معرفی سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic در دکوراسیون منزل

معرفی سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic در دکوراسیون منزل

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic ؛ خودتان را با تجمل اسرارآمیز رنگ‌ها و بافت های تیره و تزئینات غیرمنتظره احاطه کنید. سبک رمانتیک تاریک یا دارکی رمانتیک چیست؟ این سبک طراحی دکوراسیون داخلی تداعی گر یک بعد از ظهر مه آلود است که زیر پوشش ضخیمی از ابرهای معطر مانده است. رنگ‌ها همگی تیره و اشباع هستند و از طیف‌های مشکی، سورمه ای تا نقره‌ای و طلایی را شامل می‌شوند. دیوارها با آثار هنری احساسی که ذهن شما را به تعجب وامی‌دارد تزئین می‌شوند و حال و هوای خانه پر از رمز و راز است.

اتاق ها ساده یا مجلل هستند و پر از شور و احساسات می‌باشند و جلوه ای دارند که هم لطیف است و هم به طور ظریفی خوفناک. پارچه‌ها و بافت های لوکس برای ایجاد فضایی منحط و درونگرا لایه بندی می‌شوند. لوازم تزئینی اشاراتی از زیبایی حزن انگیز یا ماورائی دارند.

سبک طراحی رمانتیک تاریک را می‌توان در سبک های زیادی از سنتی گرفته تا معاصر پیاده کرد. اشکال کوتاه و مخملی، نور محیطی و درخشش آینه‌ها و فلزات جو رمانتیک تاریکی فراهم می‌کند که شما را به استراحت کردن و خیال پردازی و غرق شدن در رویاها دعوت می‌کند.

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic

اگرچه گفتیم این سبک تاریک و کمی خوفناک است اما خوفناکی آن به اندازه مجسمه‌های جمجمه در طراحی دکوراسیون نیست. فضا را اسرارآمیز و دعوت کننده کنید نه ترسناک و مخوف. مفهوم تم این طراحی این نیست که در تمام اتاق‌های منزل تان ته رنگ های تیره و دلگیر را غالب کنید.

در ادامه با پویانو همراه باشید تا بدانید که چطور سبک طراحی رمانتیک تاریک را در منزل خود به اجرا دربیاورید.

دلیل کارایی این سبک: فضاهای رمانتیک تاریک شما را با احساس پررمز و راز و ظرافتی که از زندگی پرچالش امروزی حذف شده است احاطه می‌کند. آن ها احساس درون گرایی و خاطرات طولانی از دست رفته را تجسم می‌کنند. این سبک منظره یک صبح مه آلود از جهانی است که از پشت پنجره قاب گرفته شده با پرده های مخملی دیده می‌شود.

شما این سبک را دوست خواهید داشت اگر…اوقات مورد علاقه شما در روز هنگام غروب خورشید است. مجذوب و شیفته شعله های سوسو زن شمع‌ها هستید و اشعار پابلو نرودا را مطالعه می‌کنید و دوست دارید نامه های عاشقانه قدیمی را برای یادآوری روزهای بارانی خاطره انگیز پیش خود نگهدارید. شما یک روی فته انگیز دارید که برای ایجاد طراحی بیرونی تحسین برانگیز برای منزل تان نقش مهمی را بازی می‌کند و فکر کردن در مورد رنگ‌های جیغ و روشن یا سبک طراحی شیک کاتیج کانتری country cottage chic شما را مضطرب و آشفته می‌کند.

راهنمایی هایی برای ایجاد سبک رمانتیک تاریک

راهنمایی 1: یک پالت رنگی انتخاب کنید

فضاهای رمانتیک تاریک متکی به بنیان رنگ‌های تیره و اشباع می‌باشند که فضا را برای انواع مبلمان و لوازم دکوری که در کنار هم به زیبایی کار می‌کنند تنظیم می‌کند. اگرچه در این سبک رنگ های تیره سحرانگیزترین هستند اما تن های روشن تر نظیر کرمی انتخاب شده در این اتاق خواب نیز زمانی که با تن های تیره تر از خانواده رنگی یکسان نظیر میزهای چوبی اسپرسویی یا شکلاتی ترکیب شود هماهنگی زیبایی پدید می‌آورد.

زمانی که رنگ پایه یعنی نقطه شروع طراحی اتاق خود را انتخاب کردید مبلمان، منسوجات و لوازم روشنایی را برای دست یابی به جلوه آرامش بخش و پیله مانند از خانواده رنگی یکسان انتخاب و ترکیب کنید.

در این جا، این فرش نقش و نگاردار به اتاق جذابیت می‌بخشد درحالی که لوازم روشنایی با نور گرم آن را هوس برانگیز می‌کنند.

 

نحوه پیاده سازی: به طور ظریف سبک رمانتیک تاریک را پیاده سازی کنید. حتی اندکی حس خشونت می‌تواند جلوه اتاق را به کل تغییر دهد. سعی کنید از شید آباژور با نقش و نگارهای داخلی غیرمنتظره استفاده کنید.

در این جا، بیرون ساده و بی پیرایه این چراغ تناقض فاحشی با بوته‌های خاردار بنفش رنگ درون آن دارد.

راهنمایی 2: تغییر تابلوهای هنری

تصاویر یا نقاشی های رنگ روغنی گل رز را با تصاویر مدرن و امروزی از شکوفه ها جابه جا کنید. گل های حزن انگیز در شاخه های کوچک نسبت به یک گالری دیواری گزینه بهتری هستند و می‌توانند حس وجود فضای رویاگونه را تقویت کنند.

راهنمایی 3: با انتخاب تصاویر هنری سایز بزرگ جسورانه عمل کنید

تصاویر مشکی همانند این تصویر حسی از تاریکی را به محیط اضافه می‌کند. به جای گیاه های رنگارنگ لطیف روی پس زمینه کرمی، این موجودات دریایی غول پیکل در برابر یک پس زمینه سیاه رنگ می‌درخشند و با اشکال سیال و اندکی خوفناک شان توجه شما را به سوی خود جلب می‌کنند.

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic

راهنمایی 4: آینه هایی با جلوه‌ای از کهنگی و قدمت را انتخاب کنید

آینه ها سبک هر اتاق را از طریق اندازه، شکل و زنگارشان تعریف می‌کنند. در فضاهای سبک رمانتیک تاریک، آینه ها باید به گونه ای باشند که انگار از دل سرزمین ها و داستان های تلخ و شیرین گذشته بیرون آمده اند. آینه های آنتیک زنگارگرفته و رنگ و رو رفته اگر دوره‌ای از بازتاب ها را به خود دیده باشند همانطور که گفتیم به نظر می‌رسند. لکه های سیاه، خط خش و قسمت های حذف شده آینه تمام قسمت های جذاب آن است. آینه هایی که پوشش نقره ای جیوه یا رنگ پشت خود را از دست داده باشند زنگار نسبتا اسرارآمیزی دارند.

آینه های مه گرفته هم برای سبک رمانتیک تاریک انتخابی عالی هستند. این آینه ها زنگار کمتری دارند و ظاهر مه گرفته این آینه ها وقتی به وجود می‌آید که رطوبت بین جیوه نقره ای و شیشه آن ها نفوذ می‌کند و باعث می‌شود که انعکاس ها با تمرکز لطیفی ظاهر شوند.

به علاوه می‌توانید یک آینه آنتیک سفارشی ساخته داشته باشید. مغازه ها یا حراجی های عتیقه فروشی هستند که دارای آینه هایی با قاب گچی یا فریم طلایی کهنه می‌باشند که این ویژگی ها به آینه بی درنگ جلوه‌ای از تاریخ رمانتیک را به آن می‌دهد.

بعضی از مغازه های بلورفروشی دارای شیشه های آینه ای زنگار گرفته و آنتیک هستند که می‌توانند برای نوع کاری که می‌خواهید به سایز دلخواه آن ها را برش دهند.

نحوه پیاده سازی: سعی کنید آینه های رنگ و رو رفته را در مکان های غیرمنتظره نظیر دیوار پشت سینک آشپزخانه به کار ببرید. این کار غنای غیر معمول و رمانتیک تاریکی به فضا می‌دهد.

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic

راهنمایی 5: تار کردن روشنایی

روشنایی به طور قابل توجهی و بیشتر از هر جنبه دیگری می‌تواند حال و هوای یک فضا را عوض کند. در فضاهای سبک رمانتیک تاریک نور به طور معمول کم و محیطی است که باعث می‌شود همه چیز لوکس تر به نظر برسد. لوازم روشنایی انتخابی تان باید درخشش گرمی فراهم کند تا مکمل آتش سوزان یا شعله شمع ها باشد. نصب پریزهای تارکننده برای لوازم روشنایی فعلی تان نقطه شروع خوبی برای این کار است.

به علاوه اطمینان یابید که فضای شما گزینه های روشنایی متعددی نظیر چراغ های رومیزی، آباژورهای ایستاده و چراغ های دیوارکوب دارد تا بتوانید نور محیط را به راحتی کنترل کنید.

سایه های روی سقف و دیوارها همانطور که تغییر و حرکت می‌کنند شما را به دنیای دیگری منتقل می‌کنند. درحالی که شکل طبیعی لوستر ساخته شده توسط Thyra Hilden و Pio Diaz ممکن است برای برخی ها بیش از حد شبح وار باشد، اما دیگران مبهوت ریشه ها و شاخه های درهم تنیده آن می‌شوند که چطور سایه‌های 360 درجه ای در اتاق پخش کرده است.

هنگامی که این چراغ در اتاقی مملو از پارچه‌های لوکس آویزان شود، کریستال درخشان و مبلمان و لوازم دعوت کننده و تیره رنگ این چراغ را به قطعه ای واقعا دگرگون کننده تبدیل می‌کنند.

نحوه پیاده سازی: لوازم روشنایی فرفوژه ای یا مشبکی مانند آن چه در تصویر می‌بینید بهترین گزینه برای پخش کردن سایه ها هستند. برای حباب لامپی که رو به پایین است، باید از حباب های غوطه ور در جیوه که در مغازه های ابزارفروشی موجود هستند استفاده کنید.

چراغ های فروفوژه ای نه تنها از خیره شدن شما به لامپ بدون پوشش جلوگیری می‌کنند بلکه نور را از طریق لامپ به سمت بالا می‌رانند و سایه های پرزرق و برقی تولید می‌کنند.

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic

 

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic

راهنمایی 6: شعله ای روشن کنید

من احساس می کنم شمع ها برای این ساخته شده اند تا جلوه های عاشقانه و رمانتیک را پدید بیاورند. شب های خاطره انگیزی را به یاد می آورم که کنار انبوهی از شمع ها در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه ام بودم. این شمع ها را چه در لبه های پنجره ها یا قفسه های کتاب بگذارید بی درنگ فضا را پرمرز و رامز و رمانتیک می‌کنند.

اگرچه افراد زیادی هستند که شمع های LED را به خاطر ماندگاری و امنیت بیشتر ترجیح می‌دهند. اما به نظر من هیچ چیز نمی تواند با شعله سوسوزن یک شمع واقعی رقابت کند. اگر در مورد افتادن موم شمع روی سطوح نگران هستید، از شمع هایی که کمتر موم تولید می‌کنند استفاده کنید یا برای احتیاط آن ها را روی شمعدانی ها، بشقاب یا سینی قرار دهید.

به دنبال شمعدانی هایی باشید که اندکی لبه های تزئینی دارند مانند آن شاخه های شمعدانی در عکس قبلی یا این شمعدانی مدل برگ های سرامیکی آلوئه را. گروه بندی شمع‌ها در اندازه ها و ارتفاع های مختلف روی یک کاسه مرمری کوتاه یا بالای یک بشقاب کیک نیز تصاویر زیبایی می‌سازند. جلوه انبوهی از شمع های سوسوزننده واقعا خیره کننده است.

نحوه پیاده سازی: من به شخصه، تصویر آب شدن موم های شمع را که به پایین و اطراف شمع چکه می‌کنند و روی هم انباشه می‌شوند را دوست می دارم. این کمی قرون وسطایی به نظر می رسد اما زیبایی اش به خاطر همین است.

سعی کنید شمع ها را درون یک کاسه سنگی قرار دهید و ارتفاع یک اینچ یا بیشتر از ماسه پر شده اند تا شمع ها در سر جای خود حفظ شوند. اجازه دهید موم ها بچکند و همه چیز به حالت طبیعی خود باشد(من معمولا چندین شمع را داخل یک سنگ عتیقه نزدیک شومینه می گذارم).زمانی که شمع ها تمام شدند آن ها را تعویض کنید بدون این که موم آن ها را بردارید. با گذشت زمان وقتی که ارتفاع موم ها بالا آمد و داشت از ظرف تان سرازیر می‌شد آن گاه همگی را با هم از ظرف جدا کنید و دوباره از نو شروع کنید.

راهنمای 7: استفاده از نقش و نگار مار

نقش و تصویر یک مار را وارد طراحی دکوراسیون خود کنید. تصویر مار به گونه‌ای زیبایی تاریکی به اتاق  اضافه می‌کند که تصویر هیچ یک از موجودات به آن سادگی از عهده آن برنمی آید. مارها ممکن است برای بسیاری از افراد رعب آور یا تنفرانگیز باشند اما در طراحی دکوراسیون آن ها جلوه اندکی فتنه انگیز به فضا می‌بخشند زیرا که غیر منتظره هستند و واکنش به تصاویر آن‌ها همیشه نسبتا قوی است.

این سینک برنزی مارپیچ روش منحصربه فردی برای اضافه کردن جلوه رمانتیک تاریک به حمام که یکی از پرکاربردترین اتاق های هر خانه است می‌باشد.پیکره های در هم تنیده ظریف این سینک فوق العاده دقیق هستند و با دیوارهای خاکستری و البته نور شمع به زیبایی هماهنگ می شوند.

نحوه پیاده سازی: اگر ترجیح می دهید که تصویر مار شما جلوه زیاد خیره کننده ای نداشته باشد پس از نگهدارنده های کتاب شکل مار استفاده کنید. یا مجسمه کوچکی از مار را روی شلف دکوری خود قرار دهید. مجسمه های مار نقره ای نسبت به آن هایی که دقیقا رنگ مار دارند تندیسی تر هستند.

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic

راهنمای شماره 8: پیاده کردن طراحی سبک رمانتیک تاریک در فضای بیرون

جلوه رمانتیک تاریک صرفا محدود به فضای داخل خانه نمی شود. ویژگی های مذکور برای ساخت این طراحی را در فضای بیرون نیز اجرا کنید  و این جایی است که در آن می‌توانید از آسمان شب تاریک، هوای تازه و نور مهتاب بهره مند شوید.

تمام اجزای داخل منزل به اندازه خارج منزل مهم هستند. چه فضای بیرون منزل شما کوچک یا بزرگ باشد با دو صندلی و میز کوچک فرفوژه ای می‌توانید فضایی صمیمی در یک گوشه دنج و آرام ایجاد کنید. چند فانوس آویز، دسته ای از شمع ها و یک جفت روانداز گرم و لطیف اضافه کنید تا زمانی که هوای شب کمی سرد شد از با گرمای آن خود را بپوشانید.

هر فضایی را می‌توان به سبک رمانتیک تاریک تبدیل کرد. چیزی که این سبک را از بقیه متفاوت می‌کند حس ظریفی از رمز و راز و فتنه انگیزی است که فراهم می‌کند. فضای بیرون این اتاق به خاطر رنگ تیره‌اش، پرده‌های توری موج دار بالای تخت و واقع شدن در میان فضای خارجی سرسبز مثالی فوق العاده خوبی برای سبک رمانتیک تاریک است. این اتاقی است که دعوت به شیطنت و همچنین چرت زدن می‌کند و در غروب، اندکی نور شمع وارمر می‌تواند فضای آن  را به جایی همچون بهشت تبدیل کند.

نحوه پیاده سازی: شمع ها و شمعدانی های فضای بیرون روی یک میز، لبه کوتاه پنجره و یا حتی در میان گیاهان را با همدیگر ترکیب کنید. چند روانداز رنگی تیره روی صندلی های فضای بیرون خود پرت کنید و از گل هایی با عطر ملایم در گلدان های کریستالی با اشکال غیرهماهنگ روی سر میز استفاده کنید. در این جا رمانتیک بودن از چیدمان شمع ها، بافت ها و رایحه حاصل می شود درحالی که تاریکی نیز از تیرگی و تاریکی خود شب گرفته می‌شود.

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic

 

سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic
سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic
سبک رمانتیک تاریک Darkly Romantic

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz & pooyano