7 ایده برای استفاده از شیشه ها در طراحی داخلی مدرن

استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

7 ایده برای استفاده از شیشه ها در طراحی داخلی مدرن

7 ایده برای استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

تصور این که در خانه ای از مواد چند منظوره و سازگار با محیطی چون شیشه استفاده نشده باشد سخت است. شیشه ها سبک هستند و طراحی داخلی با شیشه ها فضایی ظریف و پرنوری ایجاد می کند که فضای شما را از نظر بصری بزرگ تر نشان می دهد. چند روش  جالب برای استفاده از شیشه ها در طراحی داخلی مدرن یک آپارتمان در زیر آورده شده است.

1- دیوار شیشه ای

 استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

مکان حمام در یک آپارتمان در اتاق خواب یا پذیرایی است. می توان با یک پارتیشن شیشه ای فضای اتاق خواب و حمام را از هم جدا کرد. در این شیوه اغلب یک دیوار کامل شیشه ای استفاده می شود تا نمای خیره کننده و گیرایی ایجاد شود.

 استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

البته دیوار شیشه ای را نه تنها می توان بین حمام و اتاق خواب نصب کرد بلکه بین هر دو فضایی می توان این کار را کرد مخصوصا اگر بخواهیم اتاق کوچکی را مجزا کنیم. دیوار شیشه ای به عنوان پارتیشنی عمل می کند که صدا را عبور نمی دهد، فضا را بازتر نشان می دهد و به خاطر شفافیتش نور از آن عبور می کند و این اتاق کوچک تاریک تر نمی شود.

شیشه ای انتخاب کنید که مناسب ترین درجه شفافیت، رنگ و طرح ممکن را داشته باشد.

2-درهای کشویی(ریلی)

 استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

یک انتخاب عالی که باعث صرفه جویی در فضای شما می شود و تعجب میهمانان تان را برمی انگیزد، درهای کشویی شیشه ای است که به صورت کامل از شیشه ساخته شده اند. آن ها به راحتی می توانند به نقطه تمرکز طراحی شما تبدیل شوند. چرا که در انتخاب طرح و مدل آن دست شما باز است. شما قادر هستید  با رنگ آمیزی روی این در شیشه ای یا با استفاده از طرح های آماده، یک طراحی منحصر به فرد و گیرا برای آن ایجاد کنید.

3- بین دو طبقه

 استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

صاحبخانه هایی که خانه های دو طبقه و دوبلکس دارند می توانند به روش دیگری نیز از مزیت شیشه ها بهره مند شوند و آن به کارگیری شیشه ها به عنوان نرده ی پله هاست. این نرده های شیشه ای باعث می شود که راه پله از نظر بصری حجمی اشغال نکند.(یک لحظه این نردبان را نرده چوبی تصور کنید)

استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

به عنوان گزینه ای دیگر شما می توانید با یک صحفه ی شیشه ای که ارتفاع آن از کف تا سقف خانه است فضای بین دو طبقه را جدا کنید. نکته اصلی در این انتخاب این است که شیشه ای محکم که سطح آن به راحتی قابل شست و شو باشد انتخاب کنید.

4- در حمام

استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن
استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

استفاده از شیشه ها در حمام بسیار رایج است مخصوصا اگر فضای کوچکی داشته باشند. شما می توانید با شیشه ها دور دوش حمام را حصار بکشید که این باعث می شود فضای شما از نظر بصری بزرگتر جلوه کند و همچنین مانع جلوگیری از پاشیدن آب به سایر بخش های حمام و خیس شدن آن می شود.

5- شیشه ها در طراحی داخلی  در آشپزخانه

استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

شیشه ها در میزهای ناهارخوری و کابینت ها و بوفه ها به کار می روند. اما محبوب ترین کاربردش نصب آن در پشت گاز است که نه تنها باعث زیبایی آشپزخانه می شود بلکه به عنوان سطح محافظی عمل  می کند که اگر در هنگام آشپزی روغنی و کثیف شد به راحتی تمیز شود.

به یاد داشته باشید که می توانید این شیشه ها را به هر نحوی که می خواهید زیبا کنید. می توانید آن ها را رنگ بزنید و روی آن ها نقاشی کنید یا این که کاغذ دیواری یا هر تصویر دیگری را در پشت آن نصب کنید.

6-مبلمان شیشه ای

استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

طراحان مبلمان شیشه ای  را از این نظر که حجم کمی را اشغال می کنند و به سادگی به طور کامل با محیط اطراف ادغام می شوند توصیه می کنند. مبلمان شیشه ای به مکمل و ضمیمه نیاز ندارند و خودشان به تنهایی و بدون جزئیات اضافی کامل و بی نقص عمل می کنند. حتی یک مبلمان  شیشه ای با شکل ساده ی مینمالیستی و بدون ملحقات اضافه می تواند فضایی ظریف و کمی اشرافی ایجاد کند.

استفاده از شیشه ها در طراحی مدرن

اگر شما یک میزناهارخوری شیشه ای خریده اید چرا اثر شفافیت آن را با اضافه کردن صندلی های پلاستیکی شفاف و بی رنگ دو چندان نکنید. برای تکمیل این طراحی می توانید یک لوستر کریستالی با سبک کلاسیک  را در بالای این میز ناهارخوری نصب کنید.

منبع:jrnewmedia

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| سجادی

 

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

استفاده از عناصر طبیعی در حمام

چگونه از آجر در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟

کاشی حمام و رنگ و نقش در دکوراسیون آن

 

پویانو را دراینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویانو بپیوندید