ست کردن مبلمان بنفش با دکور اتاق پذیرایی

ست کردن مبلمان بنفش با دکور اتاق پذیرایی

ست کردن مبلمان بنفش : بنفش رنگ فاخر و باشکوهی است که ویژگی رمزآلود و پرزرق و برق دارد. بنفش رنگی است که شاید نسبت به اضافه کردن آن به اتاق پذیرایی خود رغبت نداشته باشید اما زمانی که این کار را انجام دهید متوجه می‌شوید که دکوراسیون شما هرگز به آن زیبایی نبوده است. اگر واقعا می‌خواهید یک جلوه بصری قوی ایجاد کنید ست کردن مبلمان بنفش را انتخاب کنید. آن‌ها مطمئنا به کانون توجه اتاق شما تبدیل می‌شوند.

بنفش به خوبی با خاکستری ست می‌شود بنابراین این پالت رنگی برای اتاق پذیرایی و نشیمن مناسب است. شما می‌توانید دیوارها را به رنگ خاکستری فولادی نقاشی کنید و چند رنگ ملایم چوبی طبیعی صرفا برای اندکی گرما بخشیدن و راحت و دلپذیر شدن فضا اضافه کنید.

این نوع مشابهی از طراحی بالاست با این تفاوت که در این جا مبل راحتی به رنگ سرخ آبی است و رنگ خاکستری دیوار پشت آن ملایم تر انتخاب شده است.

آباژور ایستاده بسیار بزرگ در این جا واقعا یک ویژگی برجسته است. به علاوه کفپوش این اتاق با تخته‌های چوبی در فواصل نامنظم و رنگ قهوه ای خاص نیز جلوه زیبایی به محیط افزوده است.

سخت است که بخواهیم رنگ بنفش را در دسته رنگ‌های گرم و یا سرد طبقه بندی کنیم. بستگی به طیفی که انتخاب می‌کنید ممکن است هر دوی آن را شامل شود. اگر می‌خواهید روی محیط و ظواهر گرم تاکید کنید، سعی کنید چند اکسسوری و دکوری به رنگ قرمز یا نارنجی را نیز به اتاق اضافه کنید.

بنفش در طراحی داخلی سنتی و مدرن اغلب به صورت رنگ شاخص به کار می‌رود اما به کار بردن بنفش در مبلمان سنتی نیز به همان اندازه زیبایی دارد.

یک ست مبل دو نفره یا شزلون می‌تواند عنصر اصلی دکوراسیون در یک اتاق پذیرایی سبک سنتی باشد و این طرح با شومینه، یک لوستر زیبا و فرش پوست گاو تکمیل می‌شود.

مبلمان ال بنفش تیره می‌تواند جلوه برجسته و متمایزی در اتاق تلویزیون یا پذیرایی شما ایجاد کند. بافت مخملی این یکی باعث شده که فوق العاده راحت و نرم به نظر برسد و تابلوی نقاشی بالای آن برای هایلایت کردن رنگ مبلمان به درستی انتخاب شده است.

طیف تیره رنگ بنفش زمانی که تنها با یک وسیله به فضا اضافه شده باشد همانند این تصویر می‌تواند جزء دعوت کننده یک فضا باشد که با دیوارهای کرم، دکوری های خاکستری و روشنایی ملایم در تضاد است.

به همان اندازه که رنگ بنفش فاخر و لوکس است می‌تواند برای دکوراسیون های کژوال یا غیر رسمی به کار رود. به علاوه اگر قصد انتخاب طراحی به سبک گزینشی که شامل انواع مختلفی از رنگ ها، تصاویر و نقش و نگارها می‌شود را دارید این کار با رنگ بنفش امکان پذیر است.

جلوه فضای اتاق تان را می‌توانید با قرار دادن چند کوسن دکوری بر روی مبلمان بنفش لطیف تر و متعادل تر کنید. ممکن است راهی وجود داشته باشد که بتوانید تزئینات گل دار و نواری غیررسمی و رنگ‌های خنثی را به فضای اتاق تان اضافه کنید بدون این که تضاد بین آن‌ها زیادی فاحش باشد.

ما طرفدار سرسخت ترکیب رنگ چوبی و بنفش هستیم. از نظر ما کنتراست بین این دو بسیار زیباست و راهی برای متعادل کردن فضای اتاق است و در حالت ایده آل بهتر است بقیه دکوراسیون به رنگ خنثی باقی بماند.

آباژور ایستاده آبی کمرنگ در این  اتاق پذیرایی سبک گلچین قطعا یک ویژگی غیر منتظره است. این آباژور که کنار مبل بنفش قرار گرفته است فضای اتاق را شاد و پرهیجان می‌کند. این نوعی شیطنت ظریف است که در بسیاری از طراحی‌های سبک گزینشی(گلچین) به کار رفته است.

اگر دوست دارید دکوراسیون اشرافی و سلطنتی داشته باشید ست کردن مبلمان بنفش را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید. داشتن یک شومینه و همچنین یک تابلوی نقاشی که به درستی انتخاب شده کمک زیادی به این قضیه می‌کند.

اگر بنفش رنگ مورد علاقه تان است با انتخاب  درست دکوری ها در جای جای اتاق تان رنگ بنفش را بپاشید و مطمئن شوید که انجسام دکوراسیون تان حفظ شده است. بنابراین اگر مبلمان بنفش را انتخاب کردید، چند دکوری یا وسایل کوچک تر در این رنگ را نیز اضافه کنید.

اما اگر می‌خواهید که واقعا مبلمان اتاق تان ظاهری برجسته و متمایز داشته باشد صرفا روی رنگ متمرکز نشوید. این مبل دارای انحنا و شکل زیبایی است که با طرح روی فرش و طرح هندسی پنل های چوبی روی دیوار ترکیب شده است و نتیجه خاص و جالبی را پدید آورده است.

 

 

 

 

 

ست کردن مبلمان بنفش

تحریریه پویانو: سجادی