماهنگ شوید. برای این موضوع می توانید قاب عکس هایی با رنگ ها و مدل های هماهنگ و مرتبط انتخاب کرده و گوشه ای زیبا، خاطره انگیز و دکوراتیو در خانه ایجاد کنید.

هماهنگی را حفظ کنید.

  1. چراغ ها

بسیاری از ما برای روشنایی در خانه از لوستر های سقفی استفاده می کنیم. شاید این عادتی بسیار کارآمد باشد،ذاما از نظر دکوراتیو کافی نیست. استفاده از یک آباژور ایستاده در گوشه ای از سالن و اتاق پذیرایی باعث می شود تا در یک لحظه سطح کیفیت دکوراسیون خانه به میزان چشم گیری افزایش یابد. با انتخاب یک مدل جالب و یا یک رنگ ایده آل سلیقه خود را به نمایش بگذارید و خانه را به مکان شیک تری تبدیل کنید.

چراغ ها

  1. جزئیات غافلگیر کننده شیک تر شدن دکوراسیون خانه در یک لحظه

هرچه قدر هم که خانه خود را با دقت و مرتب دکور کرده باشید، اگر از جزئيات قابل توجه و اشیاء خاص استفاده نکنید خانه شما به مکانی خسته کننده تبدیل خواهد شد. آن چه که در دکوراسیون توجه ها را به خود جلب می کند و مورد پسند قرار می گیرد، معمولا فکر های متفاوت و کمتر دیده شده است. به همین دلیل هنگامی که می خواهید خانه را دکوراسیون کنید از جزئیات غافلگیر کننده استفاده کنید. استفاده از یک اکسسوار رنگی، یک آینه خاص و یا یک وسیله آنتیک در میان اشیاء مدرن از جمله ایده های متفاوت و غافلگیر کننده هستند.

  1. از پتانسیل مکان استفاده کنید.

اگر خانه شما دارای ویژگی خاصی است که آن را از سایر خانه متفاوت می کند، این ویژگی را به نمایش بگذارید. برای مثال اگر منزل شما دارای منظره زیبایی است، به جای قرار دادن لوازم بی مورد در مقابل پنجره، دکوراسیونی ایجاد کنید که این منظره بیشتر دیده شود. استفاده از یک صندلی و یا نیمکت در مقابل پنجره برای این که بتوانید روی آن نشسته و از منظره لذت ببرید، انتخاب مناسبی خواهد بود و یا اگر کف خانه دارای پوشش زیبا و قابل توجهی مانند پارکت و یا سنگ است، به جای پوشاندن تمام زمین با فرش و اشیاء، سعی کنید تا زیبایی کف را نمایان کنید.

از پتانسیل مکان استفاده کنید.

  1. از گیاهان طبیعی استفاده کنید.

شاید شما نیز خانه پر از گل و گیاه مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها را به یاد داشته باشید. اما امروزه در خانه بسیاری از ما حتی یک گلدان طبیعی نیز وجود ندارد. مشغله بیش از حد و نبود فرصت کافی برای رسیدگی به گیاهان بهانه ای برای دوری از آن ها شده است. اما نمی توان زیبایی که یک گل طبیعی به خانه اضافه می کند را انکار کرد. اگر زمان کافی ندارید گیاهی که نگه داری آن ساده است را انتخاب کرده و شاهد زیباتر شدن فضای خانه باشید.

از پتانسیل مکان استفاده کنید.

  1. دیوار ها را تزیین کنید.

قطعا شما نیز می دانید که یک تابلوی زیبا می تواند فضای خانه را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد. اما متاسفانه خرید یک تابلوی هنری زیبا برای هر فردی ممکن نیست. نخریدن یک اثر هنری گران قیمت به معنای این نیست که نمی توان دیوار های خانه را با اثر هنری دیگری تزیین کرد. امروزه با توجه به سرعت بالای زندگی، روش های چاپ سریع و یا آثار چاپی فراوانی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. یک طرح زیبا و با کیفیت را از اینترت انتخاب و آن را خریداری کرده و سپس آن را با چاپ کنید و با یک اقدام کوچک خانه خود را به مکانی زیباتر و شیک تبدیل کنید.

از پتانسیل مکان استفاده کنید.

 

 

 

 

شیک تر شدن دکوراسیون خانه در یک لحظه

تحریریه پویانو