چطور ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب بخریم؟

خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب

چطور ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب بخریم؟

خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب ؛ هر اتاق خواب باید با تعداد، طرح و اشکال درستی از مبلمان مجهز شده باشد. این می‌تواند فضای اتاق را به عنوان گوشه دنجی بعد از یک روز کاری طولانی، گرم تر و دلپذیرتر کند.

تهیه ست و سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب ، تضمین کننده این است که قادر خواهید بود از اتاق خواب خود به گونه ای که می‌خواهید استفاده کنید.

اما خرید ست اتاق خواب به سادگی خرید یک ساندویچ نیست و شما باید درباره آن فکر کنید تا پول و هزینه تان هدر نرود. در مورد هزینه، این را در نظر داشته باشید که قبل از اقدام برای خرید ست اتاق خواب بودجه تان را تعیین کنید.

این شما را در گلچین کردن بهتر انتخاب‌های تان هنگام خرید کمک می‌کند. اگر با توجه به بودجه خود خرج کنید نه تنها قادرید وسایلی انتخاب کنید که با هزینه اختصاص داده شده همخوانی دارند بلکه می‌توانند با اتاق خواب تان نیز هماهنگ شوند. اکنون به راهنمای زیر در مورد نحوه خرید ست مبلمان و سرویس اتاق خواب توجه کنید.

01 خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب
خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب

1-اندازه اتاق خواب را تعیین کنید

البته که مهم است اندازه و ابعاد اتاق خواب خود را بدانید چرا که این می‌تواند شما را در بررسی این که چه چیزی نیاز دارید و مبلمان اتاق خواب تان چقدر می‌توانند بزرگ یا کوچک باشد کمک می‌کند.

می‌توانید ابعاد اتاق خواب تان را به دست بیاورید تا اندازه تقریبی مبلمان تان را برآورد کنید. با این کار درخواهید یافت که چه تعداد وسیله را می‌توانید در داخل اتاق خواب جا بدهید.

02

2-روی طراحی و دیزاین اتاق خواب تان تصمیم بگیرید

دیزاین اتاق خواب شما چیزی است که موقع تهیه ست مبلمان باید به آن توجه کنید. باید دیزاین اتاق خواب تان را بدانید تا بتوانید ست مبلمان و سرویس خوابی هماهنگ برای آن انتخاب کنید.

03 خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب
خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب

3-سبک زندگی خود را ارزیابی کنید

اتاق خواب شما جایی است که بعد از یک روز طولانی کاری در آن به استراحت می‌پردازید. اگر می‌خواهید احساس راحتی بیشتر داشته باشید، می‌توانید تخت خوابی بزرگتر تهیه کنید مخصوصا اگر با فرد دیگری در استفاده از آن سهیم هستید.

مبلمان شما باید با سبک زندگی مطلوب تان هماهنگ باشد. اگر کلکسیونی برای به نمایش گذاشتن یا اشیاء قیمتی برای نگهداشتن دارید، باید مبلمانی را انتخاب کنید که بتوانید از آن برای این موارد استفاده کنید. سعی کنید شخصیت و روحیات خود را با ست اتاق خواب خود ترکیب کنید.

04

4-الزامات ذخیره سازی و نگهداری وسایل

همانطور که در چند خط گذشته ذکر کردیم ممکن است شما نیاز به فضای بیشتری برای نگهداشتن وسایل خود داشته باشید. اگر این مورد برای شما هم صدق می‌کند، می‌توانید علاوه بر تهیه کابینت‌ها و کمدها، تخت خواب‌های کشودار تهیه کنید. حتی لاوست ها و نیمکت‌ هایی نیز هستند که فضاهایی برای نگهداشتن وسایلی که استفاده می‌کنید دارند.

05

5-انتخاب نوع متریال

متریال‌های مبلمان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. آن ها می‌توانند چوبی، پلاستیکی یا فلزی باشند. هنگام انتخاب نوع متریال، سعی کنید به طراحی و هزینه آن‌ها توجه کنید. در ضمن باید کیفیت و ماندگاری آن را بسته به نحوه استفاده خود ارزیابی کنید.

خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب ؛ تخت خواب
خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب ؛ تخت خواب

6-در مورد اجزای سرویس خواب خود تصمیم گیری کنید

چه وسایلی هستند که به آن ها در اتاق خواب تان نیاز دارید؟ این وسایل را قبل از اقدام برای خرید مشخص کنید. لیست خرید اتاق خواب خود را با وسایلی نظیر تخت، پاتختی، کمد و دیگر وسایل تکمیل کنید. در حین انجام این کار، فراموش نکنید که به نکته شماره 1 برگشته و اندازه اتاق خواب تان را مد نظر قرار دهید. اطمینان یابید که اتاق خواب خود را با انتخاب وسایل و مبلمان زیاد شلوغ و درهم ریخته نمی‌کنید.

07

7-انتخاب تم و رنگ

سرویس خواب‌ها و ست مبلمان اتاق خواب در طرح‌ها و رنگ های مختلفی عرضه می‌شوند. ارزیابی کنید که می‌خواهید ست اتاق خواب تان از نظر رنگی چطور باشد. رنگ‌ها را به درستی انتخاب کنید تا در اتاق خواب تان نمای خوبی داشته باشند. سرویس خواب‌های رنگ تیره در اتاق خواب های روشن خوش نماتر هستند درحالی که سرویس خواب های رنگ روشن ترجیحا مناسب اتاق خواب‌های تاریک تر می‌باشند.

08 خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب ؛ تخت خواب
خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب ؛ تخت خواب

8-اهمیت کیفیت

کیفیت همیشه مهم است. شما می‌توانید در مورد برندها تحقیق کرده تا بدانید که آیا سرویس خوابی که می خرید دوام و کیفیت خوب دارد یا نه. گذشته از کیفیت، شما باید به میزان راحت بودن خود هنگام خرید یک تخت نیز توجه کنید.

9

9-بررسی ویژگی ها

برخی از ست‌های اتاق خواب ویژگی های خاصی دارند که آن‌ها را از دیگر ست ها متمایز می کند. تخت خواب هایی هستند که اسپیکر  دارند یا دارای لامپ هایی روی تاج خود می‌باشند.

به ویژگی های خاص سرویس خوابی که می‌خواهید بخرید نگاه کنید تا بدانید آیا هزینه ای که برای آن می‌پردازید ارزشش را دارد یا نه. به علاوه، این ویژگی‌ها ممکن است با سبک زندگی شما هماهنگ شده و آن را برای شما به انتخابی عالی و ویژه تبدیل کنند.

10 خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب
خرید ست مبلمان اتاق خواب یا سرویس خواب

10-ترکیب و هماهنگ کنید

شما واقعا مجبور نیستید که ست مبلمانی برای اتاق خواب خود بخرید که رنگ‌ها و سبک آن کاملا با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

می‌توانید مبلمان اتاق خواب خود را ترکیب و هماهنگ کنید تا به جلوه ای التقاطی دست پیدا کنید. این می‌تواند به شما آزادی خلاقانه تری در هنگام چیدمان مبلمان و دکوراسیون اتاق خواب تان بدهد.

خرید ست اتاق خواب مناسب ممکن است در نهایت رضایت بخش باشد چرا که نه تنها به اتاق خوابی با طراحی خود دست می یابید بلکه چیزی را دریافت می‌کنید که کاملا مطابق با نیازها و خواسته‌های شماست.

اکنون، اگر قصد خرید سرویس خواب دارید، نکته های بالا را مرور کنید تا بهتر انتخاب کنید.

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover