سوال های اصلی از طراح داخلی منزل ، که باید پرسید

جنبه‌های اصلی نوسازی یا تغییر دکوراسیون منزل

سوال های اصلی از طراح داخلی منزل ، که باید پرسید

سوال های اصلی از طراح داخلی : همه می‌دانیم که طراحان داخلی وظیفه شان چیست؛ آن ها در مورد طراحی خانه ها فکر می‌کنند، زمینه کار برای نوسازی و تغییر دکوراسیون داخلی را فراهم می‌کنند و مطمئن می‌شوند که همه چیز به درستی پیش می رود.

درحالی که این مورد ممکن است درست باشد اما هر طراحی نمی‌تواند این وظایف را با حداقل مناقشه و اختلاف حل کند که این دقیقا همان دلیلی است برای این که باید همیشه قبل از امضای قرارداد در مورد طراحان داخلی بالقوه بیشتر تحقیق و بررسی انجام دهید.

ما شش سوال اصلی از سوال های اصلی از طراح داخلی که باید در موقع مصاحبه از ایشان خود بپرسید و نیز این که چرا آن‌ها برای شما و طراحی جدید خانه تان مهم است را بیان می‌کنیم.

1- می توانم لیست نمونه کار یا پروژه های انجام شده توسط شما را ببینم؟

قطعا دلیلی وجود دارد که ما این سوال را به عنوان اولین سوال در نظر گرفته ایم. بله بهترین روش برای سنجش توانایی‌های یک طراح از طریق نمونه کارها و پروژه‌هایی که قبلا انجام داده است می‌باشد. به نمونه کار طراحان داخلی به عنوان نمایش بصری از خلاقیت، حرفه‌ای بودن و توانایی آن ها برای ایجاد فضاهای لذت بخش و شسته رفته بنگرید.

چیز دیگری که با نگاه کردن به پروژه‌های قبلی انجام شده توسط آن ها درمی‌یابید این است که نحوه و میزان پیشرفت شان را در طول سال ها بازبینی می‌کنید. این که آیا آن ها در همان طرح ها و روش های سال های قبل خود گیر کرده اند یا خود را با ترندها و گرایش‌های روز طراحی وفق داده اند.

در بعضی موارد، ممکن است حتی امکان دیدن یک تجربه زنده از طراحی داخلی خانه‌ای که قبلا توسط طراح مورد نظر انجام شده است را داشته باشید. اگر فرصت دیدن یک نمونه پروژه را از نزدیک داشتید نباید آن را از دست بدهید چون کم پیش می‌آید.

2- آیا سبک طراحی مخصوص به خود را دارید؟

سوال‌ از طراح داخلی منزل

این دو را با هم اشتباه نگیرید؛ داشتن یک سبک طراحی که واضح و به خوبی تعریف شده باشد (طوری که تشخیص سبک آن ساده باشد) به معنای این نیست که کار طراح مورد نظر قرار است خسته کننده یا فاقد خلاقیت باشد. این برای او کاملا امکان پذیر است که جلوه متمایزی را در پروژه‌های متعددش اعمال کند و هنوز هم قادر به آوردن چیزی بدیع و نوآورانه باشد که این چیز می‌تواند یک وسیله دکوری خاص و منحصربه فرد یا یک وسیله کاربردی مخصوص باشد.

در هر مورد، پرسیدن در مورد سبک طراحی مورد علاقه طراح چیزی است که نباید از قلم بیندازید چرا که این سوال زمینه اصلی را برای آن چه که برای منزل تان باید انتظار داشته باشید فراهم می‌کند.

3- انجام این پروژه دکوراسیون داخلی چه مدت طول خواهد کشید؟

درحالی که ممکن است به خاطر شرایط غیر قابل پیش بینی( برای مثال کمبود متریال و بدی شرایط آب و هوا) تاخیرهایی را تجربه کنید اما نوسازی خانه ها معمولا به طور متوسط 6 تا 8 هفته به طول می‌انجامد که این بدان معناست شما به یک برنامه ریزی یک ساله نیاز نخواهید داشت.

هر طراح داخلی که بخواهد جایگاه خود را حفظ کند باید قادر باشد جدول زمانی واقع بینانه از کارها ارائه دهد صرف نظر از شرایط پیش بینی نشده‌ای که ممکن است در طول کار پیش بیاید.

4- مشخص کردن میزان و محدوده کارها

گذشته از جدول زمانی، یکی دیگر از جنبه‌های اصلی نوسازی یا تغییر دکوراسیون منزل که باید از قبل با شفافیت کامل حل و فصل شود محدوده اجرای کارهاست. اهمیت دادن به این موضوع در مراحل اولیه این مزیت را دارد که مطمئن می‌شوید طراح شما یا هر شخص مربوط دیگری دید روشنی از محدوده وظایفی که باید برای تکمیل بازسازی منزل شما انجام شود دارد.

در رابطه با سوال اول این لیست، خوب است از طراح درخواست کنید نمونه پروژه‌های مشابه با چیزی که شما می‌خواهید را نشان بدهد. یک تصویر از هزاران کلمه( و حتی بیشتر) ارزشش بیشتر است اگر بتواند ثابت کند که طراح شما قادر به برآورده کردن نیازها و انتظارات شما هست.

5- سبک کار کردن شما به چه شکل هست؟

سبک کار کردن شما به چه شکل هست؟

همانند هر روابط کاری دیگر، درک متقابل کلید موفقیت است و برای تحقق آن، خوب است از طراح داخلی منزل تان و نیز از خودتان سوال‌های زیر را بپرسید تا یکدیگر را بهتر بشناسید؟

آیا شما یک فرد بصری یا یک شنونده خوب هستید؟

آیا در یک جمع شما معمولا بحث و گفت و گو را شروع می کنید؟

رویکرد شما در برخورد و حل و فصل اختلافات چیست؟

دانستن جواب این سوال ها در پیش بینی آینده موثر خواهد بود، زیرا هر دوی شما قرار است موازی و در کنار هم کار کنید تا به یک طراحی و نوسازی موفق دست پیدا کنید.

6- آیا بودجه من برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه‌ام کافی است؟

آیا بودجه من برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه‌ام کافی است؟

بگذارید با این مسئله روبرو شویم، پول مهم است و این به خاطر انتظارات و توقعاتی است که همراه با آن می‌آید. هر شخص یعنی شما و طراح تان نظر و ایده‌ای در مورد این که چه چیزی با توجه به بودجه تعیین شده انجام می‌شود و چه چیزی انجام نمی شود دارد که این باعث می‌شود بحث در مورد امور مالی کاملا ضروری و اجتناب ناپذیر باشد.

همانطور که انتظار می‌رود، علاوه بر موارد بالا بهترین طراحان داخلی آن‌هایی هستند که مشتاقند بدانند شما به دنبال چه چیزی هستید و تمام تلاش خود را می‌کنند تا خانه‌ای رویایی برای شما بسازند حتی اگر مجبور باشند در محدودیت های(معقول) بودجه کار کنند. بنابراین سعی کنید به دنبال چنین افراد شایسته و مشتاق باشید.

 

 

 

 

منبع: qanvast

سوال های اصلی از طراح داخلی

تحریریه پویانو