سبک انتقالی یا سبک ترنزیشنال : کمی مدرن و کمی سنتی

سبک انتقالی

سبک انتقالی یا سبک ترنزیشنال : کمی مدرن و کمی سنتی

سبک انتقالی یا سبک ترنزیشنال ؛ دکوراسیون سنتی و جدید را با ترکیبی از خطوط ساده، خنثی، گرما و روشنایی متعادل کنید. هنگام تعریف سبک طراحی تان، آیا سبک مدرن بسیار صاف و براق است؟ سنتی زیادی شلوغ است؟ بنابراین سبک مرزی شما شاید «سبک انتقالی» باشد.

سبک انتقالی بین مبلمان ، پوسته‌ها، متریال‌ها و پارچه‌ها در دکوراسیون مدرن و سنتی پیوند برقرار کرده و نتیجه آن طراحی پایدار و ظریفی است که هم راحت و هم کلاسیک می‌باشد چرا که طراحی ساده، Shaker ،Mission و آسیایی مبلمان ها اغلب هماهنگی خوبی با طراحی داخلی به سبک انتقالی دارند.

درحالی که طرح‌های مدرن-سنتی ممکن است دارای چند عنصر متضاد در طراحی شان باشند اما سبک انتقالی تعادل خوبی بین هر دوی آن ها برقرار کرده و از طریق خطوط ساده، طرح رنگی خنثی و استفاده از نور و گرما به بهترین نحو دنیای مدرن و سنتی را به یکدیگر پیوند می‌دهد. در این جا چند نمونه زیبا برای نحوه انجام این کار آورده شده است.

خطوط مبلمان انتقالی معمولا صاف هستند هر چند ممکن است گاها به خاطر داشتن اندازه مناسب دارای انحناهای نرم و پهن باشند. این شکل مبلمان اتاقی ایجاد می‌کند که نه زیاد جلوه مردانه ای دارد و نه زیاد پرزرق و برق و تزئیناتی است که باعث می‌شود استفاده از آن برای همه افراد خوشایند باشد. در این جا تاکید روی قطعات تزئینی با اندازه متوسط می‌باشد که سبکی بی‌تکلف و پالوده فراهم کرده اند.

پالت رنگی این جا با تاکید بر رنگ‌های قهوه ای، بژ و عاجی ظاهر بسیار ظریفی داشته و طرحی ایجاد می‌کند که آرامش بخش و بدون پیچیدگی است.

این فضای دعوت کننده برای یک گردشگر جهانی عالی است. رنگ خنثی دیوار در این جا به عنوان پس زمینه ای عمل می‌کند که دکوری های لوکس را به همدیگر گره زده است.

یک چراغ آویز خاص که با تن های چوبی گرم، دیوار تمام سفید و ترکیبی از اکسسوری های سنتی و معاصر برجسته شده است مناسب هر اتاقی به سبک انتقالی می‌باشد. رنگ های قهوه ای گرم تا چوبی شکلاتی معمولا تنها رنگ های تیره(سیر) مورد استفاده در طراحی‌های سبک انتقالی هستند.

سبک انتقالی یا سبک ترنزیشنال

در این سبک طراحی کفپوش به رنگ خنثی است؛ طوری که به طور معمول کفپوش‌های چوبی با تن گرم در کنار فرش هایی کم رنگ استفاده می‌شوند. از آن جایی که کفپوش خنثی است، بافت فرش ها یا موکت ها اهمیت پیدا می‌کنند. فرش های بربر، پوستی و سیزال گزینه‌های محبوبی برای سبک انتقالی هستند.

 

ترکیب صندلی های سنتی اطراف یک ایسلند با خطوط و روکش مدرن تر آشپزخانه‌ای به سبک انتقالی ایجاد می‌کنند.

 

در این جا عناصر ارگانیک، یک کمد عتیقه، لوازم روشنایی و درب‌های معاصر در سبک انتقالی زیبایی با یکدیگر ترکیب شده اند.

رنگ باشکوه قهوه ای دیوار به ظاهر این کابینت براق گرما بخشیده و مرز بین طراحی سنتی و مدرن را محو کرده است.

نکته: رنگ دوغاب تیره‌ای انتخاب کرده و کاشی های کلاسیک خود را همانند تصویر با شیوه ای آجری در کنار هم بچینید تا یک نمای معاصر را به سمت نمای انتقالی سوق دهید.

سبک انتقالی یا سبک ترنزیشنال

یک شیرآب نیکلی براق کمک می‌کند تا رنگ های چوبی تیره و رنگ گرم کانترتاپ چوبی با لوازم روشنایی براق و دیوارهای سفید نمای هماهنگی در کنار هم داشته باشند.

کاشی های شیشه ای مستطیلی که رنگ گرمی دارند ترکیب زیبایی از عناصر سنتی و مدرن را ارائه می‌کنند.

طیف های رنگی هارمونی از سفید تا قهوه ای شکلاتی در این اتاق پذیرایی جلوه ای آرامش بخش پدید می‌آورند. عناصر چوبی دارای لحن غیررسمی هستند اما مکمل این طرح رنگی می‌باشند.

عناصر طبیعی نظیر سنگ، گرانیت و چوب انتخاب های خوبی برای طراحی انتقالی هستند چرا که آن ها می‌توانند نقش قابل توجهی هم در سبک های معاصر و هم سنتی ایفا کنند.

راهنمایی برای سبک انتقالی: اطمینان یابید که فضای شما با تکرار رنگ ها و متریال ها از یک اتاق به اتاق دیگر دارای جریانی طبیعی می‌باشد. برای دیوار از طیف رنگی مشابه و برای پارچه‌ها از رنگ مشابه و بافت های مختلف استفاده کنید.

 

تن های خنثی و پارچه های بدون نقش و نگار در فضاهای انتقالی حسی از راحتی و آسایش را با خود به ارمغان می آورند.

در این نوع سبک طراحی پوشش پنجره ها اغلب بی پیرایه بوده و پرده ها با رنگ یکدست هستند که روی میله های چوبی یا فلزی بدون تزئینات چین خورده اند. زمانی که پرده کرکره‌ای یا شید استفاده شود آن ها می‌توانند هم از نوع شیدهای رومی با خطوط صاف باشند و یا پرده های کرکره ای حصیری.

نکته: پوشش پنجره ها در این سبک طراحی به اندازه شکل و شمایل خود پنجره در این اتاق پذیرایی اهمیت ندارد.

کنارهم آوردن کاشی‌هایی که به شیوه استخوان ماهی در کنار هم نصب شده‌اند، چراغ های گوی شکل، گنجه قدیمی و صندلی های حصیری نشان می‌دهند که چطور می‌توان به سادگی سبک انتقالی را برای یک آشپزخانه ایجاد کرد.

سقف چوبی که به ترکیب این اتاق جذابیت می‌بخشد کاشی های سنتی و مبلمان را با ظرافت مدرن تلفیق می‌کند.

نکته: لوازم خرده ریز را درون کشوهای سبدی مخفی کنید تا علاوه بر اضافه کردن بافت جلوه ای تمیز و یکدست داشته باشید.

سبک انتقالی یا سبک ترنزیشنال

آثار هنری خاص و زیبایی روی دیوار به نمایش درآمده بدون این که ظاهر زیادی برجسته و خیره کننده داشته باشند. در این نوع طراحی آثار هنری و عکس های خود را با روش بی‌تکلف، قاب های ساده سفید با خطوط ساده و بدون تزئینات به نمایش بگذارید.

ترکیبی از بافت، شامل یک کانترتاپ سیمانی و کابینت چوبی، جذابیتی به ترکیب این خانه می‌افزایند که اشیائ سنتی را با ویژگی های مدرن درهم می‌آمیزد.

سبک انتقالی یا سبک ترنزیشنال
سبک انتقالی یا سبک ترنزیشنال

خطوط ساده و دیوارهای سفید با مبلمان، پارچه مبلی رگه دار و روشنایی روز متعادل شده اند تا یک اتاق پذیرایی راحت با سبک انتقالی ایجاد شود.

 

برگرفته از : HOUZZ

تحریریه پویانو | سجادی