ست کردن مبلمان چرم با 5 روش مختلف در دکوراسیون داخلی

ست کردن مبل چرم

ست کردن مبلمان چرم با 5 روش مختلف در دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند مبلمان چرم فقط مناسب سبک طراحی سنتی است. اما امروزه این مشخصه کلاسیک به عنوان یک ضمیمه پرطرفدار در دکوراسیون منازل احیا شده است. طراحی دکوراسیون داخلی با مبلمان چرم گاهی اوقات چالش برانگیز است چرا که بسیاری از افراد بعد از آوردن مبلمان چرم در منزل شان احساس می‌کنند که فضای شان زیادی تیره و کوچک به نظر می‌رسد و مبل شان به خوبی با فضا ادغام نمی‌شود و مانند یک جزء جداگانه به نظر می‌رسد. اما مبلمان چرم هم راحت هستند و هم جذاب و نمی‌توان از آن ها چشم پوشی کرد.  در این مقاله می‌بینید که چطور ست کردن مبلمان چرم تیره، روشن یا رنگ های دیگر را با دکوراسیون داخلی منزل تان.

بعد از پایان یک روز سخت کاری لذت وصف ناپذیری در افتادن روی مبل چرم چسترفیلد یا هر مبل چرم باکیفیت دیگری وجود دارد. شاید بخواهید روی آن فیلم یا رویداد ورزشی مورد علاقه خود را تماشا کنید یا این که کتاب بخوانید و یا با لپ تاپ تان کار کنید. مقصودتان برای استفاده یا خرید مبلمان چرم هر چه که باشد، 5 ایده مختلف برای ست کردن مبلمان چرم نرم و راحت در منزل تان وجود دارد.

1- روشن کردن فضای اطراف مبلمان

مبلمان چرم سنتی اصلی به رنگ تیره هستند. پس اطراف آن ها را با رنگ های کرمی، پاستلی یا کوسن‌های زمینه سفید یا انداختن پتوی تزئینی زمینه روشن احاطه کنید. دیگر وسایل نظیر فرش و اکسسوری‌ها را نیز در رنگ‌های مات یا کم رنگ انتخاب کنید تا فضای اطراف اتاق روشن و از طرف دیگر کنتراست مطلوبی ایجاد شود.

ست کردن مبل چرم

قرار دادن مبلمان چرم نزدیک یک پنجره بزرگ نیز باعث می‌شود فضای اتاق شما روشن تر دیده شود، فقط حواس تان باشد که چرم مبلمان تان مقاوم در برابر رنگ پریدگی باشد.

روشن کردن فضای اطراف مبلمان مبلمان چرم سنتی اصلی به رنگ تیره

تزئین مبلمان چرم با کوسن

در ست کردن مبلمان چرم رنگ‌های غنی و لطافت مبلمان چرم به هر اتاقی زیبایی و عمق می‌بخشد. زمانی که از یک مبل به عنوان عنصر اصلی یک فضا استفاده کنید، می‌بینید که فورا کل فضای اتاق شما تان تغییر می‌کند بدون این که نیاز به دوباره رنگ کردن یا نصب کفپوش جدید داشته باشید.

تن های تیره مبلمان قهوه ای یا مشکی به عنوان رنگ خنثی درنظر گرفته می‌شوند و بنابراین با هر چیز دیگری به خوبی هماهنگ می‌شوند. ما در ادامه می خواهیم نشان دهیم که چطور می توانید با مبلمان چرم به آسانی و با عوض کردن چند وسیله نظیر فرش، کوسن، پرده یا پتوهای رومبلی به جلوه ای فاخر و لوکس دست پیدا کنید.

یکی از آسان ترین روش ها برای ست کردن مبلمان چرم این است که چند کوسن دکوری انتخاب کنید که طرح و رنگ آن‌ها با بقیه دکور اتاق تان همخوانی دارد. با این کار دکوراسیون بقیه اتاق تان با مبلمان چرم گره خورده و ساختار منجسمی به خود می‌گیرد.

تزئین مبلمان چرم با کوسن

برای این کار می‌توانید هم از کوسن های طرح دار جذاب یا تک رنگ  استفاده کنید تا از طرح و رنگ خاصی که روی فرش یا تابلوی اطراف مبلمان تان است تقلید کنید.

ست کردن مبلمان چرم این است که چند کوسن دکوری انتخاب کنید

به علاوه می‌توانید کوسن های طرح دار و ساده(تک رنگ) را در رنگ های مکمل هم ترکیب کنید. کوسن ها برای طراحی دکوراسیون عالی هستند از یک طرف به زیبایی محیط می‌افزایند و از طرف دیگر باعث راحتی بیشتر شما و خانواده تان می‌شود.

تزئین مبلمان چرم با پتو

همانند کوسن می‌توانید با انداختن یک پتو بر روی بازو یا پشت مبلمان چرم آن را زیباتر کنید. فقط اطمینان حاص کنید که رنگ پتو با رنگ کوسن های روی مبل تان هماهنگ باشد.

تزئین مبلمان چرم با پتو

انداختن یک پتو بر روی بازو یا پشت مبلمان چرم آن را زیباتر کنید

 

اگر اعضای خانواده تان از چرت نیمروزی لذت می‌برند، یک پتو را روی پشت مبل بیندازید تا هم اندکی رنگ به فضا اضافه کنید و هم زمانی که فردی خواست روی آن چرت بزند یک رو انداز دم دستی داشته باشد.

2- تعادل رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

وزن بصری مبلمان قهوه ای یا مشکی چرم را با دیوارها، مبلمان و یا منسوجات در رنگ های شادتر متعادل کنید. در این تصویر می‌بینید که آینه و دیوار سبز چشم نواز، به این فضا رنگ و جذابیت اضافه کرده و فضای مطالعه مناسبی را پدید آورده است.

تعادل رنگ‌ها وزن بصری مبلمان قهوه ای یا مشکی چرم را با دیوارها، مبلمان و یا منسوجات در رنگ های شادتر

عناصر طبیعی، مانند گل های تازه و آباژور با پایه چوب طبیعی تکمیل کننده سطح صاف و لطیف این مبل چرم مشکی می‌باشد.

اگر یک مبل بدون تزئینات در جایی قرار داده شود مطمئنا در آن فضا غالب می‌شود. پس با آوردن سایر وسایل نظیر قفسه کتاب، میزهای کنسول و پاف و…تمرکز را از روی مبلمان چرم بردارید. در عکس اول شما دو مبل چرم می‌بینید که نمونه خوبی از این تکنینک را نمایش می دهد.

کابینت های آبی پشتی و پارچه راه راه روی میز جلویی دو مبل چرم بین آن ها را به تعادل رسانده است

ببینید که چطور کابینت های آبی پشتی و پارچه راه راه روی میز جلویی دو مبل چرم بین آن ها را به تعادل رسانده است. از آثار هنری و گیاهان زنده نیز می‌توانید استفاده کنید.

خرید یک ست کامل مبلمان چرم

همچنین می‌توانید از پارچه های کم رنگ برای اضافه کردن کنتراست و تزئینات فلزی برای ایجاد جلوه خیره کننده استفاده کنید.

فروشندگان پارچه مبل چرم را در رنگ‌های شادتر نظیر زرد، آبی و سبز نیز عرضه می‌کنند

در ست کردن مبلمان چرم این که چطور اطراف یک مبل تیره را ست کنید. گالری هنری روی دیوار، رنگ خاکستری مات روی دیوار و کوسن‌های روی مبل، وزن بصری این مبل تیره را که در وسط یک اتاق قرار گرفته به تعادل می‌رساند.

چطور اطراف یک مبل تیره را ست کنید حتی اگر چرم نباشد

3- استفاده از مبل چرم به عنوان دکوری مکمل

اگر در مورد خرید یک ست کامل مبلمان چرم نگران هستید و می‌ترسید که روی فضای شما غالب شود، به جای آن یکی از وسایل کوچکتر چرمی را به عنوان بخشی از طراحی اتاق تان انتخاب کنید.

استفاده از مبل چرم به عنوان دکوری مکمل

با استفاده از یک چهارپایه، پاف یا صندلی می توانید خود را از مزایای استفاده از چرم بهره مند کنید و در همین حین به فضایی که پوشش بقیه مبلمان آن با پارچه است جلوه ای ترکیبی بدهید. در این فضا، هم مبلمان با پارچه راه راه و هم پارچه یکدست دیگری تکمیل کننده چهارپایه چرمی و فرش چرم گاوی هستند.

مبلمان با پارچه راه راه و هم پارچه یکدست دیگری تکمیل کننده چهارپایه چرمی و فرش چرم گاوی هستند

4- ترکیب استایل و عملکرد در ست کردن مبلمان چرم

چرم برای خانواده ها انتخابی شیک و مناسب فضای ناهارخوری یا آشپزخانه می‌باشد. آن ها به این آسانی ها آسیب نمی‌بینند و تمیز شدن شان ساده است.

ترکیب استایل و عملکرد چرم

به علاوه، این صندلی‌های چرم براق به این فضا که با عناصر سنتی یا کلبه‌ای طراحی شده است جلوه ای معاصر می‌بخشند.

صندلی‌های چرم براق

5- پاشیدن رنگ به فضای اتاق با مبلمان چرم

چرم دیگر فقط در همان رنگ طبیعی قهوه ای خودش تولید نمی‌شود و بسیاری از فروشندگان پارچه مبل چرم را در رنگ‌های شادتر نظیر زرد، آبی و سبز نیز عرضه می‌کنند.

پاشیدن رنگ به فضای اتاق با مبلمان چرم

این صندلی زرد پشت بلند(wingback) دکوری تاکیدی زیبایی برای این اتاق مدرن با پس زمینه سفید می‌باشد.

به دنبال پاف، نیمکت، چهارپایه یا صندلی‌های چرم در رنگ های شاد باشید تا به اثر مشابه دست یابید.

پاف، نیمکت، چهارپایه یا صندلی‌های چرم در رنگ های شاد باشید

 

 

 

منابع:

bhg

potterybarn