سبک طراحی مدرن نرم یا Soft Modern برای دکوراسیون منزل

سبک طراحی مدرن نرم یا Soft Modern برای دکوراسیون منزل

سبک طراحی مدرن نرم Soft Modern  ؛ این سبک ترکیب انحناها و رنگ‌های ملایم اما بدون ایجاد شلوغی و ازدحام است که نتیجه رضایت بخشی داشته و برداشت جدید و متعادلی از سبک طراحی مدرن به شمار می‌رود.

سبک مدرن که با خطوط صاف، رنگ‌ های خنثی و حداقل تزئینات تعریف می‌شود از دو دیدگاه متفاوت از طرف افراد دریافت می‌کند. برخی با آغوش باز از این سبک طراحی استقبال کرده و فضای شان را بدون وجود آن نمی‌توانند تصور کنند. برخی دیگر نیز این سبک را سرد و بی‌روح تلقی کرده و دوست ندارند به هیچ شکلی از آن تبعیت کنند.

دیدگاه زیباشناسی سبک مدرن می‌تواند با سیاست محض بدون به هم ریختگی و تزئینات زیاد که دارد حتی یک سبک زندگی را تعریف کند و این همان چیزی است که برای من کمی دشوار است(بخش بدون به هم ریختگی و جزئیات)، چرا که من همیشه چیزهای خاصی را در منزلم دوست دارم که مرا به یاد خاطرات خوبم می‌اندازد. من فکر می‌کنم که سبک مینیمالیست تا حدودی آزاردهنده است. با این حال، یک شخص قطعا می‌تواند از چیزهای تزئینی که دارد دل بکند.

من به تازگی دکوراسیون های زیبایی را در سایت‌های معروف مشاهده کرده ام که با گرم کردن فضای سرد سبک مدرن و آوردن ترکیبی بسیار خردمندانه از تزئینات و جزئیات زیبا، فضای آن ها را بدون این که به شلوغ پرتزئینات شود متعادل کرده اند.

من این سبک طراحی را «سبک مدرن نرم-soft modern» می‌گذارم و این با بسیاری از سبک های مختلف معماری کار می‌کند.

در زیر مشاهده می‌کنید که چطور طراحان معروف از سرتاسر جهان در حال ترکیب کردن لبه‌های انحنادار با خطوط صاف، جفت کردن الگوهای رنگارنگ با رنگ های خنثی و در عین حال حفظ نظم و دوری از به هم ریخته و شلوغ نشان دادن فضاها هستند.

من عاشق این فضا هستم. با خطوط عمدتا راست، تمام لوازم آن بسیار یکدست و مدرن به نظر می‌رسد.

تضاد قوی میز چوبی و کاغذ دیواری علفی روی دیوار با میز کناری سفید جلوه بسیار چشم نوازی دارد. برای بیشتر نرم کردن این فضای مدرن، یک لامپ چوبی ارگانیک روی میز کناری سفید قرار داده شده است. توجه کنید که چطور این لوستر پرزرق و برق کنتراست فاحشی با لبه‌های تیز و مربعی میز زیری خود دارد.

لوازم اصلی این فضا جلوه مدرنی دارند از سایبان بلوطی تخت خواب گرفته تا این صندلی شکیل گوشه تیز که مربوط به Hans Wegner Papa Bear می‌باشد. با این حال، رنگ آبی کاغذ دیواری جیر و پرده های موج دار نمای این اتاق خواب رویایی مدرن را نرم و لطیف کرده است.

سبک طراحی مدرن نرم Soft Modern

مشخصه هندسی این میز عجیب و خاص که با اثر هنری بزرگ روی دیوار هماهنگ شده است طنین انداز سبک مدرن می‌باشد. پالت رنگارنگ اثر هنری و اکسسوری های این اتاق استایل کلی نرم تر و صمیمانه تری ایجاد کرده است.

معماری کلاسیک-مدرن این فضا توسط الگوهای زیگزاگی روی فرش برجسته شده است. تن های جواهری رنگ ها از دل فرش بیرون کشیده شده و در کوسن های روی مبلمان تکرار شده است. اگرچه این فضا آرام و ملایم خوانده نمی‌شود اما همچنان جلوه مدرن و صاف خود را حفظ کرده است.

تنها اضافه کردن ساده این چهارپایه چوبی ارگانیک و پرتاب کردن چند کوسن نارنجی رنگ جلوه این فضا را لطیف و بافت دار کرده است که در صورت نبود آن ها این جا فضایی مدرن با پالت رنگی خنثی می‌بود.

در این اتاق خواب زیبا، خطوط مدرن و کلاسیک تخت ها و پاتختی‌ها با پاشیدن رنگ لیمویی در جای جای اتاق نرم و لطیف شده است. بدون این رنگ قوی یا اکسسوری های هماهنگ، این فضا جلوه مینمالیست تری می‌داشت و چندان دوست داشتنی نبود.

پاشیدن یک رنگ شاد و خیره کننده یکی از روش های ساده برای نرم کردن جزئیات سبک مدرن است.

من این فضای صاف و براق را دوست دارم. دوباره خطوط و اشکال مدرن موجود در کابینت ها و کاشی ها توسط ظاهر خط دار و بلوطی کابینت ها نرم گردیده است. جلوه چوبی و لطیف روی کابینت‌ها کنتراست زیبایی با تمام گوشه های مربعی برقرار کرده است.

اشکال هندسی معمولا به عنوان مدرن تلقی می شوند. اما با اضافه کردن پرده های حریری و مبلمانی با شکل ارگانیک و نیز حداقل تزئینات و به هم ریختگی‌ها جلوه کلی این جا مدرن نرم و لطیف حفظ شده است.

سبک طراحی مدرن نرم Soft Modern

فضای نشستن این اتاق خواب حرفه ای با این لامپ زیبای کلاسیک که مربوط به Design Within Reach می‌باشد آراسته شده است. این پرتو و درخشش فلزی مدرن و سنگ روی میز با انحناهای روی صندلی و میز نرم شده است. پالت رنگی آبی آسمانی،‌سبز فسفری و آلویی بیشتر این فضای رویایی را لطیف کرده است.

در بسیاری از فضاهای مدرن معمولا از پالت رنگی مشکی و سفید استفاده می‌شود و گاهی برخی از رنگ های اصلی را در مقادیر کم به عنوان رنگ های تاکیدی وارد می کنند. اما هیچ قانونی نیست که بگوید شما نمی توانید اشکال مدرن و رنگ های زیبای ملایم را در یک فضا کنارهم بیاورید. سبک سافت مدرن- soft modern همانطور که از نام آن مشخص است با این که مدرن است اما لطیف تر بوده و ظاهر زیبا و چشم نواز دارد.

در بالا طراحی خانه طراح مد ونسا برونو در پاریس را مشاهده می کنید.

لوستر لیندزی آدلمن، صندلی گل لاله و تعداد زیادی از رنگ های لطیف و پاستلی…چه فضای دل انگیزی.

سبک طراحی مدرن نرم Soft Modern

من عاشق تضاد بین رنگ پاستلی و عناصر روستیک این خانه هستم، مبلمان مدرن و رنگ های پاستلی.

در این جا رنگ مشکی با طلایی و رنگ های ملایم تر در فضای ناهارخوری ترکیب شده است.

مبلمان مدرن در کنار رنگ های تاکیدی پاستلی.

سبک طراحی مدرن نرم Soft Modern
سبک طراحی مدرن نرم Soft Modern

و سرانجام در این جا خانه یک آرتیست را مشاهده می کنید که مملو از رنگ های لطیف و اشکال برجسته و متمایز است.

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz