کاربرد سنگ های دکوراتیو در طراحی دکوراسیون منزل

کاربرد سنگ های دکوراتیو در طراحی دکوراسیون منزل

کاربرد سنگ های دکوراتیو ؛ سنگ های دکوراتیو، یکی از زیباترین انتخاب ها برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس و مدرن به شمار می آیند. این سنگ ها با داشتن بافت های متنوع و رنگ های مختلف، شکل منزل شما را به زیبایی تغییر داده و در فضا جذابیت ایجاد می کنند. علت این که سنگ های دکوراتیو تا این حد در طراحی دکوراسیون محبوبیت دارند، قابلیت اجرای آن ها روی همه سطوح است. این سنگ ها عموما به صورت روکش اجرا می شوند و از این رو اجرای آن ها بر هر سطحی ممکن است.

سنگ های دکوراتیو در طراحی نمای ساختمان و فضای محوطه حیاط کاربرد زیادی دارند. از دیگر کاربردهای آنان استفاده به عنوان دکور داخلی منازل است. این سنگ ها به صورت پنل قابل تهیه هستند و به راحتی نیز بر هر سطحی که مد نظر داشته باشید قابل نصب خواهند بود. اگر می خواهید یک تغییر اساسی در منزل خود ایجاد کنید و در انتخاب نوع متریال در طراحی دکوراسیون شک دارید، به شما پیشنهاد می کنیم سنگ را امتحان کنید. استفاده از سنگ های دکوراتیو هم مثل سایر متریال ها اصول خاصی را دنبال می کند که اگر با آن ها آشنایی نداشته باشید، نمی توانید به یک طراحی خوب دست پیدا کنید.

در اینجا ما شما را با کاربردهای مختلف سنگ های دکوراتیو در طراحی داخلی منزل آشنا خواهیم کرد. با پویانو همراه باشید تا با این کاربردها و نحوه استفاده از سنگ در دکوراسیون آشنا شوید.

دکور فضای ورودی

فضای ورودی اولین فضایی است که می توانید با دکوراسیون سنگ در نظر داشته باشید. ورودی یک منزل، یکی از مهم ترین قسمت های آن را تشکیل داده و اولین فضایی است که مهمانان شما در بدو ورود به خانه تان با آن مواجه می شوند؛ از این رو، طراحی دکور آن از اهمیت ویژه ای برخودار است. سنگ های دکوراتیو می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای تعریف این فضا باشند. با به کار گیری این سنگ ها شما یک فضای خارق العاده و لوکس را در ورودی منزل خود ایجاد می کنید که بسیار خیره کننده و خاص است.

دیوار اتاق نشیمن

یکی از چند سطح تشکیل دهنده فضای نشیمن شما می تواند با اجرا به وسیله سنگ از بقیه دیوارها متمایز شود. بهتر است فقط یک سطح را به این شکل دکور کنید تا سادگی فضا حفظ شده و سطح انتخاب شده در کنار سایر سطوح بیشتر جلوه پیدا کند. انتخاب رنگ و نوع متریالی که می خواهید در ترکیب با سنگ به کار ببرید نیز نکته بسیار مهمی است. برای مثال هر چه کنتراست بافت و رنگ متریال منتخب با سنگ های دکوراتیو به کار رفته بیشتر باشد، مسلما جذابیت بیشتری ایجاد خواهد شد. اگر متریالی که قرار است در ترکیب با سنگ قرار بگیرد از پیش اجرا شده است، شما ملزم خواهید بود بافت و رنگ سنگ را در تناسب با آن انتخاب کنید.

فضای پشت تلویزیون

یکی از کاربردهای سنگ های دکوراتیو، استفاده آن ها به عنوان سطح تعریف کننده موقعیت تلویزیون است. تلویزیون یکی از لوازمی است که معمولا همیشه در انتخاب محل قرار دادن آن مشکل وجود دارد و نهایتا هر فضایی که به این منظور تخصیص داده شود، باز هم از لحاظ بصری تناسب خوبی با دیگر قسمت ها ایجاد نمی کند. در چنین مواقعی بهتر است تلویزیون را روی یکی از سطوح که موقعیت بهتری دارند قرار دهید. با استفاده از یک سطح سنگی شما می توانید محل قرار گرفتن تلویزیون را مشخص کرده و به آن زیبایی خاصی ببخشید.

دکور اطراف شومینه

شومینه یکی دیگر از قسمت هایی است که در خانه های لوکس امروزی، به فراوانی دیده می شود. اگر یک شومینه با دکوراسیون زیبا و شاخص ایجاد شود، مسمل تاثیر بیشتری در زیبایی فضا خواهد داشت. برای این که یک شومینه زیبا و مدرن داشته باشید، می توانید از سنگ های دکوراتیو در طراحی فضای مربوط به آن استفاده کنید. با انتخاب یک رنگ و بافت خاص از سنگ، فضای در بر گیرنده شومینه می تواند به زیبایی هر چه تمام تر از دیگر قسمت ها جدا شده و به این شکل جذابیت بصری ایجاد کند.

زمینه شلف دیواری

شلف های مورد نظر شما می توانند با قرار گرفتن روی یک سطح پوشیده از سنگ، جلوه بیشتری پیدا کنند. در این حالت، یعنی در نظر گرفتن یک سطح از سنگ های دکوراتیو در قسمتی از دیوار مورد نظر، حتی شلف های ساده نیز قابلیت خودنمایی پیدا خواهند کرد و بسیار جذاب تر از زمانی به نظر می رسند که آن ها را مستقیما روی سطح دیوار اجرا می کنید. بهتر است متریال به کار رفته در شلف ها از لحاظ طرح، جنس و رنگ با سنگی که به عنوان پس زمینه در نظر گرفته اید متفاوت باشد. در این صورت است که شلف های شما جلوه بیشتری پیدا می کنند.

تعریف فضای خواب

اتاق خواب یکی دیگر از فضاهایی است که می توان با ایجاد یک دکوراسیون سنگی زیبا به آن جلوه خاصی بخشید. یکی از قسمت های اتاق خواب که می تواند به این منظور طراحی شود، فضای پشت تخت خواب است. اگر یک تخت خواب دو نفره دارید و فضای قرار گرفتن آن را مشخص و تثبیت کرده اید، می توانید سطح دیوار آن قسمت را با دکور سنگی از دیگر بخش ها متمایز کنید. این کار جلوه بسیار زیبایی به اتاق می دهد و فضای خواب شما را نیز به خوبی تعریف می کند. اجرای یک نوپردازی زیبا و ملایم می تواند در هنگام تاریکی سنگ های به کار رفته در دکور پست تخت شما را زیباتر از آنچه هستند نیز جلوه داده و یک محیط رویایی و لوکس پدید آورد.

دیواره های آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع در آشپزخانه های امروزی که اکثریت قریب به اتفاق آن ها به صورت اپن طراحی می شوند، پررنگ تر نیز شده و از این رو می توان گفت فضای آشپزخانه به یک طرح جذاب و خاص نیازمند است. دیواره های آشپزخانه را می توان یکی از فضاهایی در نظر گرفت که مستعد طراحی به وسیله سنگ های دکوراتیو هستند. سنگ ها می توانند در فضای مابین کابینت ها و سقف اجرا شده و با یک نورپردازی مناسب جلوه بی نظیری به آشپزخانه شما بدهند.

محیط سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی و حمام منازل لوکس، عموما دارای طراحی منحصر به فرد و زیبایی هستند. برای این که سرویس یا حمام شما برازنده منزلتان باشد و در کیفیت طراحی چیزی از دیگر بخش ها کم نداشته باشد، می توانید طراحی دکوراسیون به کمک سنگ های دکوراتیو را در این فضاها نیز به اجرا درآورید. در طراحی فضای این قسمت به دلیل کوچک تر بودن محیط، بهتر است از رنگ های روشن تر استفاده شود تا فضا دلگیر و تاریک نشود. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که تنها یکی از بخش ها را به این شکل دکور کنید و سایر قسمت ها را ساده بگذارید.

دیوار راه پله

دیوار راه پله یکی دیگر از قسمت هایی است که می توانید برای طراحی به وسیله سنگ در نظر داشته باشید. راه پله ها را می توان با اختصاص دادن یکی از سطوح درگیر به دکور سنگی، جذاب تر کرد و شکل خسته کننده و ساده آن ها را کاملا تغییر داد. در دکوراسیون فضای راه پله بهتر است تنها از یک نوع سنگ و آن هم به طور پیوسته استفاده کنید و دکور را تا انتهای پلکان ادامه دهید.

جدا کننده فضا

آخرین کاربردی که می توان برای سنگ های دکوراتیو در نظر گرفت، استفاده از آن ها برای تعریف پارتیشن بین دو فضاست. سنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای ایجاد پارتیشن است. دیوارهای جدا کننده را می توان تا زیر سقف ادامه داد و یا در ارتفاعی کمتر تعریف کرد. همچنین می توان با ایجاد شکاف در پارتیشن، صلبیت آن را کاهش داد.

همان طور که احتمالا متوجه شده اید، سنگ های دکوراتیو تقریبا در همه فضاهای منزل قابل کاربرد هستند. تنها نکته ای که در رابطه با طراحی و اجرای دکوراسیون به وسیله این متریال باید در نظر داشته باشید، انتخاب بهترین محل برای جای گرفتن سطوح سنگی و تناسب آن با دیگر متریال های به کار رفته در فضاست.

سنگ های دکوراتیو

 

 

 

تحریریه پویانو