ست کردن مبلمان مشکی در دکوراسیون داخلی با ترفندهای مختلف

ترفندهای ست کردن مبل مشکی

ست کردن مبلمان مشکی در دکوراسیون داخلی با ترفندهای مختلف

همانند یک لباس یا شلوار مشکی، مبلمان مشکی نیز با تقریبا هر نوع رنگی ست می‌شود. با خواندن راهنمایی ها و ترفندهای زیر می‌بینید که ست کردن مبلمان مشکی برای شما آسان تر از همیشه خواهد شد.

مبلمان مشکی و متمایل به مشکی طراحی دکوراسیون شما را غیرمنتظره و خیره‌کننده نشان می‌دهد. به خاطر رنگ های آبنوسی و جرم فیزیکی شان، این ها جلوه خیره کننده ای را پدید می‌آورند که نگاه ها را سریعا به خود معطوف می‌کنند و این باعث می‌شود که به کانون توجه اتاق پذیرایی یا نشیمن تبدیل شوند.

مبلمان مشکی و متمایل به مشکی طراحی دکوراسیون

خوشبختانه، مبلمان سیاه به عنوان وسایل خنثی و تطبیق پذیر عمل می‌کنند که با انواع رنگ ها و طرح ها می‌توانند به خوبی هماهنگ شوند و در انواع سبک ها از روستایی و سنتی گرفته تا معاصر به خوبی می‌توان آن‌ها را به کار برد.

در این مقاله یاد می‌گیرید که موقع خرید لوازم و اثاثیه کدامیک با مبلمان مشکی شما ست و هماهنگ می‌شوند.

ست کردن مبلمان مشکی با رنگ دیوارها

رنگ دیوارها و مبلمان مشکی

از آن جایی که مبلمان ذغالی یا متمایل به آن جزو انتخاب های طراحی برجسته و جسورانه محسوب می‌شود بهتر است برای آن ها جایی را انتخاب کنید که بیشتر به چشم بیایند. برای این که نقش و نمای مبلمان ذغالی تان را در معرض نمایش قرار دهید هیچ راهی بهتر از آن نیست که آن را در مقابل دیواری با رنگ متضاد قرار دهید.

اما قبل از انتخاب رنگ خود، یک پالت رنگ را برای دکوراسیون اتاق خود تنظیم کنید. سپس یک نمونه از آن ها را که با رنگ مبلمان تان بیشتر تضاد را دارد برای رنگ دیوار انتخاب کنید.

در ست کردن مبلمان مشکی به طور کلی رنگ‌های ملایم و مات نظیر خاکستری مرواریدی، زرد متمایل به کرم، هلوی پاستلی، آبی آسمانی و تن های خاکی ملایم تر اجازه می‌دهند که مبلمان مشکی تان بیشتر به چشم بیاید و در همین حین به محیط اندکی رنگ و گرما می‌بخشند.

اما اگر به دنبال طرح های شلوغ تر و پرهیاهوتر برای اتاق خود هستید، دیوارها را با رنگ های روشن و براق مثل زرد لیمویی، سبز لیمویی، قرمز گیلاسی، زرد انبه‌ای، آبی ارغوانی یا صورتی پررنگ نقاشی کنید.

رنگ های سفید روشن را فراموش کنید چرا که کنتراست میان مبلمان و دیوار ممکن است زیادی سرد و خشن به نظر برسد.

به علاوه دیوار پشت مبلمان ذغالی را نباید با رنگ‌هایی که خودشان طیف مشکی دارند نظیر سبز تیره جنگلی، سورمه‌ای یا جگری نقاشی کنید تا از ایجاد افکت سیاه چاله بین مبل و دیوار جلوگیری کنید.

چه نوع اثاثیه و پارچه مبلی با مبلمان مشکی ست می شود؟

چه نوع اثاثیه و پارچه مبلی با مبلمان مشکی ست می شود؟

علاوه بر انتخاب رنگ دیوار، اثاثیه و پارچه‌هایی را انتخاب کنید که طرح و نقش های آرامش بخش و وزن بصری سبک داشته باشند تا بتوانند حضور قابل توجه مبلمان مشکی را به تعادل برسانند.

مبلمان سیاه یکدست با هر نوع پارچه دیگر که با سبک دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد به خوبی جفت می‌شود، اما بهتر است استفاده از طرح های سیاه و سفید را به عنوان طرح پارچه مبلی یا سایر تزئینات در نظر بگیرید. این نوع پارچه ها که کنتراست بالایی در طرح های آن ها وجود دارد فرقی ندارد که نقش و نگارهایشان به صورت راه راهی، پوست حیوانات یا چاپ های سنتی سیاه سفید باشد، زمانی که کنار مبلمان مشکی به کار روند جلوه ویژه ای ایجاد می‌کنند. در ست کردن مبلمان مشکی اگر پارچه مبلمان مشکی شما به جای این که یکدست باشد طرح دار است، از پارچه مبلی هایی که طرح و نقش ریزتر دارد روی عناصر تزئینی مثل پاف، کوسن ها یا صندلی های کناری استفاده کنید.

با اضافه کردن اثاثیه چوبی در رنگ‌های روشن تا متوسط، قطعاتی با سطوح رنگ خورده یا لاکی، میزهای فلزی با رویه شیشه ای و صندلی های حصیری یا ترکه‌ای بافته شده فضای اتاق تان را شاد و پرروح کنید.

چه اکسسوری‌هایی با مبلمان مشکی ست می‌شوند؟

چه اکسسوری‌هایی با مبلمان مشکی ست می‌شوند؟

با کلکسیون های دوست داشتنی، آثار هنری نشاط بخش، فرش های شگی یا طرح دار و پرده هایی که با سایر پارچه مبلی های شما هماهنگ هستند رنگ مشکی یا خاکستری تیره مبلمان خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید.

شروع کردن با مبلمان مشکی، دکوراسیون داخلی را برای شما اندکی سرگرم کننده تر می‌کند چرا که ماهیت خنثی بودن آن ها به شما اجازه می دهد که بتوانید اکسسوری‌ها را با تغییر فصل ها یا هر وقت که از آن ها خسته شدید عوض کنید.

اگر فضاهای رنگارنگ را بیشتر می‌پسندید پس با استفاده از اکسسوری ها، کوسن‌هایی در طرح‌های جسورانه و تزئینات مبلمان در رنگ‌های شاد و زنده رنگ های مورد علاقه خود را در اطراف آن پخش کنید.

برعکس بالا، آیا شما جزو افرادی هستید که میل شدیدی به فضاهای آرامش بخش و خلوت دارید؟ پس با استفاده از اکسسوری هایی که پارچه های آن‌ها مخلوطی از تن های خاکستری هستند، عکس هایی با قاب مشکی، آویزان کردن چندین آینه کنار هم و عتیقه جات طلایی و نقره ای که هم ظاهر براق و پولیشی و هم زنگار گرفته دارند فضای اتاق خود را آرامش بخش و در عین حال جذاب نگه دارید.

 

 

 

 

متبع: bhg.com