سبک های طراحی داخلی غیرمتعارف برای خانه‌های شما

سبک های طراحی داخلی غیرمتعارف برای خانه‌های شما

سبک های طراحی داخلی غیرمتعارف : شاید تا به حال در مورد سبک‌های مختلف طراحی داخلی چیزهای زیادی دیده یا شنیده باشید که بسیار پرطرفدار و محبوب باشند مثل سبک های طراحی معاصر، مدرن، پرزرق و برق، کلاسیک، تلفیقی و غیره. اما در حال حاضر که نوآوری و خلاقیت کنترل جریان بازار را در دست گرفته، هر روز سبک طراحی جدیدی برای طراحی داخلی خانه ها متولد می‌شود.

بنابراین اگر به جای پیاده کردن سبک‌های پیشگام برای شخصی سازی فضای خود و بیان دقیق و روشن از این که واقعا که هستید و سبک زندگی شما چیست از سبک‌های طراحی کلیشه‌ای و متداول استفاده کنید بی‌معنی و کم ارزش به نظر می‌رسد.

با این حال، این بدان معنا نیست که بدون برنامه ریزی عمل کنید و طراحی‌های داخلی را خودسرانه و بدون هیچ دانش اولیه انجام دهید. توصیه می‌کنیم مجله های پرطرفدار طراحی دکوراسیون را بخوانید، به جمع آوری اطلاعات بپردازید و سپس ببینید روندهای طراحی به کدام سو پیش می‌روند. بنابراین محتاطانه عمل کنید و برای منزل خود سبکی سفارشی و خاص بیافرینید.

به علاوه شما می‌توانید چیزی را انتخاب کنید که این روزها خیلی رایج نیست ولی هنوز نوعی جذابیت بصری دارد که می تواند به خانه شما چهره تازه‌ای بدهد.

اگر دارای سلایق خاص و غیرمتعارف هستید یا به سبک های طراحی غیررایج و خاص فکر می‌اندیشید، ما در زیر برای شما برخی از جزئیات این نوع طراحی های داخلی را گردآوری کرده ایم.

با ایده‌های ذکر شده در زیر، ما قصد داریم برخی از سبک های طراحی غیرمتعارف که فکر می‌کنیم کمک زیادی برای برنامه ریزی و طرح بندی پروژه تغییر دکوراسیون خانه شما خواهد بود معرفی کنیم.

این سبک های طراحی بسیار دلپذیر هستند و به شیوه‌ای غیر متعارف محیطی آرامش بخش و دل انگیز فراهم می‌کنند. در ادامه با پویانو همراه باشید:

1- سبک طراحی بوهمیا

سبک طراحی بوهمیا با آمیزه‌ای از حس تمایز و شگفتی پر از رنگ های پرجنب و جوش است. جوهره‌ی سبک طراحی داخلی بوهمیایی تجربه و سبکباری است.

 برای ایجاد یک محیط گرم و صمیمی باید منسوجات را با یکدیگر ترکیب کنید. اگرچه ممکن است این نوع طراحی شلوغ به نظر برسد اما در پشت هر کدام از متریال‌ها و اشیاء موجود هدف و منظوری نهفته است.

سبک بوهمیا با جریان طراحی‌های پرطرفدار امروز هم سو است و داغ ترین طراحی‌ها بازنگری خوبی به آن داشته اند.

در حال حاضر، تقاضا برای رنگ‌های روشن و پارچه ها ومسنوجات گلدار شکیل بسیار بالاست که همین کمک می‌کند بتوانید جلوه‌ای از سبک بوهمیایی را بدون تعمیرات و تغییرات اساسی به فضای تان بیاورید.

2- سبک طراحی ژاپنی ذن

طراحی خیره کننده و حیرت آور ژاپنی ذن از عناصر چوب و سنگ طبیعی تشکیل شده است. تاکید آن بر روی اصول ذن در مورد سبک باری فضا و عملکرد استورا است و به عنوان یکی از پرروح ترین و آرامش بخش ترین طراحی‌ها در نظر گرفته می‌شود. عمدتا در آن تن های خاکی و مبلمان کم ارتفاع دیده می‌شود که برای ایجاد یک پیوند محکم بین محیط طبیعی بیرون و فضای داخل خانه استفاده می‌شود.

این که طراحی داخلی ذن ژاپنی بر پایه معماری مینیمالیست و شکل ارگانیک ساخته شده است به ایجاد تغییرات عالی در اتاق تان کمک می‌کند و جریان یکپارچه ای بین فضای بیرون و داخل خانه تان ایجاد می‌کند. تعادل، سادگی، خطوط مینیمالیستی، لطافت، صندلی‌های کم ارتفاع و غیره، همگی برخی از شاخصه‌های کلیدی سبک طراحی ذن ژاپنی هستند.

3- طراحی داخلی به سبک مراکشی

اگر می‌خواهید سبک لذت بخش و جذابی برای خانه خود داشته باشید، آنگاه سبک طراحی داخلی مراکشی می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

 در چنین سبک طراحی، رنگ های غنی که به شدت تحت تاثیر طراحی های سبک اسپانیایی، عربی و فرانسوی قرار گرفته اند به طور فزاینده ای استفاده می‌شوند تا حسی از آرامش و لطافت عاشقانه و صمیمی را به ارمغان بیاورد.

طرح و بافت های زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرند تا طراحی داخلی بسیار جذابی را فراهم بیاورند.

علاوه بر این، سبک طراحی مراکشی دارای شاخصه هایی چون درب های قوس دار، حکاکی های پیچیده، کاشی‌های تزئینی، حیاط‌های کوهستانی، پارچه های گلدار و غیره است تا رایحه سنتی غنی و جذابیت چشم نواز درون یک محیط ایجاد کند.

4- سبک طراحی مینیمالیست

برای داشتن سبک طراحی مینیمالیستی، در وهله اول باید فضای خود را خلوت و منظم کنید.

 این جنبه بسیار اساسی این نوع سبک دکوراسیون است. ابتدا تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌خواهید نگهدارید و از شر چه چیزی خلاص شوید. این سادگی در بهترین حالت است و از تفکر «هر چه کمتر بهتر» پیروی می‌کند.

این سبک از طراحی داخلی ژاپنی الهام گرفته شده است که در آن تاکیدها بر روی استفاده تنها از عناصر اصلی است.

 بنابراین از استفاده زیاد از آثار هنری اجتناب کنید و به جای آن به دنبال قطعه‌های اصلاح نشده و خام بگردید تا طرحی جسورانه خلق کنید.

رنگ های دیوارها نیز مهم هستند و باید ترجیحا از رنگ‌های سفید یا رنگ های مات خاکستری، بژ، گندمی و …استفاده کنید. برای کسب نتیجه بهتر، به دنبال تخته‌های بلند برای کفپوش خود باشید. به علاوه، بهتر است کفپوش تان بتنی صیقلی با موزاییک های سنگی بزرگ باشد که به طور کامل از سبک طراحی داخلی مینیمال پشتیبانی کند.

5- سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی ریشه در جنبش‌های قرون وسطی دارد که ظاهر پوپولیستی و کم توجهی را به پیش آورد.

 ویژگی این سبک تن های آرام و خاکی و خطوط گرد است.

این سبک ترکیبی جذاب از اشکال انتزاعی و طرح‌های داخلی هنری است. در این سبک زیبایی، سادگی و سودمندی موج می زند و تزئینات به صورت حداقلی استفاده می‌شود.

  کل فضای سبک اسکاندیناوی کاملا شیک و کاربردی است. جایی که شما بومی از کوسن ها، مبلمان، لوازم دکوری ترئینی و رنگ های مجلل پخش شده در سرتاسر اتاق را مشاهده می‌کنید.

6-سبک طراحی انتقالی

سبک طراحی انتقالی بعد از اتحاد عناصر، پارچه ها و مبلمان مدرن و سنتی متولد شد و به دکوراسیونی ماندگار با جلوه‌ای آمیخته از سبک کلاسیک تبدیل شد. اگرچه که تم‌های مدرن و سنتی دارای عناصر متضاد در طراحی‌های شان هستند، اما سبک انتقالی یا گذرا راه میانبری برای ایجاد تعادل بین این دو برمی‌گزیند.

 این سبک تلفیقی از طرح های رنگی خنثی، خطوط ظریف، منحنی های تودرتو و لوازم جانبی اصلاح شده و جلایافته است. این سبک طراحی به جای ایجاد فضای بسیار تزئینی و چیدمان پرزرق و برق بیشتر روی عملکرد و راحتی ساکنان خانه استوار است تا برای سبک زندگی‌های پرمشغله مناسب باشد.

در سبک انتقالی، شما نمی‌توانید مقیاس وسیعی از قطعات مبلمان و اثاثیه را پیدا کنید اما عناصر به دقت انتخاب شده نظیر پالت رنگی خنثی، پارچه های بافت گرهی، چرم های پلاستیکی و دیگر قاب های نقره ای با زمینه های پیچیده هستند که دقیقا بیانگر طراحی سبک انتقالی می‌باشند.

به طور خلاصه، سبک طراحی داخلی انتقالی دارای شاخصه‌هایی است که برای همیشه ظاهرش تازه و پویا و چشم نواز می‌ماند بدون این که ظاهری عجیب و غریب داشته باشد.

7- سبک طراحی صنعتی مدرن

این سبک یکی از رهاوردهای دوره صنعتی آغاز قرن بیستم است. از مشخصه‌های آن می توان به آجرهای بدون پوشش، استفاده مکرر از استیل خام، طرح‌های رنگ مسی و قطعات چوبی روستایی اشاره کرد.

 سبک صنعتی مدرن، نمونه‌ای از زیبایی شناسی مدرن امروزی است. در این سبک نمای خام و اصلاح نشده با به نمایش گذاشتن سطوح فلزی و چوبی، تن‌های خنثی و مبلمان سبک وینتیج در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

این سبک بسیار پرطرفدار مفهومی از آزادی را ترسیم می‌کند که اگر دوستدار طراحی های صنعتی و محیط های داخلی شیک هستید با ادغام عناصر شاخص در سبک خودتان نظیر کانال ها و اتصالات بیرون زده، براکت های فلزی و لوله ها و دیگر قطعات ساخت و ساز می‌توانید آزادی عمل بیشتری داشته باشید. برخی از علاقه مندان این سبک شیک نه تنها به خاطر شیک بودن بلکه به خاطر کاربردی بودن آن طرفدار این ظاهر صنعتی پیشرفته هستند.

8- طراحی داخلی سبک کلبه جنگلی/ساحلی/دریایی

سبک دریایی فضای کلبه های کنار ساحل را تداعی می‌کند. از شاخصه های این سبک می توان به قطعات چوبی پرداخت نشده، صدف های دریایی در شیشه‌های شفاف و طناب های کنفی که محیطی آرام و بی تکلف فراهم می‌کند اشاره کرد.

این سبک به طور واضح از دریا، قایق ها و کشتی ها به همراه جلوه های ضعیفی از مسافرت و تعطیلات الهام گرفته شده است. خروجی آن سبک شیک ساحلی است که لطافت آن واقعا روح شما را نوازش می‌کند.

خانه هایی با پنجره‌های دیوار به دیوار بزرگ که روبروی منظره زیبای اقیانوس یا جلوه یک باغ شگفت انگیز است فوق العاده خیره کننده تر به نظر می‌رسد اگر در آن ها سبک ساحلی یا کلبه جنگلی را پیاده کنید.

به علاوه، مبلمان چوب بامبو همراه با چند دسته رنگ مرجانی و سبز که در اطراف فضای خانه تان پخش شده باشد قطعا یک سبک زندگی عالی برای دوستداران ساحل و دریا فراهم می‌کند.

9- سبک طراحی داخلی ماوریک

ماوریک «Maverick» به معنای خودسر و گستاخ است و همانطور که از اسم آن می‌توان حدس زد به هیچ مفاهیم یا قواعد از پیش تعریف شده‌ای پایبند نیست.

این واقعا الهام گرفته از زندگی امروزی مدرن است که در تلاش است چیزهایی را آزمایش کند تا چیزی خاص و خارق العاده بیافریند. بنابراین این نوع دکوراسیون بسیار هوشمندانه، غیرعادی و غیرمتعارف است.

 به منظور پیاده کردن جلوه ماوریک در داخل منزل تان، می‌توانید به صورت تصادفی رنگ ها را برای دیوارها انتخاب کنید و در آن ها تغییراتی ایجاد کنید تا جلوه‌های جذابی ایجاد شود.

علاوه بر این، با همپوشانی حجم ها و پیوستن به عناصر مختلف در واقع سبک ماوریک متولد می‌شود که ممکن است ظاهر آن زننده به نظر برسد اما یک جلوه خاص و منحصربه فرد است.

10- سبک طراحی های تک (Hightech)

این که طراحی به سبک هایتک فوق العاده با بقیه دیگر سبک ها متفاوت است باعث شده به انتخابی محبوب برای علاقه مندان طراحی تبدیل شود. این سبک در رویکرد خود بسیار ابتکاری و مدرن است که هر واحد طراحی آن نه تنها مثل سبک ماوریک برپایه انتخاب تصادفی نیست بلکه بخشی از یک ساختار یکپارچه را تشکیل می‌دهد.

تاکید اصلی این سبک روی ساختار مبلمان و اثاثیه است و به دنبال آن است که با باز و بستن دریچه‌ها، لوله ها، کانال های هوا و غیره فضایی با ساختاری پیچیده ایجاد کند.

از آن جایی که لوله‌ها و فلزات بخش ضروری عناصر طراحی های تک هستند، از ویژگی های آن می‌توان به رنگ های غالب سیاه، متالیک نقره ای و سفید اشاره کرد. جالب است بدانید که این سبک طراحی با زیبایی عملکرد فضا برابر در نظر گرفته می‌شود و از متریال های بازیافتی و مصنوعی به طور سومندانه ای استفاده می‌کند تا به طراحی های سفارشی و خاص منجر شود.

 چند طرح انتزاعی انتخاب کنید تا به این طرح زیبایی و جذابیت بیشتر ببخشید و با ترکیب فناوری های مدرن و جریان قوی از ساختارگرایی کنتراست هایی خشن ایجاد کنید.

گذشته از همه ی این‌ها، سبک های طراحی به پایان نرسیدند و شما می‌توانید سبک های منحصربه فرد تر بیشتر و بیشتری را کشف کنید که می‌توانند خانه شما را به بهشتی جادویی بر روی کره زمین تبدیل کنند.

 

 

 

 

سبک های طراحی داخلی غیرمتعارف

تحریریه پویانو: سجادی