سبک بوهمین در اتاق خواب !

سبک بوهمین در اتاق خواب : با استفاده از سبک بوهمین در اتاق خواب می توانید مکانی متفاوت، رنگی و جسور خلق کنید. هم زمان با سبک بوهمین، می توانید از جنبه ی سرگرم کننده رمانتیک بودن نیز بهره ببرید. اگر برای دکوراسیون اتاق خواب خود به دنبال انتخابی آزادانه، جذاب و رنگی هستید، درهای اتاق را به روی روح سبک بوهمین باز کنید. با پویانو همراه باشید:

سبک بوهمین برای اولین بار در دهه های 1900 با مرکزیت اروپا، به عنوان سبکی آوانگارد خود را نمایان کرد که در درون آن رنگ ها، طرح ها، هنر و آزادی به وفور حضور داشتند.  بوهمین که در لغت به معنای جامعه و افراد هنری و ادبی است که بدون فکر کردن به فردا، امروز را زندگی می کنند، جای خود را در دکوراسیون داخلی نیز باز کرده است. اتاق خواب برای استفاده از سبک بوهمین که بسیار متفاوت و منحصر به فرد است، مکان بسیار مناسبی است. با استفاده از این سبک می توانید اتاق خود را به مکانی راحت و سرگرم کننده تبدیل کنید.

چگونه می توان از روح بوهمین در اتاق خواب استفاده کرد؟

برای ایجاد سبک بوهمین در اتاق خواب، می توانید فضایی تئاتر گونه ایجاد کنید. وفور رنگ ها، مبلمان تیره سبک ویکتوریا، پارچه های مخملی طرح دار و لوازم دکوری هنری از جمله مواردی هستند که در سبک بوهمین توجه ها را به خود جلب می کنند. برای انتخاب لوازم اتاق خواب می توانید به عتیقه فروشی ها سر بزنید. برای وسايل و لوازم دکوری که می خواهید در سبک بوهمین از آن ها استفاده کنید، لوازمی را انتخاب کنید که دارای تاریخچه و داستانی باشند. این سبک برای اغراق کردن بسیار مناسب است، به همین دلیل در انتخاب رنگ ها جسور بوده و با دست باز رنگ ها را انتخاب کنید. با ترکیب رنگ هایی درخشانی مانند رنگ قرمز، نارنجی، سبز و آبی، جسورانه برخورد کنید.

برای ایجاد سبک بوهمین می توانید بر روی دیوار ها تا جای ممکن از آثار هنری استفاده کنید. برای این کار نیازی نیست که هزینه ی زیادی را متحمل شوید؛ برای مثال می توانید تصویر افرادی که در سبک بوهمین فعالیت داشتند را چاپ کرده و به دیوار نصب کنید. یکی از چهره های معروف این سبک فریدا است و با نصب تصویر او به دیوار به سبک بوهمین بسیار نزدیک خواهید شد. از دیگر افرادی که در این سبک فعالیت داشته اند می توان به طراح لباس ویوین وست وود و خواننده معروف لئونارد کوهن نیز اشاره کرد. استفاده از لوازم دکوری و اکسسوار های مختلف در سبک بوهمین از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده ار کتابخانه ای قدیمی، ساز های موسیقی، عکس های قدیمی، لوازم دکوری شیشه ای، شمعدان ها و لوازم کهنه و قدیمی می توانید تاثیری جادویی ایجاد کنید. هم چنین استفاده از گیاهان طبیعی بزرگ نیز می تواند این سبک را قوی تر کند.

در کنار پرده و سایر پارچه های تیره رنگی که در اتاق خواب به کار می برید، با استفاده از تزئینات ظریف توری و دانتل ها، می توانید کنتراست زیبایی را ایجاد کنید. بر روی تخت خواب خود رو تختی ای رنگی و طرح دار با تعداد زیادی بالش و کوسن قرار بدهید. در یک اتاق خوابی به سبک بوهمین می توانید از کمد لباسی قدیمی و پشه بند نیز استفاده کنید.

برای ایجاد سبک بوهمین، چراغ ها و روشنایی ها را فراموش نکنید. شمعدان های کریستالی، لامپ های دیواری رنگی و لوستر های هنری ظاهری آوانگارد در این سبک ایجاد می کنند. شمع ها نیز از باید های این سبک هستند.

اگر می خواهید در اتاق خود تفاوتی جسورانه ایجاد کنید از سبک بوهمین در اتاق خواب بهره ببرید.