سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل: چشم انداز ساحل را به فضای زندگی خود بیاورید!

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل: چشم انداز ساحل را به فضای زندگی خود بیاورید!

سبک مدیترانه ای در دکوراسیون منزل: چشم انداز ساحل را به فضای زندگی خود بیاورید! ؛ سبک مدیترانه ای را چقدر می شناسید؟ احتمالا این سبک به اندازه دیگر سبک ها برای شما آشنا نیست که به خاطر ماهیت آن می باشد. سبک مدیترانه ای از زیبایی در عین سادگی برخوردار است. حضور عناصر روستیک در این سبک به طور قابل توجهی مهم است. مصالح این سبک به نگهداری کمی نیاز دارند، رنگ ها به دو دسته جیغ و خاکی در کنار هم دسته بندی می شوند، آهن و تجهیزاتی از جنس آن در فرم فرفورژه به چشم می خورند، فضاها کاملا نورانی و روشن در نظر گرفته می شوند و تجملات در سطح پایین نگه داشته می شوند. با وجود همه این خصوصیات می توان گفت که سبک مدیترانه ای کاملا متمایز از سایر سبک های دکوراسیون است و انتخابی خواهد بود که شما را با یک منظره جدید رو به رو می کند. اگر به این سبک و خصوصیات آن علاقه دارید، برای آشنایی بیش تر با حال و هوای آن همراه پویانو باشید.

سبک مدیترانه برای چه منازلی مناسب است؟

سبک مدیترانه ای برای منازل ویلایی بیش تر توصیه می شود، چرا که این سبک در قالب یک فضای حیاط دار به گونه بهتری قادر خواهد بود تا خصوصیات خود را به رخ بکشد. سبک مدیترانه ای به طور معمول یادآور سکونت گاه های ساحلی و مناظر زیبای طلوع و غروب آفتاب است. به همین خاطر هم اگر این سبک را در یک آپارتمان اجرا کنید، احتمالا حس و حال خانه های ویلایی را ندارد. با همه این ها هیچ قانونی وجود ندارد که در اجرای سبک مدیترانه ای مانع شما شود. اگر احساس می کنید با تم خیال انگیز این سبک، ارتباط خوبی برقرار می کنید، می توانید قدم به قدم با مراحل اجرای آن پیش بروید و به نتیجه دلخواه برسید. بسته به این که می خواهید تم مدیترانه را در چه مقیاسی به کار ببرید و چقدر بودجه برای تزریق این سبک به دکوراسیون منزل خود در نظر گرفته اید، می توانید از گزینه های مختلفی که در جهت پیاده سازی این سبک در پیش روی شماست، بهترین مورد را انتخاب کنید و خانه رویایی تان را بسازید.

رنگ در سبک مدیترانه ای

رنگ ها در سبک مدیترانه ای می توانند از میان نمونه های جیغ تا خاکی انتخاب شوند. در واقع برای رسیدن به یک ترکیب بهتر و زیباتر خوب است که این رنگ ها در کنار هم به کار بروند. معمولا خانه های مدیترانه ای دارای دیوارهای روشن هستند. رنگ های تند و تیز را می توان برای مبلمان و لوازم دکوری در نظر گرفت یا قسمت هایی از دیوار را به آن ها اختصاص داد. این بستگی به نظر خود شما دارد که رنگ های روشن تر را در پس زمینه قرار دهید یا با جسارت کامل به اجرای یک رنگ جیغ در مقیاس بزرگ بپردازید.

بافت در سبک مدیترانه ای

در سبک مدیترانه ای می توان دیوارهایی را شاهد بود که عموما بافت دارند. کار دیوارهای منازلی که به این سبک آراسته و دکوراسیون می شوند، تنها با یک روکش نهایی رنگ به پایان نمی رسد. شما می توانید بافت های بسیار متنوعی را در نمونه دیوارهای اجرا شده طبق این سبک ببینید. اگر دیوار مورد نظر شما به خودی خود بافت خاصی ندارد و کاملا ساده است، می توانید به راحتی با اضافه کردن برخی مواد مثل دانه های شن و ماسه به سطح آن ها بافت مورد نظر را به وجود آورده و به طور همزمان، حس و حال ساحل را نیز خلق کنید.

کفپوش در سبک مدیترانه ای

کفپوش های مرسوم در دکوراسیون به سبک مدیترانه ای، عموما کاشی هستند. کاشی ها به این خاطر در طراحی داخلی این سبک محبوبیت دارند که نگهداری شان بسیار راحت است، مقاومت بالایی دارند و به طور معمول خنک هستند. مسلما اگر قرار است سبک مدیترانه ای را به دکوراسیون منزل خود دیکته کنید، بهتر است کفپوش های تمام یا قسمتی از فضا که مد نظر دارید را از نوع کاشی در نظر بگیرید. همچنین می توانید کاشی ها را به صورت عناصر دکوراتیو برای تزیین سطح دیوارهای منزل تان نیز به کار بگیرید.

مبلمان در سبک مدیترانه ای

مبلمان در سبک مدیترانه ای، عموما بزرگ، محکم و دارای تم روستیک هستند. روی اکثر مبلمانی که در این سبک به چشم می خورند، حکاکی های دستی وجود دارد. تقریبا هر مبلمانی که تم روستیک داشته باشد برای چیدمان به سبک مدیترانه ای ایده آل خواهد بود. مسلما اگر ست میز و صندلی های نشیمن خود را از این نوع مبلمان تهیه کنید، تم اصلی مدیترانه ای به فضا تزریق می شود. در صورتی که نمی خواهید به سراغ گزینه های بزرگ و پر هزینه بروید، می توانید قطعات کوچک تری با همین خصوصیات تهیه نمایید.

پرده در سبک مدیترانه ای

پرده ها نقش مهمی در دکوراسیون سبک مدیترانه ای دارند. تقریبا پنجره همه اتاق های منزلی که قرار است به این سبک چیدمان شود را باید با پرده آراست. بافت پرده های مورد استفاده در این سبک، عموما سنگین است. پارچه های پنبه ای، ابریشمی و پشمی برای سفارش و دوخت پرده های این سبک پیشنهاد می شوند. شما می توانید پرده خود را از یک نوع پارچه سنگین دوخته و از میل پرده فرفورژه آویزان کنید تا تم این سبک را تکمیل نمایید. همچنین می توانید با باقی مانده پارچه پرده به دوخت کوسن بپردازید.

آهن در سبک مدیترانه ای

آهن از متریال های پرکاربرد در سبک مدیترانه ای به شمار می رود. این متریال در بیش تر قسمت های دکوراسیون این سبک دیده می شود و معمولا هم فقط در یک فرم خاص به نام فرفورژه اجرا می شود. آهن می تواند از طراحی یک درب بزرگ در ورودی منزل گرفته تا قسمت های کوچک تر مثل آباژورها، شمعدان ها، لوسترها و دیگر لوازم دکوری در هر جای منزل کاربرد داشته باشد. اگر اجرای قطعات از جنس آهن و به شکل فرفورژه برای شما هزینه بیش از حد در پی دارد، می توانید از اسپری رنگ برای شبیه سازی ظاهر آن استفاده کنید.

نور در سبک مدیترانه ای

نور یکی دیگر از شاخصه های مهم سبک مدیترانه ای به شمار می رود. در منازلی که به سبک مدیترانه ای دکوراسیون می شوند، نور همیشه به فراوانی حضور دارد و همه فضاها را پر می کند. خانه های این سبک، عموما پنجره های بزرگ دارند و نور را تا جایی که امکان دارد به فضای داخلی دعوت می کنند. برای بیش تر کردن میزان نور فضا می توان از رنگ های روشن تر در اجرای دکوراسیون استفاده کرد. همچنین می توان از پرداخت های صیقلی و براق و آینه ها برای انعکاس بیش تر نور کمک گرفت.

تحریریه پویانو