سبک پاپ آرت در طراحی داخلی منزل : با رنگ ها آشتی کنید!

سبک پاپ آرت در طراحی داخلی منزل : با رنگ ها آشتی کنید!

سبک پاپ آرت : پاپ آرت یا هنر عامه پسند، یک جنبش هنری در زمینه هنرهای تجسمی در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی بود که به طور مستقل در انگلستان و ایالات متحده آمریکا شکل گرفت. پاپ آرت سوژه‌هایش را از فرهنگ همگانی می‌گرفت. این جنبش هنری نه تنها بر هنرمندان پس از خود تأثیرگذار بود بلکه به طرز گسترده‌ای گرافیک، مد و تبلیغات را نیز متأثر کرد. دستمایه‌های هنر پاپ جامعه‌ای بود که فراوانی اشیاء مصرفی و تأثیر رسانه‌های جمعی در آن به سرعت رو به گسترش بود ولی هنرمندان این جنبش پیش از آنکه در پی تقبیح یا تقدیس فرهنگ چنین جامعه‌ای باشند، سعی در استفاده از آن در آثارشان و بازنمایی زندگی روزمره را داشتند.

پاپ آرت می تواند یک انتخاب جسورانه و متفاوت باشد. افرادی که تمایز و خاص بودن را ترجیح می دهند و به دنبال خصوصیات منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی هستند، با ویژگی های این سبک ارتباط خوبی برقرار می کنند. سبک پاپ آرت در طراحی داخلی هم کاربرد دارد و اجرای آن با استفاده از تصاویر کارتونی، آگهی های تبلیغاتی، پوسترهای رنگی و نقوش مختلف روی دیوار و مبلمان انجام می شود. تنوع بی نظیر رنگ های شاد و جذاب در طراحی داخلی با این سبک، آن را از دیگر سبک ها متمایز می کند. اگر شما به استفاده از عناصر مذکور و رنگ های خاص در طراحی داخلی و چیدمان علاقه مند هستید، می توانید پاپ آرت را به عنوان سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید و با اجرای این سبک، زندگی در یک فضای متفاوت و جذاب را تجربه کنید.

در این مطلب، روش هایی برای اجرای این سبک در دکوراسیون منزل معرفی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

رنگ های پاپ آرت

پاپ آرت به خاطر استفاده خاص و برجسته از رنگ های جذاب و عموما بدون کاربرد در طراحی داخلی از دیگر سبک ها متمایز می شود. در واقع، این سبک با رنگ هایی سروکار دارد که معمولا به آن صورت در طراحی داخلی استفاده نمی شوند. رنگ های مورد استفاده در پاپ آرت، رنگ های شاد هستند، مثل زرد، صورتی، قرمز، نارنجی، سبز و موارد دیگر که معمولا در ترکیب با یکدیگر و بدون در نظر گرفتن قواعد سخت ترکیب رنگ به کار می روند و یک رنگین کمان فوق العاده می سازند.

کاغذ دیواری پاپ آرت

اگر می خواهید با یک حرکت ساده و قوی، سبک پاپ آرت را به دکوراسیون منزل تان بیاورید، می توانید از کاغذ دیواری های این سبک استفاده کنید. کاغذ دیواری هایی که دارای نقوش خاص و حتی عجیب و غریب هستند و رنگ های شاد و متنوعی دارند برای دکوراسیون پاپ آرت مناسب می باشند. همچنین کاغذ دیواری هایی که در طراحی آن ها از نقوش و تصاویر کارتونی استفاده شده نیز کاربرد وسیعی در طراحی داخلی به سبک پاپ آرت دارند.

مبلمان پاپ آرت

برای این که دکوراسیون به سبک پاپ آرت را تجربه کنید، باید انتخاب های هیجان انگیز انجام دهید و برای این کار هم نیاز به کنار گذاشتن اصول دارید. شما باید در انتخاب مبلمان خود به سراغ مدل هایی بروید که شاید نمونه شان پیدا نشود. از فرم های خاص تبعیت کنید و به دنبال مبلمانی باشید که شکل آن ها هیچ شباهتی با مبلمان عادی و مرسوم در دکوراسیون منزل ندارد. میزها، صندلی ها و کاناپه خود را از میان انواع جذاب و متفاوت انتخاب کنید و در ترکیب با هم به کار ببرید.

کوسن های پاپ آرت

کوسن ها هم می توانند برای اجرای این سبک به کارتان بیایند. اصولا کوسن ها گزینه های کوچکی هستند که تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون می گذارند و از آن جا که به کارگیری آن ها یک حرکت افراطی نیست، شما را دلزده نمی کنند. اگر دوست دارید سبک پاپ آرت را در کنار سبک دیگری به کار بگیرید یا هنوز آن قدر شهامت پیدا نکرده اید که آن را به صورت کامل اجرا کنید، می توانید از کوسن ها استفاده نمایید. این کوسن ها در کنار مبل های ساده و تک رنگ، خیلی زیبا می شوند.

لوازم دکوری پاپ آرت

دنیای لوازم دکوری پاپ آرت خیلی متنوع است. با وجود رنگ ها و فرم های مختلفی که در میان دکوراتیوهای سبک پاپ آرت وجود دارد، شما می توانید هزاران گزینه برای انتخاب داشته باشید. لوازم دکوری پاپ آرت دارای مشخصه های منحصر به فردی هستند. این لوازم، فرم های عموما نامتعارفی دارند و شاید نقوشی را به نمایش بگذارند که برای شما مفهوم خاصی نداشته باشد. رنگ ها نیز عموما شاد هستند و در بسیاری از موارد، استفاده از چند رنگ به صورت همزمان دیده می شود.

تابلوهای پاپ آرت

یکی از چیزهایی که در سبک پاپ آرت شناخته شده است، استفاده از تابلوهایی است که تصاویر کارتونی با رنگ های خاص را به نمایش می گذارند. تابلوها نقش مهمی در دکوراسیون پاپ آرت دارند و جزو مهم ترین فاکتورهای طراحی داخلی طبق این سبک می باشند. تابلوهای پاپ آرت به ندرت تک رنگ بوده و اکثر آن ها از نقوش مختلف و رنگ های متنوع تشکیل شده اند.

 

 

 

تحریریه پویانو