۱۰ نمونه استفاده از شیشه رنگی در معماری و طراحی داخلی مدرن ساختمان

۱۰ نمونه استفاده از شیشه رنگی در معماری و طراحی داخلی مدرن ساختمان

کاربرد شیشه رنگی در معماری و طراحی داخلی مدرن ؛  شیشه های رنگی قالب در ساختمان های قدیمی و به شکل پنجره های رنگی دیده می شوند، اما این ده نمونه نشان می‌دهد که شیشه های رنگی می توانند همچنین به عنوان عناصر دکوری در ساختمان یا فضای داخلی مدرن استفاده شوند.

۱. در این خانه، طرح های گرمی که روی این شیشه ها به کار رفته است، بافت های رنگارنگی را خلق کرده که تکمیل کننده دکوراسیون چوبی به کار رفته در فضای داخلی می‌باشد.

مکزیک / طراحی توسط شرکت Gantous Arquitectos

۲. نمای جلوبی این اقامتگاه، با پنجره هایی مستطیل شکل و رنگارنگ پوشیده شده که به خیابان رنگ بخشیده است.

استرالیا / طراحی توسط شرکت معماری DM2

۳. نوار هایی شفاف و پنجره هایی با شیشه های رنگی این کلیسا را با موزاییک هایی با بافت رنگی، هم در بیرون و هم در داخل، نورانی کرده است.

سیاتل / طراحی توسط معماران Olson Kundig

۴. پنجره‌هایی با شیشه های زرد، آبی و صورتی رنگ که در سراسر این خانه مدرن به کار رفته اند، باعث درخشیدن آن در نمای بیرونی شده و همچنین فضای  سفید و خامی که در داخل وجود دارد را نیز از بین می‌برند.

هوشی مین / طراحی توسط شرکت Truong An Architecture

۵. شیشه رنگی و دارای بافتی که داخل این حمام به کار رفته اند، در عین ایجاد یک حریم خصوصی برای فضا، آن را با رنگ هایی پررنگ و خیره کننده روشن نگه می دارند.

 لهستان / طراحی توسط استودیو Widawscy

۶. دیوار این کافه قنادی، با پانل هایی از شیشه های رنگی پوشیده شده است و بخشی را خلق کرده است که با دکوراسیون فضاهای دیگر کافه نیز هماهنگی دارد.

اوکراین / طراحی توسط شرکت دیزاین YUDIN

۷. پانل های بزرگی از جنس شیشه های رنگی، یک سمت ساختمان این فرودگاه را پوشانده اند و به افراد این احساس را القا می‌کنند که در حال عبور از میان یک رنگین کمان می‌باشند.

طراحی توسط Janney Sound

۸. این ساختمان، یک مرکز ورزشی و رفاهی و تفریحی مخصوص کودکان می باشد که برای ایجاد حس شادابی و خوشحالی در کودکان طراحی شده است. شیشه های رنگی که در نمای ساختمان به کار رفته اند، تا فضای داخلی آن نیز ادامه می‌ یابند؛ جایی که فضا ها توسط رنگ های گوناگون تقسیم بندی شده اند.

فرانسه / طراحی توسط معماران KOZ

۹. این بالکن های شیشه ای رنگی که ظاهری درخشان و پویا دارند، به گونه ای به نظر می‌رسند که انگار هیچ شکل منطقی و یا تکراری ندارند، و همین امر نیز تماشای آن ها را جذاب کرده است.

 فرانسه / طراحی توسط معماران Bernard Buhler

۱۰. پنجره های شیشه رنگی ، فضای این راهرو را روشن تر از آن چه که هست کرده اند. رنگ ها، زمانی که نور به شیشه ها برخورد می کند، روی دیوار سفید رنگ به رقص در می ‌آیند.

تایپه / طراحی توسط شرکت دیزاین Ganna

شیشه رنگی در معماری و طراحی داخلی مدرن

 

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist