سبک التقاطی متعادل : چطور ظاهر سبک طراحی دکوراسیون گلچین Eclectic را متعادل کنیم

سبک التقاطی متعادل : چطور ظاهر سبک طراحی دکوراسیون گلچین Eclectic را متعادل کنیم

سبک التقاطی متعادل : آیا می‌توانید با قطعات و لوازم مربوط به دوره‌ها و سبک‌های مختلف یک طراحی هارمونی و هماهنگ پدید بیاورید؟ با روش‌های زیر می‌توانید. دکوراسیون گچین شده که ادغامی از سبک های دکوراسیون مختلف است می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد که اتاق هایی تک بعدی نمی‌توانند به سادگی با آن رقابت کنند. اما متعادل کردن آن ممکن است یک چالش بزرگ باشد.

 چگونه می‌توانید ترکیبی از عتیقه‌های سنتی، لوازم مدرن و تحفه‌های سفرهای تان را کنار هم قرار بدهید طوری که جلوه‌ای منسجم و جذاب داشته باشد به جایی این که ظاهری شلوغ و درهم برهم داشته باشد؟

در این جا 9 راهکار برای راهنمایی شما برای انتخاب تصمیم درست آورده شده است.

رنگ ها را هدفمند انتخاب کنید

پالت رنگی که به درستی انتخاب شود می‌تواند به عنوان ابزاری برای تعیین دستورکار عمل کند و به سازمان دهی ظاهر خانه شما کمک می‌کند.

شما می‌توانید رنگ‌های زیاد یا کمی داشته باشید مهم این است که برای آن طرح و برنامه داشته باشید و گرنه در پایان احتمال این می‌رود که با ظاهری آشفته و شلوغ از لوازم متفاوتی که اصلا با هم هماهنگ نیستند مواجه شوید.

در فضای نشان داده شده در این جا، رنگ های صورتی، ارغوانی و آبی در تابلوی دیواری، رو‌انداز، کوسن ها و حتی شیرازه یک کتاب و گلدان کوچک روی میز عسلی تکرار شده که پالت رنگی پرنشاط و در عین حال منسجم پدید آورده است.

لوازم را به صورت گروهی کنار هم بیاورید تا کلکسیون ایجاد کنید

اگر شما از چیزی سه عدد داشته باشید یک کلکسیون از آن دارید برای اثر بیشتر، آن اشیاء را کنار هم قرار دهید به جای این که هر کدام را به صورت رندم در روی سطوح مختلف پراکنده کنید.

کلکسیون‌های رایجی مثل گلدان ها وجود دارند اما شما می‌توانید خلاقانه فکر کنید و انواع دیگری از اشیاء را در کنار هم بیاورید تا به آن‌ها جلوه پررنگ تر و هدفمندتر ببخشید. سعی کنید اشیاء را از طریق رنگ، شکل و موضوع گروه بندی کنید. این هم برای تابلوهای هنری و هم لوازم دکوری کاربرد دارد.

متعادل کردن سبک‌های دکوراسیون

اگر لوازم دکوری انتخابی شما در کنار هم زیاد جالب و هماهنگ به نظر نمی‌رسد ببینید در اتاق تان از هر سبک چند لوازم دکوری انتخاب کرده‌اید. زمانی که صرفا یک قطعه از سبکی خاص را دارید می‌توانید تاثیر آن را با یک همتای دیگرش تقویت کنید.

برای مثال در اتاق نشاده داده شده در تصویر، اثر پنل بزرگ و زیبای طرح چینی روی دیوار به طور ظریفی توسط چهارپایه چوبی با پایه‌های بامبو تقویت شده که باعث شده قطعه بزرگتر(پانل چوبی) در این خانه بیشتر به چشم بیاید.

هماهنگ کردن یک شیء واحد به سادگی اضافه کردن یک یا دو لوازم دکوری کوچک مانند شمعدان یا گلدان از همان سبک شیء اصلی است. این مهم است که این کار را در تمام اتاق‌های خود انجام دهید بنابراین کل فضای شما جلوه گلچین شده متعادلی پیدا خواهد کرد چرا که داشتن سبک های کاملا مختلف در هر اتاق طراحی شما را نامنسجم خواهد کرد.

 

سبک التقاطی متعادل با ایجاد پلی میان سبک ها

یکی دیگر از راه های عالی برای آوردن سبک‌های مختلف در کنار همدیگر با آوردن شیء واحدی به عنوان پل بین دو شیء دیگر محقق می‌شود.

این مبل راحتی آنتیک که در تصویر می‌بینید به رنگ آبی کهربایی نقاشی شده و روکش آن با پارچه راه راه جدیدی تعویض شده اما شما می‌توانید به گونه ای دیگر عمل کرده و قطعه‌ای مدرن را با پارچه و رنگ های سنتی آزین کنید.

استفاده از کنتراست بالا

کنار هم آوردن دو قطعه‌ای که واقعا متفاوت هستند معمولا بهتر از جفت کردن قطعاتی که صرفا نوع شان متفاوت است عمل می‌کند.

برای مثال در این آشپزخانه یک گلیم فرش کلاسیک و کابینت سنتی در کنار صندلی‌های فوق العاده مدرن و براق پانتون آورده شده‌اند.

برای این کار سعی کنید از یک آینه باروک قاب طلایی در بالای یک کنسول با خطوط صاف و بدون انحنا، یک میز سبک مزرعه در کنار صندلی‌های مدرن یا یک شزلون چوبی منبت کاری شده در کنار میز عسلی شفاف استفاده کنید.

سبک التقاطی متعادل ، متعادل کردن بافت ها

این که منزل تان پر از بافت های فرسوده، نخ نما و پوسیده باشد ظاهر آن را بیشتر شبیه یک حراجی دست دوم فروشی نشان می‌دهد تا خانه‌ای که خوش نما و دلپذیری که مقصودتان است.

 برای حل این مشکل لوازم فرسوده و نخ نما را با سطوح براق و درخشان متعادل کنید تا تعادل ظاهر آن ها را متناسب کنید.

سبک التقاطی متعادلمبلمان خود را جابه جا کنید

ماهیت سبک گلچین یا eclectic بیشتر از آن که به لوازمی که انتخاب کنید مرتبط باشد به نحوه استفاده شما از آن ها ربط دارد. سعی کنید از میزهای کوچک تک به عنوان پاتختی، از یک پاتختی به عنوان میز، از یک میز معمولی به عنوان میز تحریر و از یک میز تحریر به عنوان کنسول و …استفاده کنید.

هیچ نظم یا دلیلی برای این کار وجود ندارد فقط موزیک را روشن کنید و شروع به جابه جایی لوازم خود کنید تا ببینید چه طور عمل می‌کنند…شما از نتیجه کار حتما شگفت زده خواهید شد.

فضای خود را با رنگ‌های خنثی و طبیعی آرامش ببخشید

اگر فضای شما همچنان ظاهری ناهمگون داشت سعی کنید آن را با گستردن رنگ های خنثی بر روی دیوارها، کفپوش‌ها و اثاثیه بزرگ منزل تان متعاد کنید.

به علاوه متریال‌ها و بافت‌های طبیعی نظیر فرش های جوت یا سیزال، پوست گوسفند واقعی یا مصنوعی، پارچه‌های پشمی، کتانی و چرمی با رنگ های خنثی  تاثیر زیادی در هارمونی و ایجاد هماهنگی در یک خانه سبک گلچین دارد.

تغییر، تغییر، تغییر

ساده سازی و اضافه کردن بخش‌های سفید برای کمک به استراحت چشم‌ها فضای شما را آرامش بخش و دلپذیر می‌کند. اگر برای تان امکان پذیر است سعی کنید به طور موقت لوازم تان را تغییر دهید تا ببینید فضای شما چگونه خواهد شد و بدون آن ها چه تغییری خواهد کرد قبل از این که موقعیت دائمی برای آن ها در نظر بگیرید.

فرشی را لوله کنید، تابلویی را حذف کنید یا روی بزرگترین مبل خود ملاحفه ای سفید بکشید تا ببینید بدون آن ها ظاهر دکوراسیون تان چه تغییری می‌کند.

 

 

 

 

سبک التقاطی متعادل

تحریریه پویا نو : سجادی