سبک فرانسوی در طراحی داخلی – یک سبک کلاسیک

سبک فرانسوی در طراحی داخلی – یک سبک کلاسیک

سبک فرانسوی در طراحی داخلی در قرن 18 میلادی پدیدار شد، و از آن زمان تا به حال، نه تنها قلب ساکنین فرانسه را تسخیر کرده است، بلکه همچنین در بخش های دیگر جهان نیز محبوبیت پیدا کرد. می توان چنین گفت که طراحی داخلی سبک فرانسوی نوعی ترکیب از سبک هایی اصیل مانند باروک، روکوکو و امپراطوری می باشد.

سبک فرانسوی در طراحی داخلی به طیف رنگی که در فضا استفاده می شود بستگی دارد. استفاده از رنگ صورتی روشن و بنفش یاسی در ترکیب سبز و نقره‌ای بسیار معمول می باشد. در حالی که پوشش کف فضا شامل استفاده از متریال های متنوع و در عین حال منحصر به فرد می باشد. سبک روکوکو نشانه هایی از حساسیت‌ های سبک های اصیل را دارد و آن ها را در قالب استفاده از پالتی که اکثرا از گچ های با رنگ پاستلی تشکیل شده، نشان داده است. سبک باروک به ایجاد تصاویری از اتاق های سلطنتی کمک کرده است، اما بدون آب و تاب بسیار.

در طراحی داخلی به سبک فرانسوی یک فضای پر زرق و برق و پیچیده وجود دارد؛ گرانیت سرامیکی براق و یا سنگ طبیعی جلا داده شده، پارکت یا لمینت به رنگ روشن و با بافت هایی از چوب، به طور معمول در این سبک به کار می روند. کفپوش ها را می توان با توناژ های رنگی روشن در نظر گرفت.

دیوار ها معمولا رنگی مات و یا نیمه مات دارند. در طراحی داخلی رمانتیک فرانسوی می توان از یک کاغذ دیواری با تصویری از پارچه های قدیمی استفاده کرد.

 

ویژگی های سبک فرانسوی در طراحی داخلی :

رنگ های پاستلی

مبلمان یا آینه های آهنی

می توانید از وسایل عتیقه استفاده کنید

قالب سازی

طلا نیز برای این سبک دکوراسیون مناسب می باشد

پارکت یا کاشی های براق برای کف سازی ها

شومینه

سقف های بلند

 

رنگ بندی سبک فرانسوی در طراحی داخلی :

فضای داخلی در این سبک با استفاده از رنگ های پاستلی طراحی می شود: بژ، سفید، صورتی کم رنگ، کاراملی، آبی کم رنگ، زرد کم رنگ، سبز کم رنگ. رنگ های تیره تر ممکن است در مبلمان پدیدار شوند: قهوه ای، برنز و خاکستری. از دیگر رنگ ها نیز می توان برای ایجاد کنتراست روشن در فضا استفاده کرد (عمدتاً در اسباب و لوازم جانبی) قرمز، نارنجی، آبی و طلایی.

عوامل اجرایی کار در سبک فرانسوی:

دیوار ها: دو نکته اساسی در دیوار های این سبک حائز اهمیت می باشد: صافی و بافت.

عامل اول با رنگ کردن دیوارها با توناژی از رنگ های پاستلی به دست می آید.

عامل دوم مشوق استفاده طراحان از کاغذ دیواری هایی با طرح های زیبا می باشد برای مثال کاغذدیواری های منبت کاری شده، بافت ‌دار و پارچه ای.

کف سازی ها: برای سطح زمین فضا بهترین روش استفاده از پارکت های به رنگ کهربایی روشن می باشد. علاوه بر این می ‌توان از کاشی ‌های براق با الگو های طلایی رنگ غیرمعمول استفاده کرد.

سقف : سطح سقف بهتر است با لایه ای گچی پوشانده شود و همچنین باید با عناصری ساخته شده است گچ بری های پلی یورتن تکمیل شود.

طراحی سالن نشیمن به سبک کلاسیک فرانسوی:

بیایید با رنگ دیوارهای فضا شروع کنیم. سالن زمانی که دیوارهایی به رنگ روشن داشته باشد عالی به نظر می رسد. کف فضا نیز باید رنگی تیره تر نسبت به رنگ دیوارها داشته باشد و سقف نیز سفید رنگ باشد. برای ایجاد سبک فرانسوی در سالن باید از مبلمانی نرم استفاده شود که در عین زیبایی، دسته ها و پایه های بلند چوبی نیز داشته باشند. رنگ ‌های مبلمان و صندلی های راحتی می تواند متنوع باشد مانند رنگ خاکستری، قهوه ای، بژ یا توناژهایی از سفید. همین رنگ ها را می توان برای قفسه یا کمدی در فضا و یک میز عسلی به کار برد. این میز عسلی می تواند از چوب ساخته شده باشد با تعداد زیادی کنده کاری ظریف روی آن، یا از فلز ساخته شود با عناصری از چکش کاری های ظریف.

بخش تزیینی را نباید نادیده گرفت؛ تصاویری با فریم های زیبا و آینه های قاب گرفته عظیم گزینه های به شدت مناسبی برای تزیین دیوارهای فضا هستند. همچنین می توانید از لامپ‌های رومیزی شیک، لوستر های حجیم، شمعدان های چکش کاری شده، گلدان های بزرگ، شومینه، کوسن هایی با گلدوزی های طلایی و همچنین پرده های ابریشمی استفاده کنید.

طراحی اتاق خواب به سبک فرانسوی:

همان طور که قبلاً اشاره کردیم دیوار ها باید رنگی روشن داشته باشند. طراحی داخلی اتاق خواب با توناژ رنگ شنی عالی خواهد بود، همراه با تغییر رنگی نرم به سمت پالت طلایی. کف فضا می تواند به طور کامل با یک فرش نرم پوشیده شود با همان توناژ رنگی شنی یا بژ. روتختی ها و بالش های تزیینی باید به شکل ایده آلی با دیزاین کلی اتاق هماهنگ باشند، بنابراین پالت روشنی از رنگ شیری می ‌تواند در طراحی به سبک کلاسیک فرانسوی مناسب باشد. می توانید اتاق را با عکس ها، آینه ها، دیوارکوب ها و گلدان های بزرگ تزیین کنید.

 طراحی حمام به سبک فرانسوی:

اول از همه حمام باید تا جای ممکن تمی روشن داشته باشد. از این رو وجود یک پنجره در این فضا مزیت محسوب می شود. اما اگر حتی هیچ پنجره ای وجود نداشته باشد، می توان با نورهای مصنوعی فضا را پر کرد و انواع چراغ های دیواری و سقفی را به کار گرفت. استفاده از پالت رنگی روشن برای دیوارها، کف و سقف نیز نور بیشتری را به فضا اضافه می‌ کند. بنابراین رنگ کلی حمام باید چیزی بین سفید تا آبی کرمی باشد. اگر میخواهید که فضای حمام کمی رمانتیک تر باشد، می توانید دیوار ها را با کاغذدیواری های گلدار مقاوم در برابر رطوبت بپوشانید.

 

چند نکته برای دکوراسیون فرانسوی :

به یاد داشته باشید که فضای داخلی باید با سادگی، ملایمت و خودداری دیزاین شود، بنابراین بهترین کار حذف تمام عناصر خودنمایی و متظاهرانه است.

طرح کلی باید شیک و زیبا باشد.

استفاده حداقل از لوازم جانبی

در زمان انتخاب مبلمان سعی کنید از نزدیک به آن نگاه کنید یک ” عتیقه ” دارای سبک

گچبری ها را فراموش نکنید، آن ها به تکمیل ظاهر فضا کمک خواهند کرد.

در فضای داخلی شما می توانید با خیال راحت از اشیا طلایی استفاده کنید، اما اعتدال را فراموش نکنید.

 

سبک کلاسیک فرانسوی در طراحی داخلی نماینده ‌ای از گلچین روشه ای مختلف دیزاین داخلی است که دارای پالایش، ثبات و اصالت می باشد، همراه با تمرکز روشن بر دوستانه بودن کاربر بدون هیچ اشاره‌ای به برتری و بزرگ بینی.

 

 

 

 

سبک فرانسوی در طراحی داخلی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: algedra