چند روش ساده برای سر و سامان دادن به گیاهان خانگی برای زیبایی دکوراسیون منزل

چند روش ساده برای سر و سامان دادن به گیاهان خانگی برای زیبایی دکوراسیون منزل

سر و سامان دادن به گیاهان خانگی ؛ برای داشتن گلدان های زیبا، تنها چیزی که نیاز دارید، یک فکر زیباست. اگر کمی به اطراف خود دقت کنید، خواهید دید که بسیاری از این فکرهای زیبا با ساده ترین امکانات قابلیت اجرا دارند. وسایلی که خیلی وقت است دیگر به درد شما نمی خورند و کاربرد اصلی خود را از دست داده اند، همان چیزهایی هستند که برای داشتن گلدان های خاص خودتان نیاز خواهید داشت. فقط کافی است با نگاه متفاوت تری به این وسایل بنگرید. گاهی اوقات این وسایل به همان شکلی که هستند برای یک کاربرد جدید مناسب به نظر می رسند و گاهی نیز به کمی تغییرات جزیی نیاز دارند تا به شکل دلخواه دربیایند. در هر صورت مطمئن باشید به کار شما خواهند آمد.

برای آشنایی با این امکانات و روش های استفاده از آن ها جهت نگهداری گیاهان خانگی، همراه پویانو باشید.

یکی از ساده ترین روش های نگهداری گل و گیاه، استفاده از بطری های شیشه ای خالی است. بطری های خالی را به همان شکلی که هستند می توانید به عنوان یک گلدان کوچک و زیبا مورد استفاده قرار دهید. برای زیباتر شدنشان آن ها را از چند ردیف سنگریزه و شن به رنگ های مختلف پر کنید و گیاه را در بالاترین قسمت قرار دهید. می توانید از یک نخ کنفی برای زینت بخشیدن به گلدان کوچکتان نیز استفاده کنید.

در صورتی که مایل باشید، با اضافه کردن رنگ به بطری ها صاحب یک مجموعه گلدان زیبا خواهید شد. به کمک نخ های کنفی می توانید گلدان ها را به هم متصل کرده و یک ست دوست داشتنی داشته باشید.

یکی دیگر از راه های نگهداری گیاهان، استفاده از قوطی های حلبی است. مطمئنا تعجب کرده اید، اما کافی است یک بار این ایده را امتحان کنید تا عاشقش شوید. قوطی های حلبی چای و قهوه به راحتی در همه خانه ها پیدا شده و معمولا طرح های جالبی نیز دارند. این قوطی ها را از خاک مناسب پر کرده و گیاهان خود را داخل آن ها قرار دهید. می بینید که گلدان های ساده حلبی شما، بسیار حیرت انگیز خواهند بود.

قوطی کنسرو از دیگر وسایلی است که می توانید به عنوان گلدان در نظر داشته باشید. با کمی سلیقه به خرج دادن، یک قوطی کنسرو معمولی و به درد نخور می تواند تبدیل به یک گلدان کوچک و جالب شود.

سر و سامان دادن به گیاهان خانگی

جعبه های چوبی مخصوص میوه و بیسکوییت از دیگر مواردی هستند که به راحتی می توان از آن ها گلدان های زیبا و متفاوتی ساخت. تهیه این جعبه ها تقریبا هیچ خرجی به دنبال ندارد و برای استفاده هم نیازمند هیچ تجهیزاتی نخواهند بود.

سطل های فلزی احتمالا جزو آخرین چیزهایی هستند که برای استفاده به عنوان گلدان به ذهن خطور می کنند، اما این سطل ها می توانند گلدان های جالبی شوند که حتی به عمر خود ندیده اید.

اگر یک ست ناقص از فنجان دارید که عملا بلا استفاده است، چه بهتر که آن ها را به گلدان های کوچک خود تبدیل کنید. این ایده را برای گیاهان کوچکتر که نیاز به فضای زیادی ندارند به کار بگیرید. در صورتی که فنجان های مورد استفاده دارای رنگ یا اندازه متفاوت باشند، مجموعه گلدان به مراتب زیباتری خواهید داشت.

سر و سامان دادن به گیاهان خانگی

با استفاده از چند تخته چوبی و اتصال آن ها به یکدیگر شما صاحب گلدان های دیواری زیبایی خواهید شد که برای به دیوار آویختنشان لحظه شماری خواهید کرد. این گلدان ها می توانند بخشی از دکور خانه شما شده و به دیوارها رنگ و روی جدیدی بدهند.

این که تا چه حد برای داشتن یک گلدان خاص وقت و سلیقه به خرج می دهید، کاملا به شما بستگی دارد. با استفاده از ایده های مختلف و کمی خلاقیت، حتی قادر خواهید بود یک دکور زیبا به وجود بیاورید. به خاطر داشته باشید که برای داشتن گلدان های زیبا، نیازی به پول خرج کردن ندارید. تنها چیزی که احتیاج خواهید داشت، خلاقیت و ابتکار در استفاده از وسایل بلا استفاده و معمولی است که همیشه در اطراف شما وجود دارند. با داشتن گلدان های مخصوص به خود، فضای سبز خانه تان را از فرم متداول متمایز کنید.

سر و سامان دادن به گیاهان خانگی
سر و سامان دادن به گیاهان خانگی

 

 

تحریریه پویانو